SELF-IMPROVEMENT//

Mahmureala emoțională există: iată cum o poți trata

De obicei, apare după un eveniment dificil sau după o întâmplare traumatizantă.


În următoarele 5 minute vei afla:

– Ce sunt reziduurile energetice și cum te poți debarasa de ele.
– Care este cel mai la îndemână remediu pentru mahmureala emoțională. 


Mulți dintre noi am avut parte și ne-am luptat (din păcate) să trecem cu bine peste o mahmureală groaznică. După o noapte lungă cu băutură, ne-am trezit amețiți, confuzi și cu senzația de greață, cu o sensibilitate exacerbată la lumini și sunete. Însă nu doar alcoolul poate să-ți provoace o astfel de senzație: emoțiile puternice pot avea fix același efect. Așadar, ce este o mahmureală emoțională? 

Ei bine, eu una am avut parte de numeroase astfel de mahmureli emoționale, așa că dă-mi voie să-ți explic! O mahmureală emoțională apare după un eveniment dificil din viață sau după o întâmplare care te-a traumatizat. Poate apărea, de asemenea, și după o ceartă serioasă, după o zi dificilă la muncă sau după despărțirea de partenerul / prietenul tău. În orice caz, multe dintre mahmurelile mele emoționale au apărut după o zi lungă de „stat printre oameni”, de socializare. 

Așadar, s-o iau cu începutul! Eu mă lupt cu o anxietate socială puternică, așa că pentru mine simpla acțiune de a ieși din casă este o adevărată corvoadă. Prin urmare, ori de câte ori mă întorc acasă, mă prăbușesc. Gândurile îmi sunt încețoșate, sentimentele sunt inexistente și sunt, la propriu și la figurat, la pământ. Oh, și să vă zic de dimineața de după? Mă simt sleită de puteri și extenuată. Mă dor toate (da, fără glumă, mă dor oasele și încheieturile!). Și dispoziția mi se schimbă încontinuu. 

Pe hârtie, explicația acestui fenomen poate părea simplă. Așa cum nota în Psychology Today Dr. Judith Orloff, autoarea The Empath’s Survival Guide, mahmureala emoțională este rezultatul unor „reziduuri energetice rămase în urma interacțiunii” și, fără o cale de evacuare, această energie ajunge să-ți afecteze starea de bine. Te pot face, în aceeași măsură, să te simți obosit, cu gândurile vraiște sau chiar bolnav. 

Însă doar să conștientizezi că ai această problemă nu înseamnă că te-ai și tratat de ea. Nu o face mai ușor de suportat, iar urmările sunt destul de complicate. Iată însă câteva strategii care m-au ajutat pe mine să mă descurc cu propriile mahmureli emoționale. 

Tratează simptomele

Te doare capul? Te deranjează stomacul? Te simți extenuat? Dacă acestea sunt primele simptome, apelează la medicamente. Analgezicele sunt OK; cât privește extenuarea, dacă poți să dormi, fă-o! Dacă nu (pentru că ai de lucru, din cauza familiei sau a altor obligații), încearcă să o iei mai ușor o vreme și să elimini din lista ta lucrurile mai puțin importante de făcut. Apoi, când ajungi acasă (sau iei o pauză), savurează sentimentul. Trage un pui de somn sau fă ceva să te învigoreze. 

Bucură-te de o masă echilibrată 

În timp ce, în mod normal, preocuparea de a avea o dietă sănătoasă e un lucru obișnuit din agendă, atunci când ești în mijlocul unei mahmureli emoționale, această acțiune simplă e deseori trecută cu vederea (vreau să spun, ai alte probleme de „mestecat” pe ziua de azi, nu-i așa?). Însă, conform cercetărilor făcute la Tufts University, o dietă echilibrată este esențială. Îți crește nivelul de energie și îți îmbunătățește starea de bine. Așadar, mănâncă bine, ai grijă să alegi ceva care să-ți placă și evită alimentele care îți pot da o stare de nervozitate: bomboane, cafea, alcool. 

Fă sport 

Știi foarte bine ce beneficii extraordinare are sportul asupra stării tale de bine. Așa cum arăta un studiu din 2006 publicat în The Primary Care Companion și în Journal of Clinical Psychiatry, activitatea fizică reduce anxietatea și depresia. Și are un potențial enorm de a-ți îmbunătăți și starea de spirit. Așadar, dansează, aleargă, urcă-te pe munți sau mergi cu bicicleta. Orice ai face, nu te opri din mișcare


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Citește sau meditează 

Este neapărat necesar ca, după o experiență traumatizantă, care te seacă de energie, să te detașezi de tine și de mintea ta. Să fim serioși: probabil că altfel ai relua și recântări întreaga situație în minte, din nou și din nou. Și, cum evadarea din gândurile deranjante este diferită pentru fiecare dintre noi, cititul sau meditația sunt două metode excelente pe care le poți încerca. 

Să știi când să cauți ajutor în afară 

De multe ori, simptomele unei mahmureli emoționale pot fi similare cu cele ale depresiei sau ale unei boli mentale, așa că e greu să faci diferența mereu: ești doar speriat sau anxietatea s-a transformat în ceva mai grav? Evident, regula generală spune că, dacă simptomele durează mai mult de două săptămâni, ar fi cazul să cauți un ajutor în afară, însă dacă sentimentul de depresie persistă, dacă ai mereu o senzație de tristețe și/sau pierdere, nu e nici o rușine să cauți ajutor mai repede. Câteodată, pur și simplu ai nevoie să vorbești despre situația prin care treci cu cineva de încredere, cu iubitul sau prietenul. Așa că ai încredere în instinctele tale: dacă ceva pare deplasat și nelalocul lui, probabil că așa și este. 

Veste bună este că, odată cu timpul, răbdarea și grija față de tine te vor face să te simți mult mai bine. Epuizarea fizică și emoțională va trece, însă cât durează această stare de mahmureală emoțională trebuie să fii bun cu tine însuți. Fii bun cu tine, și ai grijă de tine așa cum ai avea grijă de un prieten bolnav. 

Citește și:

Cum ne îngrijim inteligent în sezonul rece

Somnul de calitate, obligatoriu pentru sportivii de performanță! Și pentru tine!

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

Inteligența emoțională: ce este și cum poate fi îmbunătățită

EFICIENȚĂ//

Cum să rămâi creativ în pandemie

SELF-IMPROVEMENT//

Ce să întrebi în loc de „Ce mai faci?”

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.