EFICIENȚĂ//

Cum să crești vizibilitatea brand-ului tău în mediul online

Strategii verificate de la 4 experți.


În următoarele 5 minute vei afla:

– De ce este important să organizezi evenimente online.
– Care este cireașa de pe tortul procesului de vânzare.


Ai fi crezut, în urmă cu un an, că mare parte, dacă nu toată afacerea ta, își va muta activitatea în mediul online? Ai fi planificat, acum șase luni, să devii mai vizibil, fie că ești profesionist în domeniul tău de activitate, ai o meserie liberală, ești freelancer sau ai o afacere? Poate că da, poate că nu: cert este, însă, că realitatea arată cu totul diferit față de ceea ce am planificat sau am crezut, oricare dintre noi, acum ceva vreme.

Și dacă avem afaceri, muncim, ne documentăm, ne conectăm, povestim și ne promovăm produsele și serviciile online, e nevoie să eficientizăm din punct de vedere al timpului aceste procese, pentru că de fapt timpul este cea mai preșioasă resursă neregenerabilă.

Am povestit mult despre brand și branding, am scris în cartea mea BeBranded despre importanța culorilor, a tonului vocii și a mesajelor, așa încât toate aceste ingredinte să creeze o imagine memorabilă. Dar vizibilă?

Pentru a eficientiza procesele și a crește vizibilitatea în mediul online a afacerii tale, conform Adrianei Handaric – marketer, antreprenor, cofondator și managing partener în cadrul unei firme de IT – este nevoie de:

  • Un blog prin intermediul căruia să generezi conținut prin care să educi, să motivezi, să inspiri și să oferi soluții la problemele publicului tău țintă;
  • O comunitate în jurul brandului tău, având ca tematică fie domeniul în care activezi, fie ceva complementar, dar de interes pentru publicul tău, folosind rețelele sociale. Pe Facebook de exemplu, algortimul favorizează și implicit arată conținutul generat de grupuri către un număr mare de utilizatori și o face organic, adică fără să plătești.
  • O bază de date cu adrese de email, folosite strategic ca să comunici cu publicul tău: nu uita de consecvență și oferă preponderent valoare, nu te rezuma la vânzare!

Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Și vorbind despre blogul prin intermediul căruia educi, practic folosim copywriting-ul pentru a crește vizibilitatea online. 

Alexandra Ciucanu spune despre copywriting că este cireașa de pe tortul procesului de vânzare, cea care întregește tot decorul și-i dă savoare. Altfel spus, copywriting-ul e arta de a folosi cuvintele cu sens, astfel încât să ajungi direct la publicul tău țintă, să te împrietenești cu el, iar la final să știe că ceea ce vinzi tu este exact ceea ce are nevoie. 

Este esențial în vizibilitatea unui brand în mediul online. Strategic, el ne ajută să folosim cuvintele cu sens și scop, să transmitem mesaje clare și persuasive către publicul țintă și să transpunem în aceste mesaje misiunea, viziunea și valorile brandului pe un ton potrivit unui anumit context.

Alte recomandări utile pentru a crește vizibilitatea online, conform Ralucăi Leonti, specialist creative marketing, sunt:

  • Crează profile în toate rețelele sociale relevante pentru business-ul tău: Facebook, LinkedIn, Instagram, Google Maps sau YouTube. Bineînțeles că nu este suficient doar să le creezi, conținutul de calitate este următorul pas. Oferă-le clienților tăi informații utile, video-uri relevante, sfaturi și trucuri și abia apoi invită-i să facă pasul următor: achiziția. Vei crește astfel încrederea potențialilor clienți în brand-ul tău și în produsele sau serviciile pe care le vinzi. Foarte important este și răspunsul la întrebările sau review-urile primite, indiferent dacă sunt pozitive sau negative: interacțiunea cu publicul tău țintă este una dintre acțiunile pe care nu trebuie să le neglijezi.
  • Organizează evenimente online. Evenimentele online, precum webinariile sau live-uri cu diverse teme, oferă vizibilitate sporită, fără să impună niciun fel de limite geografice. Îți vei ține astfel clienții aproape, te vor cunoaște și vor avea motive în plus să te urmărească și, implicit, să și cumpere de la tine.
  • Deși deja clasică, metoda de promovare prin reclame plătite pe rețelele sociale este una foarte eficientă. Campaniile de promovare plătită pot fi măsurate și putem urmări și înțelege ce anume funcționează și unde ar trebui să ajustăm reclama sau să direcționăm bugetul. Partea frumoasă aici este că putem alege ce tip de rezultate dorim să obținem: putem obține mai mulți fani ai paginii, putem trimite utilizatorii în magazinul tău on-line, putem promova job-ul disponibil, un eveniment sau o ofertă de reducere. Sunt importante aici atât textul reclamei, cât și imaginea sau videoclipul utilizate, deoarece acestea îți oferă ocazia să ieși în evidență, să reții atenția potențialilor cumpărători și să-i determini să facă următorul pas.

Dacă ar fi să mai adaug și eu 3 instrumente pentru a crește vizibilitatea online a brand-ului tău, mai ales în această perioadă, ar fi:

  • Concepe și implementează online o campanie ingenioasă de PR cu tema sărbătorilor. Poți chiar să implici toți oamenii din industria ta, care să cânte un colind împreună, sau un video în care să urați împreună ”La mulți ani!” tuturor celor care vă urmăresc.
  • Întreabă sincer ce și-ar dori oamenii de la brandul tău în anul care vine. Vei afla deopotrivă nevoile lor, dar și ce poți îmbunătăți.

Indiferent de domeniu, nu uita de valorile brand-ului tău, de misiunea lui, de tonul vocii și culorile definitorii, dar și de factorul de diferențiere. Uneori, urmăritorii sunt acolo pentru tonul tău sau pentru mesajele/punctele de vedere pe care le ai, așa că cel mai puternic instrument de comunicare și creștere a vizibilității online e însăși personalitatea brand-ului tău.

Citește și:

Scurt ghid de branding personal

Cum să-ți construiești un brand personal

S-ar putea să-ți placă și…

MISIUNE//

Care sunt întrebările ce pun rotițele misiunii tale în mișcare?

EFICIENȚĂ//

Avantajele și dezavantajele cursurilor online

OAMENI THRIVE//

Gabriela Atanasov, Sweet Paprika: ”Sunt obișnuită să pierd”

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.