WELLBEING//

De ce să-ți faci timp pentru sport, începând de… azi!

Mișcarea te menține activ și sănătos: o știm cu toții. Și atunci, de ce să amânăm la nesfârșit practicarea sportului?


În următoarele 5 minute vei afla:

– De ce să faci mișcare în loc să zaci pe canapea.
Ce-ți folosește atât la 4000 de metri altitudine, cât și în viața de zi cu zi.


Știu cum funcționează scuzele care amână sportul. Cum să mai găsim timp pentru a face mișcare, în programul nostru tot mai aglomerat, cum să-l strecurăm între întâlniri și job, casă și copii, poate chiar și lucrul de acasă, care vine cu provocările sale? Când să mai faci și sport, între toate acestea? ”Lasă că încep de mâine!”, ”Lasă că încep de luni!”. Îți sună, cumva, cunoscut?

Așadar, unde-ți găsești motivația pentru a începe și a rămâne consecvent într-o rutină de sport?

Nici n-am nevoie să citesc nu știu ce studii complicate pentru a înțelege beneficiile sportului: le simt direct în corpul meu atunci când mă antrenez. Și nu pot decât să constat că, pe termen lung, este cea mai bună soluție pentru a rămâne sănătoasă, cu o stare de bine și cu chef de viață.  

De ce fac sport? 

Pentru că nu știu să trăiesc altfel. Am transformat această pasiune într-un stil de viață și într-un job. Atunci când s-a născut primul meu copil, cam pe la vârsta de un an, simțeam nevoia să evadez, să am puțin timp în care să fac și altceva. Așa că am început să merg la ore de aerobic, fiind singura posibilitate de mișcare pe atunci și care-mi plăcea foarte mult. Aveam motivația pentru care a ieși puțin din casă. 


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


În timp, mi-am descoperit noi pasiuni, de la mersul pe munte la alergarea montană, de la bicicletă la fitness și antrenamente cu un impact pozitiv asupra corpului, îmbunătățindu-mi postura și întărind musculatura. ”Nu-ți dori să fie mai ușor, dorește-ți să fii tu mai bun!”, spune antreprenorul Jim Rhon, iar cuvintele sale sunt cele care mă motivează. Este ceea ce mă face să mă trezesc la 5:30 să ies să alerg, într-un timp mai bun. Este ceea ce mă face să fiu lângă tine, ca antrenor, când te antrenezi, pentru a te încuraja și pentru a te îndruma să devii mai bun și mai puternic.  

Important este să conștientizezi importanța sportului în viața ta. Ai putea face un scurt exercițiu de imaginație în care te vezi peste ani: o persoană sănătoasă, activă sau o persoană sedentară care se tratează cu medicamente în loc să se trateze cu mers pe jos sau o alergare în parc. Asta ar trebui să te motiveze și pe tine să faci mișcare. Știu că timpul este cel mai mare dușman al nostru, dar așa cum găsim timp să mâncăm, să stăm pe rețelele de socializare, la o bere cu băieții sau la o cafea cu fetele, așa putem găsi o oră pentru a face sport. Nu ești o persoană matinală? Foarte bine, îți aloci o oră seara. N-ai timp să mergi la sală? Nu-i problemă, acum există atâtea antrenamente online, aplicații, antrenori personali. Pe scurt, există soluții!  

Tu ce alegi? 

Imaginează-ți că viața este o tablă de șah, iar adversarul tău este timpul! Încă ai timp să transformi sănătatea ta fizică și mentală într-o prioritate. Astfel, vei gestiona mai bine stresul, scazi nivelul de depresie, sistemul nervos devine mai puternic, sistemul muscular de asemenea, vei fi mai plin de energie și cu poftă de viață, iar speranța de viață va crește. Sunt nenumărate beneficii pe care le obții în urmă practicării unei forme de mișcare. Și ține cont că sedentarismul, în egală măsură, are nenumărate consecințe nefaste. A face mișcare înseamnă nu doar beneficii, ci și prevenție. Chiar și o plimbare de 30 de minute este extraordinar de importantă pentru corpul tău pentru că, practicată cu regularitate, îți va aduce o mulțime de beneficii. Fie că ieși cu bicicleta sau cu copilul în parc, important este să faci ceva!  

Știu că atunci când vii de la job, te simți obosit, nu îți găsești neapărat energia pentru a începe un antrenament, dar ai nevoie doar de un mic impuls, începe și vei vedea cum nivelul de energie crește, vei observa cum te vei simți mai bine decât dacă ai fi ales să zaci, pur și simplu, pe canapea, concentrându-te pe starea de oboseală. De fapt, cu cât stai mai mult, cu atâta te vei simți mai obosit. Cu cât te miști mai mult, cu atât vei avea mai multă energie! 

Încearcă și nu-ți vei dori să te mai oprești! Îți vorbesc din proprie experiență: am fost tot timpul o fire activă, care nu stătea locului și atunci trebuia să găsesc o formă de a-mi consumă energia. Acum, din postura de mamă cu doi băieți, nici nu prea mai am ocazia să stau locului. Și da, mi se întâmplă și mie să nu-mi vină să mă ridic din pat pentru a începe antrenamentul, dar corpul și mintea mea s-au obișnuit atât de mult cu mișcarea, încât nu mai pot sta fără. 

Și de ce aș sta? Iubesc muntele și natura, combin antrenamentele în aer liber cu cele din sală. Alergarea îmi aduce sentimentul de libertate, muntele îmi conferă echilibru, iar barre-ul, stabilitate. Acum, mă pregătesc pentru o expediție în Alpi, care va avea loc în luna iulie. Obiectivul principal presupune escaladarea a două vârfuri de peste 4.000 de metri, care necesită o buna condiție fizică și mentală, antrenament riguros și atenție sporită. Dacă stăm să ne gândim, sunt exact instrumentele de care avem nevoie și în viața de zi cu zi. În consecință, nici o zi fără mișcare!

Colțul angajatului

Cât de importantă e starea ta de bine pentru angajatorul tău? Povestește-ne experiența ta și ajută-ne să facem piața muncii mai transparentă. 

Lasă un review 100% anonim angajatorului tău pe Undelucram.ro

Citește și:

Ghidul Thrive: totul despre mișcare

Sportul, mai benefic pentru sănătatea mentală decât banii

S-ar putea să-ți placă și…

WELLBEING//

Ghidul Thrive: Cum să faci mai multă mișcare în afara sălii de sport

WELLBEING//

Cum afli ce sport ți se potrivește?

WELLBEING//

7 beneficii surprinzătoare ale sportului și asul din mânecă

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.