SELF-IMPROVEMENT//

Cum să influențezi oamenii fără să te impui

În primul rând, e important să-ți dai seama că ai deja influență.


În următoarele 3 minute vei afla:

– De ce trebuie întreținute relațiile apropiate, dar și cele de conjunctură.
– Care ar putea fi beneficiile indexatului cunoștințelor.


Cu toții ne dorim să avem parte de o viață plină de sens – o viață care să facă diferența în lumea în care trăim. Să avem senzația că existăm pentru a fi parte dintr-un întreg mult mai mare decât noi. Și fiecare dintre noi a venit pe lume cu dorința înnăscută de a reuși acest lucru.

Așadar, lumea noastră se învârte în jurul ideii de influență. Suntem dispuși să plătim pentru a o avea, să luptăm pentru ea și să învățăm cum să ne bucurăm cât mai mult de ea. Societatea testează influența, o afișează, și din motive complet eronate, o atribuie cel mai adesea bărbaților. Însă, uneori, în efortul nostru perpetuu de a obține influență, uităm un lucru foarte important: acela că: o avem deja! Fiecare om este un influencer unic înnăscut. 

Pentru că a trăi înseamnă să influențezi. Avem putere oricând să schimbăm ceva și în orice plan în care viețile noastre se intersectează cu ale altora (acasă, la școală, online sau în societate). Putem schimba vieți. Prin cuvintele pe care le rostim, prin expresiile de pe fețele noastre, prin gesturile pe care le facem și prin deciziile pe care le luăm… îi influențăm pe alții în fiecare zi. 

De aceea e important în primul rând să îți dai seama că ai deja influență. În jurul tău sunt tot timpul rude, prieteni, cunoștințe. Aceștia sunt cei cu care intri în contact frecvent și asupra cărora ai un anumit impact pur și simplu pentru că vă intersectați frecvent. 

Așa că e necesar să evoluezi în permanență și să îți îți asumi această putere cu loialitate, chiar și în cariera ta – în special dacă lucrezi în vânzări, dar și ca manager. În timp, va deveni un punct de referință important și un reper pentru tine. 

Fă o diagramă cu toți cei din ”rețeaua ta de cunoscuți”

Este o misiune grea, dar importantă să indexezi oamenii și e bine să planifici pentru a evita să muncești de două ori, mai târziu. Vei avea un șoc atunci când îi vei pune pe listă pe toți colegii, foștii sau actualii coechipieri de sport, partenerii de afaceri, dentistul, avocatul și mulți alții să vezi cât de mulți se adună și cât de utili ția-r putea fi. 

Ideal ar fi să te folosești de altceva decât de hârtie și pix pentru a compune această listă. Aplicațiile disponibile în prezent și platformele automatizate pentru managementul relațiilor cu clienții (CRM) îți pot ușura foarte mult această misiune.

Păstrează contactul în modul în care o faci de obicei

E de dorit să păstrezi legătura în parametri buni, dar e important și să îți economisești energia. Atunci când lista e stufoasă, gruparea poate fi o bună soluție. Așadar, ai putea să îți organizezi lista în grupuri sau în funcție de metoda prin care comunici cu fiecare. 

Construiește categoriile în funcție de modul în care identifici contactele

Pe măsură ce evoluezi în profesie și dobândești abilități manageriale, vei observa că simți nevoia să folosești alt algoritm de identificare a contactelor. Fă-ți curaj și evoluează în această etapă, adoptând un nou sistem de organizare. Dacă folosești Outlook, poți apela la funcția ”Categorii” pentru acest lucru. 

Astfel, vei avea grupuri precum colegi, rude, furnizori (doctor, avocat, retailer local, etc.. ), potențiali viitori clienți, potențiali viitori furnizori, etc… Grupurile de potențiali clienți și potențiali furnizori sunt pentru contactele pe care urmează să le primești. APoi împarte partenerii și oportunitățile în diferite categorii logice, în funcție de tipul de relație comercială care se poate stabili între tine și ei.  


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Planifică și păstrează activ legătura!

Odată ce ți-ai încărcat noul job assistant pe platformă, construiește un program al frecvenței cu care vrei să trimiți update-uri. Acesta va fi diferit de la un tip de grup la altul, pentru că, de exemplu, familia nu necesită follow-up frecvent. Apoi, respectă programul și comunică periodic cu grupurile tale. Nu e nimic mai neplăcut decât să descoperi că un prieten apropiat și-a cumpărat o casă undeva, după ce, anul trecut, a uitat să menționeze acest lucru.

Nu te concentra pe networking, ci pe oameni

Cu toate că ești conștient că te pricepi de minune să vinzi strategii, nu-i obligatoriu să te dai peste cap să vinzi brokerilor imobiliari. În realitate, vei deveni un profesionist cu mult mai bun dacă vei lua distanță de imaginea omului de vânzări insistent, susține Four 19 Properties.

Talentul fotografic și capacitatea de a compune descrieri succinte te pot duce mult mai departe decât abilitățile tehnice de vânzari dobândite la începutul carierei. Pentru cele mai bune rezultate, gândește-te la tine ca la un consultant și nu ca la un vânzător, chiar dacă ești avid să închei o tranzacție, să închei un contract sau să obții un angajat de la concurență.

Indiferent de industria în care activezi, vei vedea că oamenii sunt cea mai importantă resursă –  și nu doar echipa ta, ci întreaga rețea de cunoștințe, și te vor ajuta să-ți atingi obiectivele atâta timp cât ești dedicat păstrării unor relații plăcute și armonioase.

Citește și:

De ce tot uităm și încurcăm numele

11 lucruri uimitoare pe care nu le știai despre creierul tău

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

5 Motive pentru care merită să renunți la resentimente

SELF-IMPROVEMENT//

Riscul de a fi autentic în era digitală

SELF-IMPROVEMENT//

Cum va arăta lumea după 15 mai? Exercițiu de imaginație

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.