WELLBEING//

Cel mai simplu mod de a-ți găsi motivația să faci sport, conform științei

Amatori de sport, luați notițe!


În următoarele 3 minute vei afla:

– Dacă cine se aseamănă se adună, sau dacă cine se adună se aseamănă.
– Ce pondere cântărește influența prietenilor tăi în condiția ta fizică.


Lucrurile de care te molipsești cu ușurință n-au cea mai bună reputație (a se vedea: stresul sau gripa). Însă un nou studiu făcut de cercetătorii de la Massachusetts Institute of Technology’s Sloan School of Management arată că există un lucru pe care oricine ar trebui să-l prindă: microbul mișcării. Conform acestui studiu, să alergi poate fi „molipsitor din punct de vedere social”, așa cum spune New York Times. Cercetarea, publicată în Nature Communications, analizează datele colectate pe parcursul a cinci ani de la o rețea globală de jogger-i, una în care oamenii își pot compara performanțele sportive cu cele ale prietenilor din rețea. Crecetătorii au analizat frecvența și lungimea antrenamentelor celor 1,1 milioane de subiecți înregistrați în rețea cu ajutorul monitoarelor de mișcare. Acestea au oferit date mai corecte cu privire la obiceiurile decât ar fi raportat jogger-ii înșiși, deoarece fiecare sportiv are tendința de a-și ajusta declarațiile astfel încît să pară mai fit decât este cu adevărat, explică editorialista Gretchen Reynold de la New York Times.

Cercetătorii au remarcat că, indiferent de situarea geografică, grupurile de prieteni din aceeași rețea socială tind să aibă rute și obceiuri similare de antrenament în fiecare zi și în fiecare an, fapt care sugerează că „alergatul poate fi molipsitor din punct de vedere social”, spun Sinan Aral, cel care a condus studiul, și David Austin, profesor de management la M.I.T. 

La început, n-a fost foarte clar dacă prietenii de antrenament își influențează unul altuia rutina sportivă sau dacă, pur și simplu, oameni cu același mod de viață gravitează unul în jurul celuilalt în cadrul aceleași rețele, explică NYT. Însă cercetătorii au găsit un mod creativ de a răspunde acestei întrebări: vremea urâtă îi face pe oameni mai puțin dispuși să iasă afară și facă mișcare. Așa că ei au comparat și harta meteo cu obiceiurile de alergat ale oamenilor, astfel încât să afle dacă persoanele mai înclinate să facă mișcare îi fac pe prietenii lor să iasă la alergat, chiar dacă afară vremea nu este favorabilă. 


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Iar concluziile arată că, dacă o persoană aleargă 10 minute în plus într-o zi, prietenii acelei persoane își prelungesc și ei antrenamentul, în medie, cu 3 minute în fiecare zi, chiar dacă vremea nu este prielnică, spune raportul NYT.

Aceeași teorie este valabilă și pentru viteză: dacă unul dintre jogger-i își grăbește cadența față de ritmul lor obișnuit, prietenii lui vor mări și ei pasul atunci când își fac antrenamentul. Iar efectele sunt cu atât mai evidente și mai importante atunci când unul dintre amicii din grupul de alergat trece de la categoria „începător” la un ritm mai alert și începe să-i prindă din urmă pe cei mai avansați. Și se pare că frica de „a nu rămâne în urmă” îl face pe cel mai rapid din grup să vrea să fie mereu în fruntea plutonului, motivează Gretchen Reynolds. 

Există, bineînțeles, câteva goluri în acest studiu – incluzând faptul că el ia în calcul doar oameni care deja fac exerciții fizice. Asta înseamnă că cercetătorii nu sunt siguri dacă aspectul de „molipsitor din punct de vedere social” este valabil și pentru alte tipuri de exercițiu fizic sau dacă se aplică și oamenilor care în mod normal nu sunt activi. 

Oricum ar fi, rezultatele susțin ideea că influența grupului este benefică dacă servește unui scop bun. În acest caz, o competiție prietenească poate fi exact motivația de care ai nevoie pentru a te pune în mișcare. 

Citește și:

Secretul succesului? 7 minute

Ghidul Thrive: totul despre mișcare

S-ar putea să-ți placă și…

WELLBEING//

13 lucruri pe care le-am făcut cu toții în izolare

WELLBEING//

Sportul, mai benefic pentru sănătatea mentală decât banii

SELF-IMPROVEMENT//

Lecția recunoștinței

Înscrie-te pentru a primi newsletter-ul

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.