WELLBEING//

Știința demonstrează: există o corelație puternică între somn și sănătatea psihică a copiilor

Un studiu recent a demonstrat că un copil care nu doarme suficient riscă să dezvolte depresie, anxietate și să aibă performanțe cognitive scăzute.


În următoarele 3 minute vei afla:

– Câte ore trebuie să doarmă în medie un copil cu vârsta până la 12 ani.
– Care este legătura dintre odihna insuficientă în copilărie și bolile mintale la maturitate.


Stadiile somnului sunt procese active cu rolul de a sprijini reorganizarea circuitelor cerebrale, fapt care face ca somnul să aibă o importanță deosebită în copilărie, când creierul parcurge etape importante în dezvoltarea sa.  

În cadrul acestui studiu, am descoperit că durata somnului unui copil poate fi pusă în legătură cu performanțele sale intelectuale, cu accentuarea unor tulburări psihologice precum depresia și anxietatea, cu un comportament impulsiv și cu modificări în arii corticale precum aria corticală medială, girusul inferior și mediu temporal sau precuneusul (sau lobulul patrulater este o circumvoluție pe fața medială a lobului parietal cerebral). 

De asemenea, accentuarea unor trăsături de personalitate în sensul psihopatologiei, în cazul părinților, a fost corelată cu prea puținele ore de somn ale copiilor lor. Aceste descoperiri subliniază importanța suficientelor ore de odihnă pentru sănătatea mintală și dezvoltarea creierului copilului. 

Este necesar ca un copil cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani să doarmă între 9 și 12 ore pe noapte. Însă, tulburările de somn sunt destul de comune printre copiii și adolescenții de peste tot, din lume. Aproximativ 60% dintre adolescenții din Statele Unite dorm mai puțin de opt ore pe noapte, în timpul școlii. De aceea, tulburările psihologice ale copiilor și ale părinților ar trebui considerate drept o problemă de sănătate publică și, mai mult decât atât, înțeleasă legătura lor cu odihna insuficientă. Am reușit să demonstrăm că structura creierului se asociază cu tulburările de somn din copilărie, în sensul că acestea pot fi puse în legătură cu dezvoltarea unor tulburări din sfera depresiei. 

De fapt, e un lucru pe care îl știm cu toții, acela că somnul este esențial pentru copii, deoarece creierele lor sunt în plin și accelerat proces de dezvoltare. Descoperirile noastre au pus în evidență o medie a tulburărilor de comportament cu 53% mai mare la copiii care dorm mai puțin de 7 ore pe noapte, față de cei care dorm suficient, și o scădere cu 7,8% a performanțelor lor intelectuale, în comparație cu copiii care dorm între 9 și 11 ore pe noapte. 

Sperăm ca rezultatele pe care le-am obținut în cadrul acestei cercetări să atragă atenția publicului asupra nevoii de somn a copiilor și să furnizeze material teoretic pe care guvernele statelor să-l poată utiliza pentru a formula recomandări legate de odihna copiilor. 

Mai multe informații despre cercetările conduse de această echipă, poți găsi aici.

Citește și: 

Coronasomnia: tulburările de somn din perioada pandemiei de coronavirus

Prea puțin somn îți dă peste cap starea de sănătate și aspectul fizic

S-ar putea să-ți placă și…

WELLBEING//

Somnul de calitate, obligatoriu pentru sportivii de performanță! Și pentru tine!

WELLBEING//

Cum îți poți ajuta partenerul când suferă de insomnie

WELLBEING//

Legătura demonstrată științific dintre somn, bunătate și empatie

Înscrie-te pentru a primi newsletter-ul

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.