SELF-IMPROVEMENT//

Nu ți-ai mai văzut prietenii de ceva vreme: cum te poți reconecta cu ei

Sfaturi care te pot ajuta să navighezi cu bine printre relațiile afectate de pandemie.


În următoarele 3 minute vei afla:

– De ce să nu te iei foarte în serios în call-urile de pe Zoom cu prietenii tăi.
– La ce întrebări ar trebui să reflectezi când vrei să-ți analizezi relațiile de prietenie.


Dacă simți că prietenii tăi sunt la distanță de tine zilele astea, nu ești nici pe departe singurul în această situație. Anul care a trecut a adăugat o serie de restricții în relația noastră cu cei din jur, ceea ce ne-a făcut să trăim o paletă de sentimente diverse, de la însingurare la accese de vinovăție sau sentimente de ușurare.

Nu te stresa, indiferent de hopurile cu care te confrunți acum în relații, și indiferent care sunt sentimentele tale în legătură cu asta, ele sunt cât se poate de normale. Dacă-ți este greu să reiei relațiile cu prietenii tăi, sau ești genul care se străduiește din greu să-i păstreze pe toți în jurul său, sfaturile care urmează sunt pentru tine.

Renunță la tonul „serios” al invitațiilor pe Zoom

Chiar dacă niște întâlniri „pe Zoom” nu pot înlocui o discuție față în față, ele pot reprezenta cel mai bun mod în care poți avea parte de empatie și răspuns emoțional din partea celor la care ții, spune Tara Well, Ph.D., profesor asociat la catedra de psihologie la Barnard College of Columbia University. Așadar, Well recomandă să menții aceste întâlniri pe Zoom, fără să le iei însă atât de în serios.

„De cele mai multe ori, asociem video call-urile cu ședințe și cu o agendă de care trebuie să ne ținem strict”, spune ea. „În loc să te gândești la întâlnirea video cu prietenii ca la o sarcină de birou, încearcă să trimiți unui prieten un mesaj de genul «Mi-e dor să-ți văd fața simpatică. Crezi că ne-am putea vedea pe un call video și să vorbim despre nimicuri?»”. Și, cel mai important, poartă-te ca și cum v-ați întâlni în viața reală. „Încearcă să faci conversația să fie cât se poate de normală. Da, chiar și cu acele pauze, cu tăceri, așa cum se întâmplă și atunci când stai față în față cu cineva, la o cafenea”, spune Well.

Stabilește întâlniri regulate

Cum încă lucrezi de acasă, să stabilești (și să te ții) de un orar strict nu e deloc o glumă. Să pui pe agendă însă întâlniri, la intervale regulate, cu prietenii tăi, poate fi o acțiune care să facă minuni pentru relațiile pe care le ai și pentru starea ta de bine.

„Să te simți conectat cu prietenii tăi este foarte important: prieteniile nu doar ne ajută să combatem efectele singurătății, printre care se pot număra chiar și o imunitate scăzută, o stare de sănătate precară, anxietate și depresie, dar aceste relații de prietenie ne pot ajuta, de fapt, să ne creștem și starea de bine și să ne simțim mai fericiți și mai împliniți”, spune” Miriam Kirmayer, Ph.D., psiholog clinician și cercetător, cu studii despre relațiile de prietenie între oameni.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Așadar, data viitoare când stai de vorbă cu un prieten, îi poți sugera și o dată de reîntâlnire înainte să vă luați la revedere. Ori, pur și simplu, te poți sfătui cu acel prieten să stabiliți un „orar”, care poate fi respectat ,realist vorbind, de ambii, în care să vă programați întâlnirile. Nu uita însă că este important să fii amabil și să-i înțelegi pe cei din jur chiar dacă, din când în când, planurile nu ies chiar așa cum îți dorești.

Implică-te în „meta-comunicare”

Ideea de a vorbi aici despre cum… vorbim poate suna ciudat, însă este un element important în modul în care menținem – și creștem – legăturile cu cei din jur. „Meta-comunicarea, mai exact comunicarea despre comunicare, poate fi extrem de importantă atunci când vrei menții legătura cu ceilalți și când vrei să fii sigur că nevoile fiecărei persoane sunt luate în calcul”, spune Kirmayer.

Ea sugerează că ai putea să-ți pui niște întrebări de acest gen (și să reflectezi asupra lor): ”ești de părere că video call-urile interminabile te storc de energie?”, ”ți se pare dificil să te deschizi față de cineva prin intermediul mesajelor text?”, ”și tu, și prietenul tău sunteți mulțumiți de modul în care v-ați reconectat și de momentul în care ați făcut-o?”.

Dacă revezi, din când în când, aceste întrebări, vei reuși să te conectezi cu adevărat la cei din jur ori de câte ori vei răspunde la telefon sau vei intra într-un Zoom. Într-unul pe care îl aștepți cu nerăbdare.

Citește și:

Cum să eviți depresia cauzată de singurătate

De ce să admiri în loc să invidiezi

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

Cum să ceri – și să și primești – ajutorul de care ai nevoie la serviciu

SELF-IMPROVEMENT//

Cum să construim relații semnificative la locul de muncă

SELF-IMPROVEMENT//

Inteligența emoțională și leadership-ul

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.