WELLBEING//

Ghidul Thrive: Mișcă-ți corpul ca să-ți hrănești mintea!

Sportul și mișcarea zilnică trebuie să facă parte din stilul tău de viață: beneficiile sunt evidente atât pentru corp, cât și pentru minte!


În următoarele 3 minute vei afla:

– Cum să transformi o întâlnire convențională de lucru într-una benefică corpului tău.
– De ce uneori e mai bine să nu găsești loc de parcare atât de aproape de intrarea în supermarket sau de clădirea în care lucrezi.


Nimic nu-i mai ușor de plasat în partea de jos a listelor noastre cu lucruri de făcut decât mișcarea și exercițiile fizice. Ne-ar plăcea să ne mișcăm mai mult, știm că-i sănătos, dar pur și simplu nu ne găsim suficient timp astăzi. Și nici mâine, și nici poimâine. Și uite așa ne trezim că trece o săptămână fără să ne fi mișcat deloc. Problema este că există puține lucruri mai importante pentru starea noastră de bine– inclusiv pentru sănătatea noastră mintală și capacitatea de a ne concentra și de a fi productivi – decât să ne ridicăm de pe scaun la intervale regulate și să ne mișcăm.

Și nu există moment mai potrivit decât primăvara pentru a ne reînnoi relația cu mișcarea – mai ales în acest an, când începem să ieșim din pandemie. Există dovezi științifice care susțin o corelație între exercițiile fizice practicate cu regularitate și diminuarea nivelului de stres, îmbunătățirea dispoziției și a funcțiilor creierului și chiar scăderea riscului de apariție a bolii Alzheimer o dată cu înaintarea în vârstă.

Știința a demonstrat că există beneficii chiar și în cazul unor exerciții fizice care implică efort redus. În 2018, Asociația Americană a Inimii și-a actualizat liniile directoare privind activitatea fizică, corectând o concepție greșită anterior conform căreia mișcarea trebuie să aibă o durată de cel puțin zece minute pentru a fi eficientă. În schimb, „suma totală este ceea ce contează”, scriu ei. Dacă avem doar cinci minute disponibile, putem petrece un minut din acest interval făcând sărituri, coborând scările sau făcând câteva flotări ori genuflexiuni.

Acest ghid te va ajuta să-ți reformulezi convingerile limitative despre mișcare și exerciții fizice și să fii creativ astfel încât să ajungi să faci zilnic mai multă mișcare cu ajutorul Micropașilor, adică acei pași mici, dovediți științific, pe care poți să începi să-i pui imediat în aplicare pentru a-ți construi obiceiuri care să-ți îmbunătățească viața. Fiecare Micropas durează mai puțin de cinci minute, așa că-l poți include în programul tău zilnic, indiferent cât de ocupat ai fi.

Schimbă-ți mentalitatea pentru a face loc mișcării în viața ta

Un obstacol în calea mișcării este ideea că trebuie să fie sport în toată regula și că trebuie să fii o persoană activă. Dar atunci când ne gândim la sport pur și simplu ca la mișcare, lucrurile devin mult mai simple, transformându-se în ceva ce putem face cu toții. Mișcarea înseamnă doar asta: mișcare. Și este esențială pentru fiecare palier al bunăstării noastre. Și tot ce trebuie să începi este să faci un pas mic. În sensul cel mai strict al cuvântului.

Blochează-ți un interval de timp în calendar special pentru mișcare. Acordă acestui interval toată atenția cuvenită unui eveniment important. Oare ai rata o ședință cu șeful tău sau o programare la doctor? De ce n-ai face același lucru și pentru o ”ședință” de mișcare? Și tu trebuie să fii pe lista priorităților tale!

De câte ori faci mișcare, acordă-ți un minut ca să conștientizezi că ”ai apărut la o întâlnire cu tine însuți”. Dacă vrei să-ți clădești obiceiuri durabile, ajută să sărbătorești micile victorii.

Înainte de a face mișcare, acordă-ți un moment pentru a identifica ”de ce-ul” din spate. Un simț al scopului te va ajuta să iei decizii pozitive de viață și să-ți urmezi cu perseverență obiectivul. 

Gândește și mișcă-te… în afara sălii de sport

În zilele noastre, ai la dispoziție nenumărate feluri de a face sport și mișcare. Există o mulțime de moduri în care să faci activitate fizică și să strecori ceva mișcare în rutina ta zilnică, fără să treci pe la sală. Iar aceste strategii mărunte chiar au un impact. William Kraus, profesor la Universitatea Duke din Statele Unite și autor al unui studiu realizat în 2018 care a stabilit o conexiune clară între mișcare și creșterea speranței de viață, a declarat pentru New York Times: ”Lucrurile mărunte pe care le putem face zilnic pot și chiar au un efect asupra reducerii riscului de boli și deces”.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Parchează-ți mașina cât mai departe de intrarea în clădirea unde ai treabă. Adăugarea câtorva pași suplimentari în rutina ta zilnică este un mod eficient de a integra mai multă mișcare în activitățile zilei, fără să-ți bați prea mult capul cu asta.

După fiecare întâlnire, fă câteva întinderi timp de un minut. O întindere rapidă te ajută să eliberezi tensiunea acumulată și să te relaxezi mai ușor.

De fiecare dată când te speli pe dinți, încearcă să faci câteva genuflexiuni. Adăugarea unui obicei nou la unul deja existent este o modalitate excelentă de a face mai multă mișcare, fără a investi timp suplimentar.

Urmează această cale

Dacă ești în căutarea unei activități sănătoase și care să nu necesite să investești în echipament sau ore lungi petrecute asudând în sala de sport, plimbările pot fi cea mai bună modalitate de a începe – iar primăvara aduce cu ea noi oportunități de a petrece timp în aer liber. Un studiu realizat de Universitatea din Illinois a arătat că trei plimbări săptămânale cu o durată de 40 de minute (în ritm normal de mers) combat efectele îmbătrânirii și îmbunătățesc performanțele cognitive și de conectivitate. Chiar și câteva minute petrecute din când în când la plimbare for avea un impact.

O dată pe zi, plimbă-te timp de câteva minute și concentrează-te pe respirație. Dacă te afli într-un loc plin de zgomote și elemente perturbatoare, o plimbare liniștită din când în când te poate ajuta să fii în contact mai apropiat cu tine însăți, cu respirația ta și cu lumea din afara spațiului în care muncești.

Transformă o întâlnire convențională într-o întâlnire în mișcare. Plimbarea alături de interlocutorul tău te va ajuta să-ți pui în mișcare întreaga energie creativă și să strecori un pic de mișcare într-o zi supra-aglomerată.          

Atunci când o întâlnire se termină mai devreme sau atunci când te ridici să mergi la toaletă, acordă-ți două minute în plus pentru o scurtă plimbare. Poți folosi acel timp în mod productiv reînvigorându-te cu un pic de mișcare.                                      

Citește și:

7 beneficii surprinzătoare ale sportului și asul din mânecă

Cele mai inteligente exerciții fizice pentru cei care urăsc să facă mișcare

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

Ghidul Thrive: cum să stabilim limite sănătoase în noul context în care trăim

SELF-IMPROVEMENT//

Pentru a fi începute, planurile mari au nevoie de pași mici

WELLBEING//

Arianna Huffington: De ce uităm de arma ascunsă pe care o putem folosi în lupta cu COVID?

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.