EFICIENȚĂ//

Chiar avem nevoie de ședința asta?

Sfatul cu ajutorul căruia am putea fi mai productivi, dar de care nu vorbim suficient.


În următoarele 3 minute vei afla:

– Care este legea nescrisă a întâlnirilor și a ședințelor.
– Cum să transformi o ședință într-o plimbare.


Cu toții am avut parte de o astfel de experiență: o ședință apărută în mod misterios în calendarul nostru, fără nicio explicație, agendă sau scop declarat. Așa ajungem să pierdem timp prețios într-o întâlnire la care n-ar trebui să participăm. Sau, chiar mai rău decât atât, ne trezim la finalul unei zile pline de întâlniri și ședințe și ne dăm seama că n-am reușit să facem mare lucru și n-am terminat nimic cap-coadă.

De când cu munca de acasă, cu care mulți dintre noi ne-am obișnuit în ultimii doi ani și ceva, ne luptăm cu „perma-munca” fără limite și petrecem zile întregi în ședințe pe Zoom. Probabil că suferind de un caz acut de rău cauzat de prea multe întâlniri, am rezervat câteva minute la ședința noastră săptămânală de la Thrive pentru a împărtăși câteva bune practici menite să ne ajute să ne îmbunătățim anumite obiceiuri și să creăm unele noi, mai productive.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Scopul? Anularea a cât mai multe întâlniri cu putință! Și dreptul deplin oferit angajaților Thrive de a refuza orice întâlnire despre care consideră că nu merită timpul lor. Iată câteva dintre sfaturile și întrebările pe care le-am împărtășit, astfel încât să putem respecta timpul celuilalt și să ne folosim cât mai bine de al nostru:

  • Fiecare invitație la o ședință trebuie să includă o agendă clară a întâlnirii și rezultatul așteptat de la acea întâlnire.
  • Dacă este relevant, trimiteți prezentarea înainte. Nu irosi niciodată timp într-o întâlnire cu cineva care face o prezentare slide cu slide și vă citește conținutul fiecărui paragraf. Să plecăm, totuși, de la premisa că toți colegii noștri știu să citească.
  • Nu programați întâlniri cu o durată implicită de 30 de minute. Dacă durata unei întâlniri poate fi redusă la 15 minute, nu ezita să o scurtezi!
  • Poți să te întâlnești cu colegul tău și, în același timp, să faceți împreună și o scurtă plimbare. Unul dintre Micropașii mei preferați este să transform cel puțin câteva dintre întâlnirile mele Zoom în apeluri telefonice, astfel încât să le pot prelua în timp ce merg pe jos. Poți să te plimbați prin cartier sau chiar să faci pași prin casă în timp ce vorbești la telefon. Nu există o lege universală conform căreia fiecare interacțiune virtuală trebuie să fie pe Zoom, Skype, Hangouts sau Teams.
  • Creează un document Google pentru fiecare întâlnire, astfel încât inițiatorul întâlnirii să poată atribui sarcini tuturor celor participanților.
  • Blochează-ți un interval de timp în calendar pentru acele sarcini pentru care ai nevoie să te concentrezi profund. Nu porni de la premisa că o să reușești să te apuci ele când termini cu toate celelalte. Ședințele se aglomerează și se lungesc pentru a umple tot timpul disponibil din calendarul tău: este legea nescrisă a ședințelor!

Citește și:

5 obiceiuri care îți afectează productivitatea

6 lucruri inteligente pe care le fac oamenii super-eficienți

S-ar putea să-ți placă și…

EFICIENȚĂ//

9 greșeli manageriale care distrug atmosfera de la serviciu

EFICIENȚĂ//

5 strategii care te vor ajuta să-ți menții concentrarea la cele mai importante sarcini de la birou sau în business

EFICIENȚĂ//

Ghidul Thrive: Cum să-ți menții concentrarea într-o lume plină de stimuli

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.