WELLBEING//

Frumusețea vine din interior… dacă ai grijă să consumi alimentele benefice organismului tău!

Aspectul părului tău reflectă starea ta de sănătate.


În următoarele 3 minute vei afla:

– Care sunt alimentele care inhibă asimilarea calciului în organism.
– Ce alimente sunt recomandate pentru a avea un păr sănătos și care sunt de evitat.


Pentru a avea un păr frumos este foarte important ca două dintre țesuturile organismului nostru să fie suficient de bine hrănite cu nutrienți specifici. Este vorba despre țesutul osos și cel adipos.

Părul este considerat în Ayurveda a fi un fel de produs secundar al sistemului osos. Dacă sistemul osos se află într-o stare excelentă, acest lucru se va reflecta în aspectul părului.

Există o mulțime de recomandări nutriționale în ceea ce privește sănătatea sistemului osos. Însă din punct de vedere ayurvedic, disciplina alimentară este foarte importantă. De ce spun asta? Pentru că există o multitudine de alimente al căror efect este acela de a inhiba asimilarea calciului.

Este foarte trist să văd că aceste alimente se găsesc peste tot, sunt extrem de tentante prin modul în care sunt prezentate, astfel că cine dorește să le evite va avea de realizat un adevărat exercițiu de voință. Este vorba despre alimentele rafinate: zahărul alb, făina albă, uleiul rafinat, sarea de masă rafinată. Toate acestea îngreunează enorm activitatea organismului de asimilare a calciului.

Iar pentru că inima și creierul au nevoie de cantități semnificative ale acestui mineral, către oase mai ajunge doar o cantitate mică. Cu atât mai puțin către un „produs secundar”, fără o importanță vitală pentru organism, așa cum este părul. Așadar, pentru a evita osteoporoza și degradarea părului, evită alimentele rafinate și înlocuiește-le cu alternativele sănătoase: făină integrală, zahăr de cocos/melasă, făină integrală/făină de migdale, sare nerafinată și neiodată.

Apoi, consumă fructe oleaginoase, neapărat hidratate în prealabil. Însă consumă-le doar dacă n-ai absolut nicio problemă cu kilogramele în plus. Îți recomand în special migdalele, dar și alte oleaginoase: caju, nuci, alune de pădure, semințe de susan etc.

În cazul femeilor, atunci când estrogenul scade odată cu înaintarea în vârstă, sănătatea oaselor și a părului este afectată. Ashwagandha (Withania somnifera) este una dintre plantele foarte folosite în India, și nu numai, pentru multiplele sale beneficii, inclusiv creșterea optimă a nivelului de estrogen.

Coralul calcinat, un remediu specific ayurvedic obținut chiar din coral prin ardere, ajută la creșterea densității osoase, atât ca urmare a unei slabe asimilări a calciului dar și cauzate de un nivel scăzut al estrogenului.

Pe lângă efectele menționate, ambele remedii au de asemenea un efect adaptogen, adică reglează nivelul hormonilor de stres. Acest efect face ca produsul să fie potrivit chiar și persoanelor (atât bărbați, cât și femei) care suferă de căderea părului din cauza stresului. (Regăsești ambele remedii în produsul Hair Stim).


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Am înțeles că, pentru a avea un păr frumos, este important să consumăm alimente care hrănesc sistemul nervos. Însă care este legătura cu țesutul adipos?

Conform teoriei ayurvedice, alimentele menționate mai sus furnizează numai o parte din nutrienți. O altă parte a nutrienților necesari țesutului osos este extrasă din țesutul adipos (această informație nu are un echivalent în anatomia și fiziologia modernă).

Totuși, există articole în literatura de specialitate în care sunt descrise anumite situații ce nu pot fi explicate prin datele științei moderne. Însă acestea își pot găsi o lămurire foarte simplă în Ayurveda, folosind acest concept al formării țesuturilor.

Revenind, pentru a avea un păr frumos, este important ca și țesutul adipos să se afle în echilibru. Atunci când țesutul adipos se află în exces sau în deficit, părul va suferi și el.

Iată o explicație, însă aceasta este mai plastică, având scopul de a descrie cât mai bine întregul proces. Există un anumit circuit al nutrienților prin țesuturile organismului.

Atunci când o persoană este foarte slabă, nu ajung suficienți nutrienți la nivelul țesutului adipos și automat, în țesutul osos va ajunge o cantitate și mai mică de nutrienți. Părul acestei persoane va fi uscat și friabil.

Din contră, atunci când o persoană are prea multă grăsime, nutrienții se blochează la acest nivel și nu mai ajung să hrănească sistemul osos. Părul acestei persoane va fi gras (uleios), însă nu va fi hrănit.

Prin urmare este foarte important ca țesutul adipos să fie hrănit cu niște nutrienți de calitate.

Este vorba, în primul rând, despre grăsimile sănătoase. Calitatea acestor grăsimi este extrem de importantă.

Dacă alegem să ne hrănim cu grăsimi nesănătoase (prăjeli, uleiuri rafinate, grăsimi pe care organismul nostru nu le poate digera optim), atunci țesutul nostru adipos va fi de o ”calitate inferioară”, prin urmare la fel vor fi și oasele noastre. Dacă folosim grăsimi sănătoase, în cantități potrivite pentru capacitatea noastră digestivă, atunci vom avea atât un sistem osos sănătos cât și un păr de invidiat. Cea mai sănătoasă dintre grăsimi este ghee-ul (untul clarifiat). Acesta are o multitudine de efecte, iar acum poți înțelege mai bine care este rolul lui în înfrumusețare.

Fructele oleaginoase, de asemenea, au un rol important. Recomandarea mea este să le consumi doar hidratate și doar dacă NU ai probleme cu kilogramele.

Este foarte important ca uleiurile presate la rece să fie singurele uleiuri care fac parte din dieta ta. Renunță la orice ulei rafinat.

Uleiul de luminița de seară reprezintă un adevărat remediu pentru păr. Îl poți lua ca atare, câte 30 de picături de 2 ori pe zi, sau sub formă de capsule.

La aproximativ 3-6 luni după ce introduci în dieta ta aceste grăsimi sănătoase, vei observa o îmbunătățire legată de aspectul părului tău.

Știu: nu este un rezultat care apare peste noapte, însă este un rezultat ce poate fi menținut în timp!

Citește și:

Ce alimente să consumi și cum să-ți gestionezi emoțiile ca să n-ai probleme cu digestia

Simte-te bine în pielea ta… la propriu!

S-ar putea să-ți placă și…

WELLBEING//

Despre beneficiile consumării alimentelor în sezonul lor de coacere

WELLBEING//

Ce ne spune imaginea de sine despre modul în care ne hrănim

WELLBEING//

Dieta burnout: de ce atât de mulți antreprenori văd obiceiurile alimentare nesănătoase ca pe un semn de ambiție

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.