WELLBEING//

Cum să ai o stare de bine în 5 zile. Accepți provocarea?

După un an de restricții și provocări, dăm startul pentru Maratonul stării de bine.


În următoarele 3 minute vei afla:

– Pe câte paliere putem declina starea de bine.
– De ce starea de bine este strâns conectată cu performanța.


Uneori, vorbim fugitiv de wellbeing și echilibrul muncă-viață, dar rămânem doar la discuții teoretice. Ne dorim să transformăm teoria în practică, așa că între 21 și 25 iunie vom vorbi despre starea de bine la muncă și acasă, în colaborare cu Undelucram.ro. Mai exact, vom explora împreună 4 arii ale stării de bine, iar în ultima zi vom face lista acțiunilor concrete de îmbunătățire a vieții, pe toate palierele menționate. La mai mult de un an de la debutul pandemiei, credem că ar fi bine să vedem cum mai stăm la acest capitol.

Așadar, ce este starea de bine?

Pentru că wellbeing-ul este un cuvânt modern, dar cu rădăcini străvechi, există multe definiții ale bunăstării/stării de bine. Pentru noi, starea de bine este un obiectiv personal și o căutare continuă. Suntem responsabili de propriile alegeri, comportamente și stiluri de viață, însă bunăstarea este influențată semnificativ de mediile fizice, sociale și culturale în care trăim. Fiecare dintre noi este unic, așa că îți recomandăm să-ți construiești propria definiție a stării de bine, pentru că doar așa vei putea gestiona mai ușor fiecare arie a bunăstării. 

Cum declinăm starea de bine?

Starea de bine înseamnă mai mult decât sănătatea fizică și cea mintală. Majoritatea modelelor de wellbeing includ cel puțin 6 dimensiuni (uneori, chiar până la 9 sau 12), iar două le știm deja: fizică și mentală. Lor li se adaugă starea de bine emoțională, starea de bine spirituală, starea de bine socială și starea de bine de mediu.

21 iunie – Stare de bine fizică

A prospera fizic înseamnă înțelegerea și gestionarea stării de sănătate, luarea măsurilor preventive adecvate, îmbunătățirea stării de sănătate acolo unde este necesar, gestionarea afecțiunilor cronice, navigarea și recuperarea după o boală acută sau un prejudiciu neașteptat și revenirea cu succes la funcționalitatea optimă, acasă și la serviciu. Specialiștii noștri în domeniul somnului, nutriției și mișcării ne vor ajuta cu sfaturi și exerciții pentru stare de bine care să ne relaxeze corpul.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


22 iunie – Starea de bine emoțională

Când suntem echilibrați emoțional înseamnă că suntem conștienți de sine și suntem capabili să ne menținem o bună sănătate mintală. Totodată, suntem rezistenți și gestionăm cu succes stresul, facem față factorilor declanșatori emoționali pozitivi și negativi, gestionăm inerentele crize de viață și ne menținem echilibrul, atunci când avem de-a face cu boli sau alte afecțiuni.

23 iunie – Starea de bine financiară

Obținerea siguranței financiare se traduce prin capacitatea de a ne gestiona angajamentele financiare și bugetul propriu, de a ne îndeplini obiectivele financiare, de a ne proteja împotriva riscurilor, de a economisi pentru situații neprevăzute sau pentru viitoare nevoi (cum ar fi studii, cursuri sau perioada de pensionare) și de a face față șocurilor financiare.

24 iunie – Starea de bine socială

Bunăstarea socială înseamnă conectare: înțelegerea modului de a interacționa bine cu ceilalți, și acceptarea diversității. Iar asta se traduce prin a fi inclusiv, a ști cum să oferi și să primești sprijin, a colabora cu ceilalți, a fi capabil să rezolvi cu succes conflictele și să te adaptezi la schimbare. Conectarea se aplică familiei și prietenilor, locului de muncă și comunității largi, din care facem parte.

25 iunie – Plan de acțiune pentru o viață mai bună

În ultima zi a campaniei, vom face un rezumat al acțiunilor pentru a ne îmbunătăți viața: ne dorim o stare de bine autentică, atât la locul de muncă, cât și pe plan personal.

De ce facem toate astea?

Să știi că nu trebuie să faci alegeri drastice pentru a avea o stare de bine în viața de zi cu zi. Noi ne ghidăm după o idee simplă: viața socială, exercițiile fizice, nutriția, somnul și atenția sunt toate importante pentru bunăstarea noastră zilnică, iar atunci când facem alegeri simple și sănătoase în fiecare zi reușim să reducem stresul.

Ne dorim ca fiecare dintre noi să practice zilnic obiceiuri sănătoase pentru a obține rezultate mai bune în ceea ce privește sănătatea fizică și mentală, astfel încât nu doar să supraviețuim, ci să înflorim. 

În loc de concluzie

Undelucram.ro și Thrive Global România își unesc forțele pentru a aduce în atenția tuturor angajaților și angajatorilor din România importanța stării noastre de bine, atât la muncă, cât și în viață personală.

Între 21-25 iunie explorăm în fiecare zi câte o arie a bunăstării și aducem specialiști care să ne ajute să ne îmbunătățim palierul respectiv. La final, vom avea o listă de acțiuni care ne pot schimba viața în bine. 

Mai mult decât atât, provocăm organizațiile să ni se alăture: facem o leapșa de bunăstare, pentru că știm că putem deveni mai puternici fizic și mai performanți, atunci când avem grijă de mintea noastră. 

Așadar, accepți provocarea? 

Colțul angajatului

Cât de importantă e starea ta de bine pentru angajatorul tău? Povestește-ne experiența ta și ajută-ne să facem piața muncii mai transparentă. 

Lasă un review 100% anonim angajatorului tău pe Undelucram.ro.

Citește și:

Ce înseamnă Thrive?

Ce contează pentru noi atunci când alegem un job?

S-ar putea să-ți placă și…

EFICIENȚĂ//

Arianna Huffington: De ce demisia tăcută nu este soluția la burnout și la criza pe care o traversăm

WELLBEING//

Acum este momentul pentru integrarea muncă-viață

EFICIENȚĂ//

De la burnout la wellbeing în organizații

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.