OAMENI THRIVE//

Mădălina Filipoiu, Vice President EMEA Credit, Collections, Cash Application and Global Tools Automation Oracle: ”Relațiile solide se bazează pe înțelegere autentică și transparență”

Succesul unei organizații depinde esențial de energia, inteligența și contribuția colectivă, iar starea de bine a angajaților este fundația acestora.


În următoarele 3 minute vei afla:

– Cum își măsoară Mădălina Filipoiu succesul.
– Care este cea mai dificilă parte a misiunii sale ca lider.


Thrive România: Care sunt calitățile unui bun lider care-l ajută să navigheze mai ușor prin aceste vremuri dificile pe care le traversăm?

Mădălina Filipoiu: Echilibrul personal este cumva fundația în toate situațiile și, cu atât mai mult, în cele dificile. Apoi o înțelegere profundă și nuanțată a contextului de business macro și micro, dar și a contextului individual și capacitatea de a crea claritate și încredere în jur, cu perspectivă 360. Confortul, hotărârea și o pasiune contagioasă într-un mediu hiper dinamic, în care este mai multă incertitudine decât certitudine, fac diferența pentru succesul unui lider.

TR: Care sunt valorile cele mai importante pentru dumneavoastră ca lider?

MF: Transparență, încredere, inovație/creativitate, agilitate și ambiție.

TR: Cum măsurați performanțele angajaților din compania dumneavoastră?

MF: Evaluarea periodică a performanței este un subiect esențial în evoluția individuală și rezultatele per ansamblu ca echipă. Avem o aliniere continuă între strategia de business, ceea ce contează de fapt ca rezultate la un moment dat, și ce urmărim la nivel individual. Măsurăm obiective ce țin de realizări financiare, experiența pe care o oferim clienților, contribuție la succesul echipei și soft skills.

TR: Care este cea mai dificilă parte sau cea mai mare provocare a misiunii dumneavoastră de lider în organizația pe care o conduceți?

MF: Cred ca piața actuală trece prin niște schimbări de paradigma substanțiale: de la work from office, la hybrid working și la work from home, de la orele de lucru la livrările în mod real ca diferență, de la generații cu focus pe efort-rezultat-progres la echilibru job-interese personale, dincolo de job. Cea mai dificilă componentă rămâne armonia constantă între scopul de business și obiectivele și așteptările personale.

TR: Cum vă măsurați succesul ca lider?

MF: Mă uit în mod constant în câteva direcții: valoarea pe care eu și organizația mea o aducem în companie ca inovație și transformare relevantă, dincolo de rezultate imediate, reținerea angajaților cu contribuții complementare, diferențiatoare și evoluția obiectivelor financiare. Cred puternic în diversitatea de perspectivă și abordare, mai ales în echipa de leadership, care să contureze un puzzle complet. Calibrez constant capacitatea echipei mele de a aborda idei multiple, care să ne ajute să ne menținem competitivi.

TR: Care sunt cele mai dificile decizii pe care le-ați luat în cariera dumneavoastră? Dar în calitate de lider?

MF: În cariera mea, un moment dificil a fost schimbarea către o arie de activitate necunoscută, am luat-o de la zero într-un rol de conducere pe o activitate pentru care nu avem cunoștințe și experiență. Ca lider, cred în continua încercare de a face lucrurile altfel și în trial and error, dar la început a fost greu să rezonez cu lipsa de succes într-o inițiativă. Sunt multe schimbări pe care le-am implementat ca parte din transformări strategice și n-au fost ușor de asimilat de către toți membrii organizației.

TR: Cum gestionați momentele în care trebuie să luați și să comunicați decizii nepopulare?

MF: Este parte din rol și leadership-ul este o misiune pe alocuri nepopulară, în timp am învățat în primul rând să devin eu mai confortabilă cu asemenea scenarii. Încep mereu cu a înțelege de unde plec: ce vrea echipa, apoi explic “de ce” cu multe nuanțe și perspective și încerc să las loc unor ajustări, să creez spațiu pentru alegerile lor în anumite zone. Înțelegerea unor decizii cu imaginea de ansamblu, bigger purpose și opțiunea de a alege în anumite arii creează mai ușor acceptare și adoptare.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


TR: Cum încurajați dezvoltarea personală a angajaților în organizația pe care o conduceți?

MF: Despre asta este vorba în echipa mea: este un value proposition și o misiune să facem din experiența cu noi cea mai puternică evoluție profesională. Ne ajută contextul, activitatea, tipurile de roluri și dinamica să oferim experiențe multiple și intense ca expunere profesională. Avem opțiuni de creștere pe verticală și pe orizontală, de implicare în proiecte și în echipe cross funcționale, reprezentare nu doar la nivel de țară, ci și regionale, și la nivel de EMEA. Sunt discuții de carieră imediat ce membrii echipei devin consistenți și consecvenți în a-și îndeplini misiunea. Dezvoltarea profesională este foarte mult bazată pe calitatea relației cu managerul direct și nivelul de deschidere și interes. Sunt multe contexte de explorare, atunci când nu sunt certitudini despre ce vor exact mai departe. Avem foarte multe resurse interne de dezvoltare: training-uri online și în class, mentoring, coaching și încurajăm job rotation prin recrutarea internă, în primul rând pentru toate tipurile de poziții.

TR: Cum se întorc spre companie investițiile (de timp și financiare) în wellbeing-ul angajaților?

MF: În experiența mea se întorc în loialitate și prin nivelul de implicare: ”ce semeni aia culegi”. Cred că este esențială respectarea timpului și a experiențelor personale. Această grijă se întoarce cu echilibru între momentele importante personal și momentele profesionale cheie. Relațiile solide și de termen lung cu echipa se bazează pe înțelegere autentică, transparență și fair play. Fără această componentă, atragerea și reținerea de talente nu este sustenabilă. Succesul unei organizații depinde esențial de energia, inteligența și contribuția colectivă, iar wellbeing-ul angajaților este fundația acestora.

Mădălina Filipoiu conduce organizația de EMEA Order to Cash în Oracle și are 18 ani de experiență în roluri de leadership, dezvoltarea de strategii, construirea de echipe agile și operațiuni referință și livrarea de performanțe financiare reper în industrie. A lucrat în jurnalism și telecomunicații înainte de Oracle, a studiat Executive MBA la Universitatea din Viena și este înregistrată ca trade credit professional de către ICTF.

Citește și:

Crina Ilie, EMEA HR Leader Genpact: ”Putem avea totul în viață, dar nu în același timp”

Georgeta Diaconu, Director Financiar Tenneco: ”Un bun lider are nevoie să știe să navigheze și pe vremuri de furtună, nu numai în ape liniștite”

S-ar putea să-ți placă și…

OAMENI THRIVE//

Raluca Dobrescu, people manager SHARP-X pentru Heineken Europa: ”Setea mea de învățare nu se stinge nicicum”

OAMENI THRIVE//

Ana-Maria Doxan, Business Executive Officer pentru Divizia Nespresso România: ”Un lider trebuie să comunice cu empatie, fermitate și transparență”

OAMENI THRIVE//

Rucsandra Hurezeanu, CEO și fondatoare Ivatherm: ”În spatele fiecărei reușite, e întotdeauna o muncă de echipă”

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.