WELLBEING//

Motivele ascunse pentru care nu slăbești

Află secretele siluetei visate, dincolo de deficitul caloric.


În următoarele 5 minute vei afla:

– Ce e toxicitatea metabolică.
– Care sunt alimentele care ne sunt benefice cu adevărat în lupta cu kilogramele.


În timp, încercările de a elimina din surplusul de greutate pot deveni o problemă greu de gestionat și pot lăsa urme și răni emoționale, urmate de perioade de dezamăgire și de anxietate. 

Cunosc multe cazuri în care unele persoane au încercat diferite diete, dar de la un anumit punct încolo, n-au mai reușit să avanseze spre obiectivul lor. Câteodată, rezultatele încetează să apără din cauza faptului că nu sunt tratate cauzele ascunse ale surplusului de greutate, iar acestea pot fi asociate cu diferite reacții inflamatorii din organism, cauzate de factori interni dar și externi. 

În practică întâlnesc mulți oameni care-mi spun că au făcut tot ce le-a stat în putință, dar n-au reușit sa slăbească: au schimbat alimentația, au numărat caloriile, au făcut sport. Și toate aceste îmbunătățiri de lifestyle i-au lăsat tot mai obosiți și frustrați. Dar întrebând unde s-au născut, cum au fost crescuți, aflând în ce mediu au lucrat părinții lor, în ce mediu lucrează ei în momentul de față, de unde provin alimentele consumate, când au apărut  primele simptome de supraponderabilitate, de cât timp au acea greutate, concluzia a fost una clară: expunerea la toxicitate pe termen lung face ca organismul sa funcționeze “pe avarie” și poate provoca, în timp, reacții puternice în corp și boli cronice.

Poate că acest factor de greu de identificat și nu devine evident decât în momentul în care încerci să schimbi ceva, (în cazul nostru dieta), și vezi ca nu funcționează, că nu obții rezultate notabile. 

Surplusul de greutate are strânsă legătură cu disfuncția mitocondrială, care, la rândul ei, este corelată cu expunerea la toxicitate și sindromul metabolic. 

De unde provine toxicitatea ?

Toxicitatea poate fi endogenă și poartă numele de toxicitate metabolică. Pe scurt, toxinele metabolice sunt produse secundare ale deșeurilor toxice generate prin diferite căi metabolice, ce ar trebui eliminate din organism. Să folosim următoarea analogie: benzina este combustibilul (hrana) pentru motorul mașinii tale (creier și corp), iar evacuarea (toxine metabolice) sunt toxinele produse de procesele naturale care au loc în timpul arderilor interne ale motorului mașinii. Dacă folosești benzină de cea mai slabă calitate, mașina va polua mult mai mult și nu va trece testul de emisii (toxine), iar capacitate ei de funcționare este la minimum. Creierul  și corpul nostru reacționează în același mod, producând toxine metabolice în exces. 

Există și toxicitate exogenă, prin expunerea permanentă la diferite substanțe din mediul înconjurator: poluare, pesticide, uleiuri, solvenți, amoniac, metale grele. De cele mai multe ori, persoanele expuse constant unui mediu toxic dezvoltă diverse simptome emoționale și cognitive și au un apetit insațiabil. În plus, elementele toxice interferează cu căile metabolice din cauza efectului lor de neutralizare a elementelor nutritive, precum și a altor minerale esențiale. Iar acest lucru poate produce sau poate contribui la o creștere a nivelului toxinelor din organism. 

Din faptul ca mitocondriile nu funcționează corespunzător, rezultă incapabilitatea lor de a produce energie, ceea ce stimulează sumplimentarea cu hrană, adică vom mânca mai mult decât este nevoie, dar nu ne vom sătura.

Aici se creează un cerc vicios, un tipar ce trebuie observat. El începe de la excesul de toxine din hrană sau din mediu extern, continuă cu imposibilitatea de absorbție a nutrienților, iar asta duce la o lipsa de energie ce declanșează un apetit excesiv care, dacă e satisfăcut, se va transforma în surplus de grăsime.  


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Cercul vicios al toxicității

Când analizez un plan de detoxifiere și de eliminare a surplusului de greutate, mă raportez la cât de rapid pot să refac buna funcționare a mitocondriilor. 

Mitocondriile sunt acele organite aflate în celulă, care preiau oxigenul din sânge pentru a-l transforma în energie, stocând molecule de ATP folosite ulterior pentru acțiune mecanică, termică și calorică. Ele sunt uzinele de energie din celulele noastre si sunt extrem de sensibile la stimuli. Când vine vorba de detoxifiere și de funcționarea corectă a mitocondriilor, terapia prin alimentație are un rol esențial pentru a restabili echilibrul greutății noastre corporale, iar consumul de antioxidanți joacă un rol extrem de important. 

Familia cruciferelor conține antioxidanți redutabili în lupta cu toxicitatea și echilibrarea mitocondrială. De pildă, sulforafanul este un antioxidant extrem de eficient în procesul de detoxifiere și este și un stimulator de enzime naturale de tip detox.

Iată câteva exemple de alimente din această familie: rucola, broccoli, rapini, varză (toate soiurile), conopidă, hrean, kale, gulie, ridichi, napi, wasabi, năsturel, tatsoi.

Aminoacizii, mineralele și vitaminele sunt elemente cheie în refacerea bunei funcționari a mitocondriei, dar mai ales în lupta cu toxicitatea. 

Ce ar trebui să eliminăm 

Alimentele care conțin pesticide, nitrați, alimente supra organoeleptizate, DDT, zaharuri și uleiuri vegetale rafinate, produse de patiserie și consumul excesiv de alcool bogat în chimicale. 

O mare parte dintre aceste chimicale “se leagă” de moleculele proteice din alimente și ajung în sânge, de unde vor fi transportate către celule. Mai mult, ar fi cazul să-ți evaluezi mediul înconjurator: apa, aerul și produsele de îngrijire pe care le folosești. 

Dezvoltarea unui plan personalizat este cheia refacerii stării de bine și a echilibrului fizic. 

Citește și:

De ce poftești la cartofi prăjiți când ești obosit?

Legătura dintre hrană și fericire

S-ar putea să-ți placă și…

WELLBEING//

Frumusețea vine din interior… dacă ai grijă să consumi alimentele benefice organismului tău!

WELLBEING//

Dieta burnout: de ce atât de mulți antreprenori văd obiceiurile alimentare nesănătoase ca pe un semn de ambiție

WELLBEING//

Despre beneficiile consumării alimentelor în sezonul lor de coacere

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.