WELLBEING//

Beneficiile distanțării sociale

Tot acest timp petrecut departe de ceilalți poate fi ocazia perfectă de a ne reconecta cu noi înșine și cu acele lucruri care ne dau, cu adevărat, un sens.


În următoarele 5 minute vei afla:

– De ce este important să meditezi în această perioadă.
– Cum poți deveni mai eficient profitând la maximum de o oră în care nu faci absolut nimic.


Suntem cu toții de acord că distanțarea socială sau, mai precis, distanțarea fizică nu este deloc ușoară. Și nu sunt deloc puțini cei care se simt singuri și izolați în această perioadă. Însă, dat fiind că distanțarea este principala măsură pe trebuie să o respectăm pe perioada pandemiei de coronavirus, poate că ar fi o idee bună să încercăm să privim situația într-o lumină diferită. 

Sunt și persoane, precum cele din prima linie, cei ce lucrează în supermarket-uri și depozite, curierii și alții, ale căror job-uri sunt esențiale, care nu pot sta acasă și nu se pot bucura de mai mult timp liber. Însă, pentru cei mai mulți (chiar dacă lucrăm de acasă și/sau avem grijă de copii), statul acasă și reducerea ritmului sunt o oportunitate de a ne întoarce către noi înșine și de a ne da seama ce anume contează cu adevărat pentru noi. 

Cu toate că este foarte important să ne îmbunătățim relațiile cu membrii familiei și cu prietenii (explorând noi căi de a face acest lucru online), este la fel de important și să ne bucurăm de acest context, pentru a ne îmbunătăți relația cu noi-înșine, descoperind și înțelegând lucruri care ne-ar putea schimba viața în mai bine acum și în mult mai bine, pe viitor. 

Iată, mai jos, patru sugestii de introspecție și căutare a unor noi sensuri: 

1. Bucură-te de liniște

Câteva minute petrecute zilnic în liniște totală, departe de orice fel de dispozitive, te pot ajuta să-ți limpezești mintea. Programează-ți un interval de timp cât de mic, zilnic, în care să nu faci nimic. Permite-le gândurilor să-și urmeze cursul și vei observa cât de multă liniște și cât calm îți va aduce asta. Acesta este motivul pentru care călugării și persoanele retrase în sihăstrie sunt atât de calmi și de împăcați: petrec destul de mult timp zilnic în tăcere, contemplând. Folosind acest timp de liniște (pentru a te așeza în tine), ideile creative și revelațiile vor avea ocazia să iasă la suprafață. 

2. Meditează

Pentru aceia dintre noi care n-au timp să mediteze, acum este momentul să experimenteze nenumăratele beneficii demonstrate științific ale acestei practici. Câteva minute de respirație profundă și de conștientizare de sine, cu ajutorul unei meditații ghidate, eventual, concentrându-te asupra lucrurilor pentru care te simți recunoscător, sau respirând pur și simplu, îți pot fi de un real folos în reducerea nivelului stresului și îți vor aduce liniște și bucurie, chiar și în vremuri dificile, cum sunt acestea.

3. Ieși la aer curat

Este demonstrat faptul că timpul petrecut în natură – în special în zone verzi (precum parcurile sau grădinile), sau în decoruri în care predomină albastrul (cum sunt cele acvatice) îmbunătățește starea de spirit și reduce stresul, anxietatea și depresia. Unii terapeuți chiar prescriu pacienților lor ”timp petrecut în natură”. Așadar, lasă-ți deoparte telefonul, păstrează distanța față de ceilalți și fii atent la ceea ce se întâmplă în jurul tău: la veverițe, păsări, copaci, la străzile care sunt de obicei aglomerate, dar care acum sunt pustii. Găsește-ți liniștea și bucură-te de varianta ta mai calmă și mai conectată. Asta nu înseamnă că te îndemnăm să ignori regulile impuse de autorități în legătură cu distanțarea socială, ci îți sugerăm ca, atunci când ieși din casă pentru cumpărături sau în drum spre serviciu, să-ți acorzi un răgaz și să fii atent la natură, care își continuă (firesc) cursul.

4. Explorează un nou hobby

Dacă ești în auto-izolare, acesta ar putea fi momentul ideal pentru tine să te apuci de proiecte pe care ți le-ai propus de multă vreme, fie că este vorba despre gătit sau tricotat, despre un curs pe o temă care ți-a stârnit curiozitatea, despre lecturarea unui roman sau, pur și simplu, despre reorganizarea șifonierelor. Studiile au demonstrat că hobby-urile și preocupările noi ne țin mintea ascuțită și antrenată și ne dau energie. Și, cine știe?!, ai putea chiar să deprinzi o nouă abilitate care să-ți fie de folos în carieră pe viitor, sau un hobby care să-ți aducă bucurie pentru tot restul vieții.

Citește și:

De ce am ajuns să cumpărăm drojdie

Exercițiul care mi-a schimbat viața

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

Cum va arăta lumea după 15 mai? Exercițiu de imaginație

SELF-IMPROVEMENT//

Diana Stănculeanu, psiholog: ”Dacă ajung să mă cert cu adolescentul pe ordinea din cameră, normalitatea este restaurată!”

WELLBEING//

Trăiesc (izolarea) la timpul prezent

Înscrie-te pentru a primi newsletter-ul

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.