SELF-IMPROVEMENT//

Ghidul Thrive: Cum să te conectezi mai profund cu tine și cu cei din jur

Relațiile noastre reprezintă o sursă incredibilă de dăruire, compasiune și bucurie.


În următoarele 3 minute vei afla:

– Cum te poate ajuta o scurtă plimbare să te reconectezi cu tine însuți.
– De ce ar trebui ca la întâlniri sau ședințe să-i lași pe ceilalți să vorbească primii.


Ca ființe umane, suntem ”programați” să fim conectați unul cu altul. Relațiile noastre cu ceilalți – de la prieteni și familie la parteneri și colegi de muncă – sunt, în multe privințe, fundamentul vieții noastre. Dar relațiile cu ceilalți încep de la relația noastră cu noi înșine. Iar cu ajutorul setului potrivit de instrumente, avem mai multă putere decât ne-am putea imagina să ne consolidăm conexiunile, atât în interior, cât și în exterior, în moduri care ne alimentează starea de bine și performanța.

În acest ghid, vom explora modurile în care-ți poți întări conexiunea cu tine însuți, cu ceilalți și cu comunitatea din care faci parte cu ajutorul Micropașilor, adică acei pași mici, dovediți științific, pe care poți să începi să-i pui imediat în aplicare pentru a-ți construi obiceiuri care să-ți îmbunătățească viața. Fiecare Micropas durează mai puțin de cinci minute, așa că-i poți include în programul tău, oricât de ocupat ai fi.

Cum să te conectezi cu tine însuți

Ne gândim adesea la conexiune ca la ceva care depinde de alții. Dar, înainte de a ne putea conecta cu alții, trebuie să ne putem conecta cu noi înșine. Dacă suntem epuizați și storși de energie, nu vom putea niciodată să construim și să menținem genul de relații care ne aduc bucurie și ne ajută să ne știm susținuți.

De aceea, conectarea cu noi înșine începe cu grija față de propria persoană. Când ne facem timp pentru activitățile și pasiunile care ne împlinesc – chiar și numai pentru câteva minute – starea noastră de spirit, productivitatea și capacitatea de a-i susține pe ceilalți se îmbunătățesc substanțial.

Micropași

Programează-ți un interval în calendar pentru ceva care contează cu adevărat pentru tine – și care să n-aibă legătură cu serviciul. Fie că este vorba de câteva minute pe care le aloci mișcării și exercițiului fizic, fie că te uiți la un film sau tragi un pui de somn, pune-ți un reminder care te va ajuta să-ți amintești că ai dreptul la un timp doar al tău. 


Dimineața, când te trezești, nu-ți începe ziua uitându-te în telefon. În loc să-ți verifici mail-ul sau să scrolezi prin fluxurile de social media, ceea ce-ți poate induce emoții negative, acordă-ți măcar un minut pentru a respira adânc sau pentru a te concentra asupra intențiilor tale din acea zi.

Plimbă-te un pic și concentrează-te asupra respirației! Dacă te afli într-un loc zgomotos, plin de stimuli care-ți pot distrage atenția, o scurtă plimbare, o dată sau de două ori pe zi, te poate ajuta să fii în contact cu tine însuți, cu respirația ta și cu lumea din afara spațiului în care muncești.

Cum să te conectezi cu ceilalți

Orice tip de relații am avea sau la care doar aspirăm, putem face pași mici pentru a le transforma în relații semnificative și care să ne aducă împlinire – și putem chiar să învățăm să identificăm oportunități pentru a construi legături cu sens pe care (poate) nu le-am văzut până acum.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Cum facem asta? Simplu: începem cu pași mici! În loc să pornești o conversație, împărtășindu-ți părerea, cere celui din fața ta să-și spună opinia. Pune o întrebare. Transformă un moment tranzacțional în ceva mai mult: atunci când te afli la cafeneaua ta preferată, comandându-ți cafeaua obișnuită sau când suni la un call center pentru asistență tehnică, profită de ocazie pentru a stabili o conexiune umană. Dacă stai să-ți analizezi obiceiurile, vei fi surprins de cât de absorbit de propria persoană poți fi și de câte bariere ai ridicat. Și poți fi la fel de surprins de cât de ușor este să schimbi viteza, conectându-te cu ceilalți în mod autentic.

Micropași

Conectează-te cu cineva cu care, în mod normal, nu prea interacționezi sau care ți se pare că e mereu acolo, că aproape nici nu mai bagi de seamă prezența sa. Poate fi un funcționar de la bancă sau un vecin din cartier pe care nu l-ai salutat niciodată. O să vezi că asta te va ajuta să te simți mai plin de viață și mai ancorat în prezent.

La următoarea ședință cu colegii sau întâlnire unu-la-unu, gândește-te cum se văd lucrurile și din perspectiva celuilalt. Întrebându-te: „Ce ar putea simți această persoană?” este o dovadă de empatie, care te poate ajuta să te conectezi mai bine cu cel din fața ta.

Cum să te conectezi cu comunitatea din care faci parte

Nevoia de a ne conecta la ceva mai mare decât noi înșine este universală. Iar în vremuri de criză sau de incertitudine, această nevoie iese la suprafață mai mult decât oricând.

A ne depăși limitele și a ieși din zona de confort pentru a ne pune în slujba celorlalți este una dintre cele mai eficiente modalități de a ne spori starea de bine și chiar de a scăpa de singurătate, transformându-i pîn egală măsură pe cel care oferă și pe cel care primește. Conform unui studiu publicat de revista Psychological Science, persoanele care fac voluntariat simt că au mai mult timp. Un alt studiu, realizat de cercetătorii de la Facultatea de Medicină a Universității din Exeter, a arătat că activitățile de voluntariat au fost corelate cu rate mai scăzute de depresie, niveluri mai ridicate de bunăstare auto-raportate și o reducere semnificativă a riscului de mortalitate.

Dacă crezi că lista ta nesfârșită cu lucruri de făcut – sau sentimentul pe care oamenii de știință îl numesc „foame de timp” – face imposibilă adoptarea unei practici obișnuite de voluntariat, iată câțiva Micropași care te pot ajuta.

Micropași

Implică-te într-o problemă pe care o consideri importantă pentru tine. Dacă stai să privești de pe margine, te vei simți și mai neajutorat, iar asta duce, cu timpul, la frustrare și stres. Acordă-ți câteva minute și gândește-te la o problemă care te preocupă. Sunt șanse să existe grupuri care-ți pot arăta cum să-ți transformi frustrarea în acțiune și care te pot ajuta să treci la fapte.

Încearcă să faci un act de bunăvoință în fiecare zi. Fie că-i ții ușa unui străin sau te oferi să dai o mână de ajutor unui coleg, aceste micro-momente de generozitate îi vor ajuta pe ceilalți să se simtă văzuți și validați, iar ție îți vor da un sens al scopului.


Găsește un mod prin care poți dărui celorlalți apelând la talentele tale. Gândește-te la un talent pe care-l ai și caută un mod prin care să-i ajuți și pe alții să se bucure de el. Atunci când oferi din ceea ce ai, te reconectezi cu lumea din jur și cu abundența din propria viață.

Citește și:

Starea de bine: cum ne conectăm mai autentic cu ceilalți

Ghidul Thrive: totul despre comunicarea conștientă

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

Dansul dintre atașament și autenticitate în relații

SELF-IMPROVEMENT//

Micile bucurii care definesc sensul vieții

SELF-IMPROVEMENT//

Cum relaționăm cu personalitățile narcisice fără să ne simțim exploatați

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.