SELF-IMPROVEMENT//

Cum ne eliberăm de emoțiile negative

Primul pas este acceptarea.


În următoarele 3 minute vei afla:

– Ce vor să ne comunice emoțiile noastre negative.
– Cum ne putem integra părțile întunecate în viața noastră pentru a ne redobândi bucuria de a trăi.


Pentru mine, semnalul de trezire a fost un atac de panică pe care l-am resimțit ca pe o stare foarte neplăcută, credeam, pur și simplu, că voi muri. De atunci au început cercetările mele legate de emoțiile acide și de modul în care le putem transforma… dacă nu în cei mai buni prieteni, măcar în ghizi care să ne călăuzească spre adevăruri despre noi.

Orice stimul care ne atinge este asociat cu ceva ce am experimentat până acum, sau ceva ce putem experimenta, astfel încât prima tendință este aceea de a alege conștient sau inconștient între plăcere și durere. Totuși, în viață, câteodată suntem nevoiți să alegem diferite tipuri de disconfort pentru a obține ceva ce ne împlinește. De fapt, cam orice tip de disconfort pe care îl experimentăm pe parcursul vieții este, de obicei, asociat cu un disconfort emoțional, indiferent de gradul său de intensitate. Tocmai de aceea este important să fim atenți la emoțiile noastre și să învățăm să le gestionăm, fie că ne dorim experiența respectivă sau nu. 


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Pentru a putea lucra mai bine cu emoțiile noastre, deseori le etichetăm pe acestea ca fiind pozitive (fericire, entuziasm, recunoștință, abundență etc.) și negative (rușine, judecată, furie, vină, frică etc.). Acest aspect ne poate ajuta din punct de vedere cognitiv, deoarece etichetarea contribuie la un proces de categorisire care ne poate ajuta să ne structurăm la nivel intern, însă, câteodată, poate reprezenta un obstacol în calea întâlnirii cu noi înșine. 

De câte ori nu ți s-a întâmplat să conștientizezi faptul că simți rușine și să alegi să îngropi această emoție, doar pentru că este una negativă? Sau, poate, o anumită situație sau persoană te-a enervat foarte tare și, în loc să spui ce te deranjează, ai ales să te închizi în tine? 

Deseori, ceea ce ne face să reprimăm și să negăm așa-zisele emoții negative este tocmai disconfortul care vine odată cu acestea, pe care nu știm cum să-l gestionăm. Cu cât evităm mai mult o anumită emoție, cu atât ea va crește și va găsi supape de eliberare prin alte modalități: izbucniri, vicii, psiho-somatizări, relații toxice. 

Problema cu emoțiile nedorite nu este faptul că ele există (toți le avem), ci că noi alegem să le respingem sau să le negăm. Tot ceea ce se află în noi și respingem, alegem să rănim, drept urmare ne provocăm singuri injurii care pot fi greu de vindecat în timp. Însă pierdem din vedere un lucru esențial: tot ceea ce respingem, de fapt atragem. Spre exemplu, când îți spui că nu vrei să simți teamă, de fapt inconștientul tău asta aude și va simți teamă, deoarece asta îi comanzi. 

Scopul emoțiilor este acela de a-ți transmite un mesaj intern și profund despre tine însuți, iar ele sunt cea mai puternică și sigură cale de auto-cunoaștere. Ele sunt mesaje ale unor părți din tine pe care încă nu le-ai cunoscut, ale căror nevoi încă nu le cunoști, dar care îți oferă șansa de a observa și a lua la cunoștință care este binele Sinelui tău. Emoțiile apar pentru a fi observate, văzute, ascultate și pentru a le lăsa să curgă, precum o apă, să ne spele sufletul. 

Astfel, eliberarea emoțiilor nedorite nu este despre a te apăra de ele, ci despre a le observa și a accepta ca fiind părți din tine. Aceste aspecte te reprezintă tot pe tine, indiferent din ce perioadă a vieții tale provin, fie că sunt de la părinți, de la școală sau din alte contexte. Cu cât le accepți mai profund, cu atât ele își vor pierde din intensitate, deoarece le vezi și le primești. Iar ele, fiind iubite, se vor transforma în iubire, recunoștință și serenitate.

Citește și:

Cum m-am vindecat de anxietate în 6 pași

Legătura neașteptată dintre anxietate și zona în care locuiești

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

Inteligența emoțională: ce este și cum poate fi îmbunătățită

SELF-IMPROVEMENT//

Autoreglarea emoțională pe repede înainte

WELLBEING//

Cum ne-a schimbat izolarea?

Înscrie-te pentru a primi newsletter-ul

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.