WELLBEING//

Erin Oprea, antrenoarea de fitness a celebrităților din America, despre cum să fim sănătoși

Erin Oprea ne spune care sunt blocajele care ne îmbolnăvesc și cum să facem mai multă mișcare în programul nostru zilnic


În următoarele 5 minute vei afla:

– Ce suc natural ne oferă cea mai multă energie.
– Ce beneficiu neașteptat obții când sari coarda.


Carrie Underwood, Kelsea Ballerini, Kacey Musgraves, și Maren Morris sunt doar câteva dintre vedetele care au ales să se lase pe mâna antrenoarei și veteranei de război din cadrul Forțelor Marine ale SUA, Erin Oprea, pentru a atinge performanța în fitness. Oprea a parcurs două misiuni active în Irak și a scris istorie atunci când i s-a încredințat misiunea de a conduce primul pluton compus exclusiv din femei, atașat infanteriei din zona de luptă. De atunci, s-a hotărât să-și asume sarcina de a-i ajuta pe alții să-și descopere dragostea pentru mișcare și fitness. ”Filosofia mea este dragostea de viață, educația pentru un trai sănătos, un stil de viață echilibrat dar fără frustrări”, a declarat Oprea pentru Thrive. ”Îmi doresc ca toată lumea să se distreze și să se simtă grozav din punct de vedere fizic pentru că asta înseamnă să trăiești cu adevărat.”

Oprea este antrenoarea unora dintre cei mai cunoscuți artiști din industria  muzicală, însă și-a dorit să se extindă, punând la punct un program de antrenament accesibil oricui. De curând și-a lansat aplicația PRETTY MUSCLES BY ERIN OPREA în AppStore. Acesta conține antrenamentele Tabata, care îi poartă semnătura, planuri de nutriție și liste de cumpărături concepute de ea și combină tehnicile sale testate și validate de sănătate și stare de bine cu instrumentele care fac posibilă punerea lor în practică. ”Este vorba despre un antrenament zilnic, pe care am avut grijă să-l variez pentru fiecare zi în parte. Astfel, nu vei repeta aceeași rutină în cele 52 de săptămâni ale anului”, explică Oprea. Obiectivul ei este acela de a transforma fitness-ul în ceva plăcut, astfel încât să devină un obicei care îți face plăcere. ”Propun o grămadă de jocuri amuzante. Avem și tabate, adică antrenamente de intensitate crescută în intervale, care sunt preferatele mele. De asemenea, propun joculețe cu numărătoare inversă, pentru că, evident că tuturor ne place ca fitness-ul să fie și amuzant!”, ne-a mai spus ea. Cu toate acestea, punctează: ”Nu poți să combați prin antrenament obiceiurile alimentare nesănătoase.” Oprea a acceptat invitația Thrive de a sta de vorbă și ne-a împărtășit unele dintre trucurile ei preferate și instrumentele de care avem nevoie pentru a ne începe călătoria către sănătate chiar azi. 

Thrive Global: Care este rutina ta matinală?

Erin Oprea: Eu cred că am cea mai tare rutină matinală. Mă trezesc la 3.30 dimineața, mănânc cereale de ovăz pe care le pregătesc cu o seară înainte. Mă spăl, mă îmbrac, apoi beau un suc de sfeclă. Apoi îmi pregătesc prânzul, care este bine gândit și uriaș! Îl prefer uriaș pentru că lipsesc toată ziua de acasă. După aceea, mă uit la știrile matinale, fără de care chiar nu pot trăi. Apoi plec la muncă. Sunt câteva lucruri pe care le poți face pentru a deveni o persoană matinală. Unul dintre secretele care îți fac diminețile mai plăcute este să fii pregătit. De exemplu, să ai micul dejun gata și să nu-ți rămână decât să-l mănânci. Apoi, să ai hainele pregătite. În al treilea rând, să ai sucul de sfeclă preparat, pentru că el este sursa ta de energie, astfel încât ”să ai bateriile încărcate” toată ziua.

TG: De ce suc de sfeclă?

EO: Sucul de sfeclă mi-a schimbat mie întreaga lume. Serios, îți dă energie de nu mai știi ce să faci cu ea. Eu combin sfecla cu lămâie și ghimbir. Dar nu trebuie consumat niciodată pe stomacul gol. Eu beau un pahar de dimineață și încă unul înainte să mă apuc de antrenament. 

TG: Ești veteran, ai activat timp de nouă ani și ai participat la două misiuni. În ce fel ți-a inspirat și influențat cariera militară activitatea din fitness?

EO: Perioada pe care am petrecut-o în Marină m-a transformat în persoana care sunt astăzi. În primul rând, mi-a dat structura și disciplina care să-mi permită să fac față programului nebunesc pe care îl am acum. Pe de altă parte, mi-a fost de folos în rutina mea de fitness, pentru că antrenamentele militarilor se bazează în bună măsură pe lucrul cu greutăți. Așadar, toți vechii mei prieteni de pe vremea serviciului militar m-au ajutat și influențele se regăsesc și în aplicația mea, Pretty Muscles.

TG: În cartea ta, Dieta 4×4, vorbești despre patru mari blocaje nutriționale. Care sunt acestea? 

EO: Cartea mea, Dieta 4×4, este aproape exclusiv despre cum să trăiești o viață simplă, sănătoasă, echilibrată pentru totdeauna. Nu e un remediu rapid. Vă propun și vouă să încercați aceste patru lucruri care vă permit să vă bucurați în continuare de viață, dar să trăiți echilibrat și amuzant. Primul pas este să renunțați la carbohidrați seara. Îi puteți consuma fără nicio grijă în prima parte a zilei. Sunt surse bune de energie. Consumați-le și apoi folosiți energia, dar nu le mâncați seara. Atunci este momentul potrivit pentru proteine delicioase și verdețuri. 

În al doilea rând, renunțați pe cât se poate la zahăr. În al treilea rând, renunțați pe cât se poate la alcool. Nu zice nimeni să nu mai pui gura pe ele niciodată… Îmi dau seama că sunt niște lucruri care adaugă savoare vieții. Nu vreau să aduc pe nimeni în pragul disperării. Dar lăsați-o mai moale cu alcoolul. În ultimul rând, atenție la consumul de sodiu. Ați fi uimiți să vedeți cât de mult contează, nu numai în felul în care te simți, ci și pentru cât de mult balonează. De lucrul acesta îți vei da seama atunci când reduci consumul de sare. 

TG:  Dă-ne exemple de alimente care nu par, însă conțin cantități mari de zahăr și sodiu, te rog!

EO: Zahărul se ascunde în multe alimente. De exemplu, în fructele uscate. Și sunt foarte mulți cei care nu-și dau seama de asta. Și în batoanele de cereale, în batoanele proteice. De asemenea, multe dintre dressing-urile gata preparate pentru salate conțin deja zahăr din plin. Să nu uităm nici de marinatele folosite pentru prepararea cărnii sau sosul teriyaki, de exemplu. Trebuie să citim etichetele alimentelor înainte să le cumpărăm. Chiar este important să știm ce scrie acolo și să fim atenți la conținutul unei porții din acel produs. Și sarea este ascunsă peste tot. O găsim în produsele de panificație, în tortilla și cam în orice produs ambalat. 

TG:  Când citim eticheta unui produs, după ce cantitate de zahăr ar trebui să ne orientăm?

EO: Eu aleg să-mi limitez consumul de zaharuri la cinci grame sau chiar mai puțin. Desigur, dacă mănânci un măr, acesta conține cam 26 de grame de zaharuri naturale. Nu e cazul să mănânci trei mere pe zi, dar unul este în regulă. 

TG: Care este sfatul tău pentru cei care s-au lăsat de fitness și ar vrea să se apuce din nou, dar sunt intimidați de sala de sport sau se gândesc că ”Am mai eșuat o dată. Cum să fac să îmi găsesc motivație ca să mă apuc din nou?”

EO: Oricine poate să o ia de la capăt. Dacă vrei să începi cu jumătate din numărul de repetări, fă așa. Nu trebuie nimic mai mult decât să începi să faci mișcare. Cu cât faci mai mult sport, cu atât te vei simți mai bine. Cu cât stai mai mult, cu atât vei fi mai anchilozat. Rupe cercul vicios al statului, mișcă-te și capătă energie. 

TG: Sunt și metode prin care ne putem păcăli pentru a face mai multă mișcare în fiecare zi?

EO: De exemplu, în loc să trimiți un mesaj sau un email cuiva din biroul tău, te-ai putea ridica de pe scaun și merge să vorbești direct cu acea persoană. Nu numai că ai parte de puțină socializare, ci și de câțiva pași în plus. Și alt truc este să bei multă apă, pentru că va trebui să faci pipi mai des. Și ghici ce înseamnă asta? Te plimbi de mai multe ori la toaletă. Astfel, mai adaugi niște pași, iar câștigul e pe mai multe fronturi, pentru că te și hidratezi.

Eu am multe întâlniri, însă nu îmi place să stau, pentru că mă apucă somnul și nici nu mi se pune în mișcare mintea și creativitatea. În loc să stai, îi poți propune clientului să vorbiți în timp ce faceți o plimbare.

TG: Cum arată meniurile tale sănătoase preferate?

EO: La micul dejun mănânc cerealele de ovăz, omleta din albușuri de ou și afine, în fiecare zi. Pachețelul pentru prânz cuprinde ouă fierte tari și popcorn. Gustările pe care le iau la mine sunt compuse din fructe de pădure și popcorn. Îmi plac galetele de orez cu puțin unt de migdale și o picătură de miere, care le face delicioase. 

TG: Ce-ți sfătuiești clienții în legătură cu mâncatul pe fond de stres?

EO: Mâncatul pe fond de stres e o chestie reală. Ni se întâmplă multora dintre noi. Dar, credeți-mă, oricare ar fi problema, soluția ei nu este în frigider! Mâncatul nu va rezolva nimic! Ceea ce ajută cu adevărat sunt mișcarea, aerul curat, vitamina D și o minte limpede. 

TG:  Cum faci să rămâi concentrată?

EO: Sar coarda, e metoda prin care reușesc eu să-mi limpezesc mintea și să rămân concentrată, plus că mă pasionează și numerele. Trebuie să pot cuantifica într-un fel ceea ce fac, trebuie să văd numere schimbându-se. Am nevoie de o statistică. E un lucru ciudat, o mică nebunie, dar la mine funcționează.

TG:  Ce sfat le dai celor care își propun să nu se abată de la drumul care îi duce către atingerea obiectivelor lor?

EO: Să nu te pierzi pe drum nu este deloc ușor. Eu le sugerez oamenilor să-și propună obiective mărunte. Acestea vor avea un impact considerabil în viața lor dacă sunt urmărite cu consecvență. De exemplu, în loc să-ți propui să dai jos 50 de kilograme într-un an, ți-ai putea propune să bei mai puține băuturi carbogazoase. În timp, vor începe să se adune. Nu e la fel cu a renunța la toate cele începând de săptămâna viitoare. Fă toate chestiile astea mărunte și vei constata că, până la sfârșitul anului, ți-ai atins obiectivul mare. Dar pașii mici te ajută să te ții de ceea ce ți-ai propus. Și cui nu îi place să mai taie ceva de pe lista aceea de obiective de îndeplinit?

TG: Care e rutina ta de seara?

EO: După cină, îmi place foarte mult să fac puțină mișcare. În primul rând, îmi pune în mișcare procesul digestiv. Iar atunci când ai o digestie bună, dormi mai bine. Apoi, îmi consum energia rămasă, ca să fiu pregătită pentru o odihnă pe cinste. 

Citește și:

24 de moduri să te energizezi rapid când te simți epuizat

Micro-rezoluții pentru macro-reușite


S-ar putea să-ți placă și…

WELLBEING//

Somnul de calitate, obligatoriu pentru sportivii de performanță! Și pentru tine!

Foto: Sabina Ghiormescu
OAMENI THRIVE//

Gáspár György: ”Cred în iubire și în vindecare”

OAMENI THRIVE//

7 lecții de viață pe care le putem învăța de la Malala Yousafzai

Înscrie-te pentru a primi newsletter-ul

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.