WELLBEING//

Ce și cum să mănânci pentru a-ți păstra tinerețea

Anumite alimente au proprietăți uimitoare și te pot ajuta să arăți și să te simți fresh!


În următoarele 5 minute vei afla:

– Ce rol are uleiul de măsline în alimentația ta.
– Încă un motiv să alegi vinul roșu în detrimentul altor băuturi alcoolice.


Primul lucru la care ne gândim atunci când vedem o femeie în vârstă de 45-50 ani, cu un ten impecabil, este „sigur și-a injectat ceva”. Iar al doilea ar fi: „sigur are gene bune”.

Cercetările în domeniul epigeneticii demonstrează că alegerile pe care le facem și stilul de viață pe care-l adoptăm își pun amprenta asupra sănătății și frumuseții noastre.

Dacă înțelegem potențialul anumitor alimente, importanța sportului, a odihnei, a hidratării, a managementului stresului și ne schimbăm obiceiurile, putem să ne influențăm starea de sănătate și putem încetini procesul de îmbătrânire.

Un ten luminos și sănătos e una dintre dorințele multora dintre noi, indiferent de sex. Desigur, contează și produsele pe care le folosim sau ritualul de îngrijire, dar frumusețea tenului vine, în primul rând, din interior. Alimentația și nivelul de hidratare cântăresc enorm atunci când vorbim despre prospețimea pielii.

După o perioadă în care mesele ne-au fost bogate în zaharuri, produse procesate și alte alimente cu potențial inflamator (carne roșie, alcool, cafea în exces, lapte de vacă, gluten), tenul își schimbă aspectul: devine tern, lipsit de strălucire, pot apărea imperfecțiuni, iar ridurile se accentuează.

Însă, dacă reducem consumul alimentelor de mai sus și introducem în alimentația noastră mai multe legume și fructe, pește, semințe crude, grăsimi de calitate, alimente bogate în vitamine, minerale și fitonutrienți, tenul își recapătă strălucirea, luminozitatea, aspectul neted. Sigur, pentru a constata o îmbunătățire e nevoie de răbdare și de perseverență. Nu este suficient să creștem consumul de legume și fructe doar pentru o săptămână și apoi să ne așteptăm ca tenul nostru să devină impecabil, uitându-ne la ceas, ci e nevoie ca alimentația să se îmbunătățească pe termen lung. În plus, ar trebui să ținem cont și de restul aspectelor care ne pot ajuta să ne menținem sănătatea și tinerețea:

  • eliminarea fumatului;
  • oxigenarea țesuturilor (prin sport);
  • odihnă suficientă;
  • relaxare.

Cercetările în domeniul frumuseții și sănătății sunt în desfășurare, încă mai sunt multe de descoperit, dar iată mai jos și câteva tips&tricks cu efect demonstrat, care ne ajută să ne păstrăm tenul frumos:

Consumul de alimente bogate în flavonoide

Sunt cercetări care arată că o alimentație bogată în alimente care conțin flavonoide (compușii din plante care au efect antioxidant și antiinflamator) are efect pozitiv și asupra pielii: portocalele roșii, legumele cu frunze verzi (kale, rucola, spanac), broccoli și morcovii sunt pe lista alimentelor care previn degradarea biologică. Îmbătrânirea prematură este influențată direct cu inflamația cronică și cu deteriorarea sistemului imunitar. Aceste două procese duc la distrugerea mai rapidă a fibrelor de elastină și colagen din piele și, implicit, la apariția ridurilor și la pierderea tonusului. Pentru că alimentația influențează și procesul de îmbătrânire, alegerea corectă a hranei poate încetini acest proces.

Consumul de ulei de măsline extravirgin

Uleiul de măsline extravirgin este folosit din cele mai vechi timpuri atât în alimentație cât și pentru îngrijirea pielii. Experții în epigenetică consideră că acesta poate influența modul de  exprimare al genelor datorită efectelor sale antioxidante și antiinflamatorii.

Un studiu interesant făcut în anul 2010 pe subiecți diagnosticați cu sindrom metabolic arată că uleiul de măsline extravirgin poate împiedica expresia unor gene care au legătură cu inflamația. Deși nu a fost măsurat specific și efectul antiageing al consumului de ulei de măsline, reducerea inflamației poate avea efecte benefice și asupra pielii.

Vin roșu (cu moderație)

Resveratrolul, unul dintre compușii care se găsesc în vinul roșu are efecte benefice pentru piele, datorită proprietăților antiinflamatorii. Asta nu înseamnă, totuși, că trebuie să consumăm alcool chiar în fiecare zi, însă atunci când o facem, este important este să alegem un vin de calitate. Dacă provine dintr-o cultură de viță de vie bio, cu atât mai bine (la culturile bio se folosesc pentru îngrijire substanțe naturale, nu substanțe chimice, și atunci nu există reziduuri nocive).

Reducerea consumului de zaharuri

Consumul ridicat de zaharuri nu crește doar riscul apariției obezității, a bolilor cardiovasculare și a cancerului, ne și îmbătrânește mai repede. Prea multă glucoză în sânge deteriorează telomerii (terminațiile cromozomilor), iar deteriorarea acestora este asociată și cu îmbătrânirea prematură.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Hidratează-te

Suntem aproximativ 60% apă. Apa este implicată în toate procesele metabolice, este esențială pentru buna funcționare a organismului și pentru sănătatea tenului. Deshidratarea accentuează ridurile, iar tenul își pierde strălucirea. Putem preveni acest lucru, având grijă să ne hidratăm corect, necesarul zilnic fiind de 35 ml apă/kilogram corp sau chiar puțin mai mare, dacă activitatea noastră fizică este intensă și transpirăm mult.

Expune-te la soare cu moderație

Expunerea îndelungată la soare favorizează îmbătrânirea prematură a pielii și apariția petelor. Utilizarea produselor cu factor de protecție poate preveni atât apariția cancerului de piele, cât și săparea prematură a ridurilor, pe față, gât, decolteu sau brațe.

Concluzie

Epigenetica oferă informații interesante despre modul în care alegerile noastre pot influența procesul de îmbătrânire și sănătatea întregului organism, dar încă sunt necesare studii de specialitate pentru a afla cum funcționează cu adevărat corpul uman.

Sunt multe lucruri de care trebuie să ținem cont atunci când vine vorba despre sănătatea și frumusețea noastră, dar este bine să știm că putem îmbunătăți unele aspecte ajustându-ne stilul de viață.

Iar cel mai important lucru pe care ar trebui să ni-l dorim, de fapt, este să fim sănătoși pe toată durata vieții și să reușim performanța de a merge la medic doar cu scop de prevenție, nu de a trata.

Citește mai mult:

Ghid Thrive: totul despre nutriție

Gătitul acasă ne face bine. Iată de ce!

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

Teama de respingere în relațiile de cuplu

Foto: Sabina Ghiormescu
OAMENI THRIVE//

Gáspár György: ”Cred în iubire și în vindecare”

WELLBEING//

Știința viselor

Înscrie-te pentru a primi newsletter-ul

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.