WELLBEING//

De ce să practici meditația în cadă

Chiar dacă nu ai meditat niciodată, această tehnică simplă te poate ajuta să te bucuri de beneficiile mindfulness-ului.


În următoarele 4 minute vei afla:

– De ce ai mai adăuga un pas la ritualul îmbăierii.
– Ce rol au mantrele în meditație.


Probabil că în ultima perioadă ai auzit tot mai des despre meditaţie şi despre nenumăratele sale beneficii și-ți dorești și tu să încerci aceste practici, dar încă nu știi cum sau de unde să începi.

De aceea, îți propun o metodă simplă și ușor de pus în practică de oricine, chiar dacă ar fi prima oară când cochetezi cu mindfulness-ul, și anume meditația în cadă. 

Dar de ce ai adăuga o rutină în plus ritualului complex al îmbăierii, care e compus oricum din mulți pași? La urma urmei, de la pregătirea căzii și până la spălatul pe cap, toate lucrurile plăcute pot deveni o corvoadă atunci când ești obosit. 

În primul rând, meditația te ajută să reduci stările de anxietate și să te eliberezi de stresul acumulat de-a lungul timpului, fie la serviciu, fie în viața de zi cu zi, deci e o metodă de reîncărcare a bateriilor. În plus, meditaţia îţi poate îmbunătăţi starea de bine, dar şi starea de sănătate, sporind puterea de concentrare și reziliența mentală. Iar acestea sunt doar câteva din nenumăratele avantaje ale meditației.

Meditația mindfulness în cadă e o tehnică conștientă, pe care o poți pune în aplicare de fiecare dată când faci baie, și astfel te vei bucura de câteva minute de liniște și calm, doar pentru tine.

Cum se practică?

Meditația în cadă combină atât beneficiile unei băi relaxante, în care mușchii întregului corp se detensionează, dar și beneficiile meditației mindfulness conștiente asupra corpului, (cum îl simți, cum îl percepi).

Acordă-ți 10-15 minute în care să-ți oprești telefonul sau orice alt dispozitiv care-ți poate distrage atenția și oferă-ți câteva momente pentru deconectare.

Dă drumul la apa caldă în cadă, potrivită exact așa cum îți place ție, și în care poți adăuga diferite arome, precum câteva picături de ulei esențial de lavandă, mentă piperată sau orice altceva care-ți place. Îți poți aroma apa chiar și cu sare de mare în combinație cu plante naturale (uscate). Aici tu vei știi mai bine ce-ți place să folosești. Însă îți recomand să optezi pentru produse naturale, bio.

Apoi, după ce este liniște, intră în cadă treptat și relaxează-ți corpul. Închide ochii și fii prezent, apoi observă ce simți. Spre exemplu, cum îți percepi membrele, până unde te cuprinde apa… Concentrează-te asupra respirației și, treptat, inspiră și expiră profund. Inspirul se face pe nas și abdominal, iar expirul pe gură, ușor, până eliberezi tot aerul. Repetă acest exercițiu de 5-10 ori.

După aceea, mută-ți atenția din nou asupra corpului, asupra senzațiilor pe care le ai în cadă. Pe cât posibil, fii prezent în momentul aici și acum. Iar dacă simți că-ți vin iar gânduri ce-ți distrag atenția, întoarce-te la exercițiile de respirație. Și fă totul cu răbdare și blândețe.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Rămâi aici, în acesta stare, cât simți tu că ești pregătit să o faci.

Dacă ești la început și n-ai mai făcut meditație în trecut, poți alege să începi cu maximum zece minute, iar apoi poți crești treptat intervalul, în ritmul care ți-e potrivit.

O altă sugestie e să asculți muzică de relaxare, fie cu sunete ale naturii, sau chiar instrumentală. Și meloterapia aduce, la rândul ei, multe beneficii stării de spirit și favorizează o minte mai calmă .

Dar dacă ți se pare dificil să-ți păstrezi mintea complet limpede, poți încerca o meditație cu mantre. Această e o formă de meditație în care te concentrezi pe repetarea sau scandarea în tăcere a unui sunet sau frază de mai multe ori și te ajută să-ți eliberezi mintea. Dacă închizi ochii în timp ce meditezi, îți vei putea menține atenția concentrată asupra mantrei, iar grijile cotidiene se vor topi. Poți încerca, de asemenea, să practici meditația cu ochii deschiși, menținând un singur punct. Iar aceasta poate fi o alternativă plăcută pentru cei care sunt frustrați de vocile interne care se încăpâțânează să-și continue discursul.

Atunci când vei experimenta cu mai multe tipuri de meditație, vei remarca “pe pielea ta” practicile cu care rezonezi cel mai bine, dar și efectele lor. Iar după o zi plină de activitate, această meditație în cadă îți va oferi tot ce ai nevoie pentru a reuși să ai un somn odihnitor.

Sper că am reușit să-ți trezesc interesul, mi-ar plăcea să-mi scrii dacă ai încercat această practică!

Citește și:

Tot ce trebuie să știi despre mindfulness

6 pași simpli către meditație

S-ar putea să-ți placă și…

WELLBEING//

Cum să devii tu schimbarea pe care o vrei în lume

WELLBEING//

Cum să respiri în posturile de yoga: 3 tehnici de pranayama

WELLBEING//

5 sugestii pentru a-ți păstra zen-ul în febra cumpărăturilor

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.