SELF-IMPROVEMENT//

Cum să ai grijă de tine de Anul Nou

Revelionul nu trebuie neapărat să fie despre petreceri și artificii, poate fi o noapte doar a ta!


În următoarele 5 minute vei afla:

– Dacă e o idee bună să-ți oferi doar ție noaptea de Revelion.
– De ce, în loc de rezoluții, ar trebui să-ți notezi dorințele.


La ce petrecere mergi de Revelionul anul ăsta?, am întrebat o prietenă apropiată anul trecut.

Mi-am propus să petrec singură de Anul Nou, a fost răspunsul ei direct.

Păi… și ce-o să faci?, am întrebat-o eu oarecum sceptică. 

O să scriu în jurnal despre ce-mi doresc de la anul care vine, o să dansez, o să meditez și o să beau șampanie. 

În acel moment mi s-a părut puțin bizar. Mă gândeam că de Revelion trebuie să mergi neapărat la vreo petrecere cu prietenii, ca doar așa face toată lumea, nu? Însă, la câteva zile, mi-am pus singură întrebarea: Dar de ce trebuie?  

Avem tendința ca de Sărbători să alocăm tot timpul nostru altora și nu mai găsim răgazul să stăm doar noi cu noi. Oare trecerea către un nou an nu înseamnă, mai degrabă, o stare de relaxare, de bucurie, de pace interioară în care, de ce nu?!, să te alegi pe tine, să reflectezi un pic la anul care a trecut și să-ți pui pe hârtie cele mai importante dorințe pentru anul care vine?

Și poate faptul că alegi să-ți oferi doar ție o noapte, cea mai importantă noapte din an, chiar e o idee foarte bună. Bineînțeles, nu e necesar să faci asta în fiecare an, dar poți să încerci, măcar o dată în viață. E o nouă experiență. E ca atunci când te plimbi în parc singur și ești mai prezent ca niciodată: observi până în cele mai mici detalii frumusețea naturii. Sau e ca atunci când pleci singur într-o vacanță și descoperi lucruri despre tine despre care n-aveai habar. De ce să nu-ți dai întâlnire în noaptea de Revelion doar ție?

Iar dacă nu prea ai idei pentru o noapte de Revelion atipică, iată 8 sugestii care-ți vor bucura inima:

1. Răsfață-te cu o baie relaxantă.

Multă spumă, playlist-ul favorit și un pahar de prosecco, ce poți să-ți dorești mai mult? Combinația perfectă menită să-ți încânte toate simțurile. Iar dacă mai adaugi și câteva picături de uleiuri esențiale asociate cu sezonul Sărbătorilor (de portocale, scorțișoară și molid), atunci te vei simți întocmai ca la un spa.

2. Creeză-ți un un colț hygge la tine acasă.

O pătură moale din cașmir ori lână, perne din blană artificială, cana preferată plină cu ciocolată caldă, ghirlande luminoase, pisica ori cățelul cuibăriți la picioarele tale, toate aceste elemente de decor hygge îți vor crea starea de bucurie și relaxare, perfecte pentru noaptea dintre ani.

3. Alocă timp hobby-ului pe care l-ai neglijat de multă vreme. 

Cântă la pian ori la chitară, croșetează, desenează, colorează, reia acel hobby despre care știi că te bucură și pentru care n-ai mai avut timp în ultima vreme. Vei vedea că-ți va aduce imediat zâmbetul pe buze.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


4. Meditează.

Alege să faci orice formă de meditație care te relaxează – fie că e vorba de yoga, exerciții de respirație, să citești o carte sau să asculți un audio book cu o temă spirituală.

5. Fii recunoscător.

Este seara potrivită în care să îți începi Jurnalul recunoștinței, în care să notezi lucrurile de peste zi (ori de peste an) pentru care ești recunoscător. Sau poți să-ți scrii ție o scrisoare de recunoștință în care să răspunzi la următoarele întrebări:

Ce am realizat anul ăsta?
Care sunt oamenii, lucururile, evenimentele pentru care simt recunoștință?
Care sunt lucrurile pozitive pe care le-am învățat despre mine anul ăsta?
Ce iubesc cel mai mult la mine?

Iar această scrisoare poți să o citești de fiecare dată când simți nevoia să te înveselești.

6. Dăruiește fără să aștepți nimic la schimb.

E extrem de benefic pentru sănătatea ta mentală să oferi, fără să aștepți nimic în schimb. Poți să faci o donație în bani pentru un ONG sau să gătești niște prăjiturele pentru vecina ta în vârstă.

7. În loc de rezoluții, fă-ți un bucket list.

În loc de clasicele rezoluții de final de an de tipul ”anul viitor vreau să slăbesc, să mă apuc de sală etc.”, fă-ți lista cu dorințele importante – cum ar fi să mergi în acea vacanță exotică la care ai visat dintotdeauna, să reușești să scrii cartea pe care o ai în minte de multă vreme sau orice altceva îți poftește cu adevărat inima.

8. Fă-ți planul de auto-dezvoltare pentru anul care vine.

Gândește-te la câteva modalități prin care să ai mai multă grijă de tine și să-ți stimulezi producția de endorfină într-un mod sănătos. Ia în considerare nutriția, somnul și exercițiile fizice. Vezi ce obiceiuri vrei să schimbi sau să păstrezi față de momentul actual.

Și, nu în ultimul rând, toarnă-ți un pahar de șampanie și uită-te la TV cum se scurg ultimele secunde din anul 2021. Ești pregătit să te bucuri cu adevărat de anul care tocmai a început. 

Citește și:

Cum petreci Sărbătorile dacă ești singur

Cele mai inedite obiceiuri de Anul Nou pentru noroc și bani

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

Anxietatea, bat-o vina! 5 moduri prin care reușesc să-mi țin anxietatea sub control

SELF-IMPROVEMENT//

Durerea asociată pierderii: cum înveți să o accepți, să o gestionezi și să pășești spre vindecare

SELF-IMPROVEMENT//

Ce am învățat după demisie și 6 luni sabatice

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.