WELLBEING//

De unde ai atâta energie?

Și cum poți să o ai și tu: 4 metode verificate de expertul Thrive Global pentru a-ți încărca bateriile!


În următoarele 3 minute vei afla:

– Care sunt asemănările dintre oameni și dușurile bucale. 
– De ce e important ca din când în când să iei o pauză și să-ți răsfeți simțurile. 


‘Cum faci de ai atâta energie mentală după o zi atât de grea?!’, m-a întrebat un client care venise special pentru discuție din alt oraș și cu care am stat de vorbă vreo trei ore, până seara târziu. M-am fâstâcit, recunosc. Nu știu cum să n-am energie pentru a face ceea ce-mi place: coaching, mentoring, consultanță (bine, și altele: cărți, parfumuri, orașele lumii, pantofi, acele inutilități care fac viața mea mai frumoasă). Nu știu cum să n-am energie când mă pasionează ceva, când sunt implicată total în discuție. 

Am răspuns doar cu ‘Nu știu, poate pentru că-mi place ce fac’, apoi am divagat, cu ochii plecați către propriile unghii. 

Nu știu altfel și nu vreau să știu altfel. 

Pentru mine, ceea ce fac este parte din cine sunt eu, din viața mea, cum aș putea să fiu fără energie în viața mea? 

Asta nu înseamnă că nu iau și pauze, că nu obosesc. Toți avem nevoie să ne odihnim, să ne relaxăm, să dormim, să avem activități diverse, să ne construim viața în mai multe culori, pe mai multe tonuri. Când existența e monocoloră, ne plictisim, ne blazăm, nu ne mai convine nimic și cădem în păcatul de a ne plasa într-o vale a plângerii continue.

Nu știu dacă toți avem norocul de a găsi acel tip de job care să coincidă cu pasiunea noastră. Însă toți putem alege să facem cu dedicare orice activitate. Depinde de cum vrem să ne poziționăm. 

Și, totuși, sunt momente când obosim. Mă gândeam în weekend la o comparație între noi și un aparat pe care poate că-l folosești și tu: dușul bucal. Acesta este esențial pentru o igienă cât mai corectă a dinților noștri. Aparatul funcționează cu acumulatori, e portabil, însă din când în când e nevoie să fie pus la încărcat. Când acumulatorii sunt pe terminate, aparatul se chinuie să scoată apă, merge foarte lent, parcă se târâie. Dacă-l bagi în priză, e nevoie să-l lași la încărcat peste noapte; nu poți să-l păcălești, adică să-l bagi în priză și să-l poți folosi imediat la capacitatea maximă. Până când nu se încarcă bine, nu-și face treaba eficient. 

Asemenea acestui aparat, și noi, oamenii, avem nevoie, din când în când, să fim puși ‘la încărcat’. În timp ce ne încărcăm bateriile, e bine să așteptăm. Nu să mai trimitem niște emailuri, să mai verificăm niște rapoarte. Avem nevoie de o pauză de funcționare ca să ne repunem pe picioare. 

Iată 4 idei simple și ușor de pus în practică pentru a-ți regăsi energia când simți că nu mai poți:

1. Scrie trei lucruri care-ți dau energie, cu ajutorul cărora, dacă ai putea să le faci des, ai avea bateriile pline. 

De exemplu, să citești un roman; să meditezi; să mergi în parc cu cineva; să practici un sport; să urci pe munte; să scrii într-un jurnal; să dormi mai mult. Voi dezvolta mai jos câteva idei.

Gândește-te apoi: cam cât la sută din timp faci aceste activități? 50% din timp? 70%? 30%?

Dacă ai reduce din timpul alocat acum unei activități cotidiene, ai avea mai mult timp pentru activități care-ți încarcă bateriile? De exemplu, dacă ai reduce cu 50% timpul petrecut pe social media, ce ai putea face cu timpul câștigat?

2. Dă-ți voie să iei o pauză, din când în când!

Pauzele sunt necesare pe parcursul zilei, ca să te centrezi, să te detașezi puțin, să-ți recapeți forțele. Apoi, pauzele sunt indicate o dată pe săptămână, ca să te odihnești, ca să schimbi decorul. 

Nu în ultimul rând, o pauză mai mare, lunar sau trimestrial, e necesară ca să-ți cauți și să-ți găsești inspirația, să stai tu cu tine, apoi cu cei dragi, să ieși din cotidian, să practici una dintre pasiunile tale, să lași deoparte activitatea obișnuită, să dormi, să te odihnești.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


3. Dormi mai mult și mai bine! 

Studiile arată că adulții între 24-65 de ani au nevoie de 7 până la 9 ore de somn pe noapte. Testează și vezi ce se potrivește pentru tine. Însă, mai puțin de 6 ore însă este nerecomandat pe termen lung. Creierul nostru are nevoie de timp ca să pună ordine în sistem, să elimine reziduuri. Conform cercetărilor, doar 1% din populația planetei poate dormi 5 ore în fiecare noapte și totuși să aibă creierul odihnit. 

Încearcă să nu bei alcool înainte de a te culca. Acesta blochează abilitatea creierului de a intra în faza de somn profund. 

Limitează consumul de cafea: pentru mulți, cafeaua e bine să fie consumată înainte de ora 14:00; altfel are impact negativ asupra somnului. Desigur, sunt și persoane asupra cărora n-are același efect: însă e bine să ne cunoaștem propriile limite. 

Încearcă să schimbi statul în fața televizorului, când te simți obosit, cu câteva minute de mers pe jos. Chiar și 20 de minute pot să fie benefice pentru corpul și starea noastră.

4. Răsfață-ți simțurile!

Ascultă muzică: alege tipul de muzică care te relaxează și care-ți place, și ascult-o timp de o oră. Îți va muta gândurile de la conversațiile dificile care-ți tot revin în minte. 

O baie caldă cu arome, săruri, poate să te relaxeze destul de bine. Sesiunile de masaj regulat au un efect foarte bun, a doua zi te poți simți ‘un alt om’.

Fă o listă cu ceea ce-ți ia energia: unii oameni pot fi energofagi: dacă nu-i poți evita, diminuează timpul petrecut cu ei! Prea mult timp petrecut cu ochii în ecran poate fi obositor, iar participarea la ședințe în care nu avem o contribuție e demotivantă.

Eu aș recomanda și ciocolata neagră: are foarte multe beneficii asupra creierului, studiile arată că îmbunătățește memoria, ajută la o stare de spirit bună (desigur, consumată în cantități moderate).

Înconjoară-te de oameni cu care râzi, vezi filme care-ți creează o stare bună.

Până la urmă, dacă avem grijă să încărcăm bateriile dușului bucal, de ce să ne neglijăm propria persoană?

Citește și:

Obiceiurile zilnice ale oamenilor care debordează de energie

Succesul constă în managementul energiei, nu doar al timpului

S-ar putea să-ți placă și…

OAMENI THRIVE//

Mirela Retegan: “Frica pentru ziua de mâine și credința în Dumnezeu se cam bat cap în cap”

SELF-IMPROVEMENT//

Andreea Raicu: “Rănile din copilărie nu se vindecă niciodată”

WELLBEING//

De ce să-ți faci timp pentru sport, începând de… azi!

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.