WELLBEING//

Atinge-ți obiectivele schimbându-ți mentalitatea pe aceste 3 planuri importante

Ia-ți adio de la tiparele negative de gândire!


În următoarele 3 minute vei afla:

– În ce măsură nesiguranța poate fi un răspuns la un blocaj.
– Cum să înlături gândurile negative care te încearcă duminică seara sau atunci când te întorci dintr-o vacanță.


Dacă exisă un mod de gândire care-ți poate aduce beneficii pe termen lung, acela este cu siguranță gândirea pozitivă. Probabil că ți se pare dificil să vezi tot timpul partea bună a lucrurilor – mai ales că mintea noastră este astfel configurată să vadă mai degrabă latura negativă, după cum susține Alison Ledgerwood, doctor în științe și profesor asociat la Universitatea California, Davis într-o conferință TED talk. Dar poți controla în totalitate modul în care reinterpretezi evenimentele stresante și le dai o conotație pozitivă – este o abilitate pe care ar fi înțelept să o exersezi. Studiile demonstrează că gândirea pozitivă reduce stresul și anxietatea, îți îmbunătățește starea de spirit și este corelată cu o mai bună sănătate a inimii.  

Oare te întrebi de unde să începi? Ca să-ți venim în ajutor, am identificat cele mai comune trei tipare de gândire negative – dar și modalitățile prin care le poți combate astfel încât să ai o abordare mai optimistă a vieții.

”M-am blocat”

Uneori, ne simțim de parcă ni s-au epuizat toate opțiunile și nu mai există soluții pentru rezolvarea problemei cu care ne confruntăm – dar în realitate nu așa stau lucrurile. De fapt, nesiguranța ar putea fi un răspuns la toate blocajele noastre. ”Blocajul poate fi un punct de lansare pentru un demers creativ”, afirmă Bill Burnett și Dave Evans, profesori la Stanford, în lucrarea Designing Your Life: How to Build a Well-Lived, Joyful Life


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Așadar, data viitoare când simți că te-ai împotmolit, încearcă să-ți spui: ”Nu sunt niciodată blocat, pentru că întotdeauna pot veni cu o mulțime de idei noi”. După ce ți-ai însușit acest mod de gândire, încearcă să te duci cu imaginația oricât de departe poți, după cum sugerează Burnett și Evans. E în regulă dacă lista ta de idei ți se pare un pic ciudată – de obicei, de acolo vin cele mai bune idei.

”Mi-e groază de săptămâna care începe”

Această credință limitativă apare, de obicei, duminica seara (deși uneori poate să apară și după concediu sau la începutul unei luni). Atunci când te încearcă anxietatea la gândul lucrurilor care te așteaptă probabil că e din cauza unei sarcini sau a unei conversații terifiante pe care anticipezi ca va trebui să o porți în perioada care vine. Dacă te surprinzi gândindu-te astfel, încearcă să identifici sursa de stres – poate că ți-ai făcut niște planuri de ieșit cu prietenii pe care acum le regreți sau ai rămas în urmă cu un proiect care are termenul de predare curând. După ce ai identificat factorul stresor, reformulează gândul respectiv, încercând să identifici câteva rezultate pozitive posibile. De exemplu, dacă te îngrijorează o prezentare, lista ta ar putea cuprinde ceva de genul: ”Voi fi felicitat pentru munca mea”, ”Colegii îmi spun că a fost o prezentare foarte interesantă”, ”I-am făcut pe oameni să râdă”. Acest optimism nou regăsit se va revărsa asupra întregii tale săptămâni și te va ajuta să faci față grijilor și stresului.

”N-o să termin niciodată”

Atunci când te lupți din greu cu un proiect, ar putea părea o adevărată provocare să vezi luminița de la capătul tunelului. Dacă te îndoiești de capacitatea ta de a finaliza un proiect care-ți mănâncă timpul și energia, gândește-te la un moment recent în care te-ai confruntat cu o situație similară și pe care l-ai depășit cu succes. Fii cât mai specific cu putință și nu te teme să scrii sau să verbalizezi exemplul care-ți vine în minte (de exemplu, ”Nu credeam că o să reușesc să respect termenul limită pentru proiectul de săptămâna trecută – dar nu numai că am terminat la timp, dar managerul meu m-a și felicitat pentru că mi-am făcut treaba bine”). Ține minte că: dacă te-ai descurcat o dată, te poți descurca din nou!

Citește și:

6 moduri de a te remonta atunci când te simți copleșit

Cum pui capăt fricilor de duminică

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

Cum să-ți reduci la tăcere cel mai dur critic

SELF-IMPROVEMENT//

4 strategii pentru a te opri din a despica firul în 4

SELF-IMPROVEMENT//

Ghidul Thrive: Curățenia de primăvară sau cum să-ți pui ordine în minte și în convingeri

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.