WELLBEING//

Sistemul imunitar: cum ne putem sprijini armata noastră internă

Spălarea mâinilor și respectarea distanțării sociale sunt vitale în timpul unei pandemii, dar există și alte măsuri proactive pe care le putem lua pentru a sprijini ne sistemul imunitar!


În următoarele 3 minute vei afla:

– Ce suplimente e indicat să iei și, mai ales, să nu iei în timpul pandemiei de coronavirus.
– Care sunt alimentele ce îți fortifică sistemul imunitar.


Având în vedere pericolele la care ne expune pandemia de coronavirus, acum mai mult ca niciodată a devenit vital să luăm măsuri proactive pentru a ne sprijini sănătatea. Sistemul nostru imunitar este armata noastră internă, care luptă zilnic împotriva invadatorilor ce pot provoca infecții, și ne apără sănătatea. Este format din diferite organe și celule care lucrează împreună pentru a zădărnici atacul continuu al bacteriilor patogene la care suntem expuși zilnic.

Bunăstarea generală a sistemului nostru imunitar joacă un rol important de care depinde dacă vom contacta o infecție și cât timp îi va lua organismului să se recupereze atunci când ne îmbolnăvim. Desigur, spălarea frecventă și riguroasă a mâinilor și respectarea distanțării sociale sunt cele mai importante reguli pe care trebuie să le respectăm în timpul unei pandemii, dar cu toate astea, există și alte măsuri proactive pe care le putem lua pentru a ne sprijini sistemul imunitar.

Alimentație și suplimente

Vitamina C este esențială pentru buna funcționare a sistemului imunitar. Ne este necesară pentru stimularea globulelor albe din sânge, care ne asigură apărarea împotriva bacteriilor și a virușilor. Nivelurile de vitamina C pot fi mai scăzute în rândul fumătorilor, alcoolicilor, persoanelor care n-au poftă de mâncare și al celor supuși unui grad mare de stres. Anumite medicamente, cum ar fi anticonceptionalele, steroizii și diureticele pot epuiza, de asemenea, resursele de vitamina C din organism. Însă, atunci când vorbim despre infectarea cu coronavirus, specialiștii sugerează că această vitamină ar putea deveni nocivă, deoarece stimulează sistemul imunitar să reacționeze disproporționat, iar asta poate duce la agravarea bolii. Teoria este controversată, însă ce știm cu certitudine este că atâta timp cât ne sintetizăm vitamina C din hrană, aceasta nu are cum să ne fie nocivă. Unele dintre cele mai bune surse naturale de vitamina C se găsesc în ardeiul gras, în citrice, căpșune și verdețuri. 

Vitamina D joacă un rol esențial în a ajuta sistemul imunitar să identifice virușii și bacteriile, iar o deficiență poate crește riscul infecțiilor. Se poate găsi o cantitate rezonabilă de vitamina D în alimente precum ciupercile, peștele gras și în gălbenușurile de ou. În plus, corpurile noastre sintetizează o parte din vitamina D odată cu expunerea la soare (beneficiu care ne este limitat în această perioadă de carantină), ceea ce face ca suplimentarea să fie recomandată de specialiștii lumii medicale.

În mod uimitor, 70% din sistemul imunitar este adăpostit în intestin, iar probioticele oferă organismului bacterii benefice, care joacă un rol foarte important în sănătatea sistemului nostru imunitar. Probioticele ajută la suprimarea multiplicării bacteriilor patogene și la creșterea rezistenței la alte infecții. Probioticele contribuie, de asemenea, și la îmbunătățirea digestiei și la absorbția nutrienților din alimente. Alimentele precum chefirul, iaurtul sau murăturile ne oferă o cantitate de bacterii benefice, însă este greu de anticipat dacă e suficientă, sau dacă bacteriile sunt absorbite și primite de intestinul tău. Suplimentele probiotice sunt cel mai bun mod de a te asigura că primești o cantitate consistentă de bacterii benefice. Alege probiotice care conțin tulpini studiate clinic, cu eficiență garantată până la expirare, și nu din cele care necesită refrigerare. 

De asemenea, echinacea are proprietăți antivirale puternice, benefice în prevenirea și în gestionarea infecțiilor respiratorii. Conform specialiștilor, aceste suplimente pot ameliora severitatea simptomelor infecțiilor respiratorii virale și ajută la scurtarea perioadei de recuperare. 

Strategii de stil de viață

Diminuează nivelul de stres

Nivelurile ridicate de stres, precum și lucrurile pe care le fac oamenii atunci când sunt stresați (de exemplu, fumatul, consumul de alcool și consumul de mâncare hipocalorică) pot reduce funcția imunitară și pot crește sensibilitatea la infecții. Stresul poate avea, de asemenea, un impact negativ asupra sănătății digestive și poate provoca un dezechilibru al bacteriilor benefice din organism, care sunt importante pentru sistemul nostru imunitar. Încorporează în rutina zilnică exerciții fizice cu intensitate moderată, cum ar fi: mersul pe jos (pe cât posibil, având în vedere restricțiile existente), yoga și mersul pe bicicletă: este o modalitate excelentă de a reduce nivelul stresului, în același timp ce-ți stimulezi sănătatea imunitară și digestia.

Dormi suficient

Primind mai puțin de șase ore de somn pe noapte, organismul poate reduce activitatea celulelor imune și astfel se sporește riscul de răceală și gripă. Creează o atmosferă relaxată în dormitor, în așa fel încât să fie întunecat, liniștit, răcoros și evită folosirea dispozitivelor electronice înainte de culcare. Dedică-ți o oră înainte de a merge la somn, pentru a te relaxa cu activități cum ar fi o baie caldă, lectură sau exerciții de respirație. Dacă ai probleme cu insomnia, cercetările arată că suplimentarea cu magneziu poate stimula neurotransmițătorii ce favorizează somnul de calitate.

Redu consumul de zahăr

O dietă bogată în zahăr poate slăbi sistemul imunitar și poate împiedica capacitatea globulelor albe de a lupta împotriva oricărei infecții. Există surse evidente de zahăr care pot fi evitate, cum ar fi băuturile răcoritoare, bomboanele, prăjiturile și produsele de patiserie, dar consumăm și zaharuri care apar în mod natural din consumul de fructe. Încercați să reduceți zahărul adăugat și luați în considerare alternative de îndulcitori, cum ar fi xilitolul sau siropul de stevie.

Evită alcoolul

Consumul excesiv de alcool poate afecta sistemul imunitar prin reducerea funcției celulelor imune și prin modificarea structurii și integrității tractului gastrointestinal. Studiile arată că un aport scăzut până la moderat de băuturi alcoolice bogate în antioxidanți, cum ar fi un pahar de vin pe zi, nu pare să aibă un efect nociv asupra sistemului imunitar. Deci, alege-ți băutura cu atenție și consum-o cu moderație!

Construirea unui sistem imunitar puternic e vitală sănătății tale în orice moment, nu doar în timpul unei pandemii. Însă, dacă până acum nu a fost o prioritate, află că acum e cel mai bun moment pentru a adopta obiceiuri benefice sănătății imunitare.

Citește și:

Coronavirus: Cum să mănânci pentru a-ți întări sistemul imunitar

Coronavirus: legătura dintre zahăr și imunitate

S-ar putea să-ți placă și…

Products and ingredients containing omega 3 acids and dietary fiber, healthy nutrition and acid diet concept
WELLBEING//

Ghidul Thrive: totul despre nutriție

MISIUNE//

Cum să cultivi empatia pe timp de coronavirus

SELF-IMPROVEMENT//

Cum te sfătuiește medicul pediatru să-ți protejezi copilul de coronavirus

Înscrie-te pentru a primi newsletter-ul

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.