SELF-IMPROVEMENT//

Așa obții ceea ce-ți dorești!

Fără să simți că îți pierzi mințile.


În următoarele 3 minute vei afla:

– De ce ești, câteodată, tentat să renunți la visele tale.
– Care este importanța detaliilor, atunci când visezi cu ochii deschiși.


Cu toții avem în istoricul personal momente de renunțare și, probabil, vom mai avea parte de obiective, decizii sau de lupte pe care le vom abandona. Dorința care ne motivează în primă fază ne dă și energie pentru a continua să mergem pe acel drum. Știm ce vrem – iar atingerea obiectivului este o motivație în sine – și parcă nu ne mai trebuie nimic altceva. În timp, însă, entuziasmul de la început scade și ne trezim că nu mai avem niciun motiv să continuăm. Apoi, ne inventăm tot felul de scuze, iar cele din urmă, renunțăm. Din nou.  

Și apoi, ne uităm în jurul nostru și vedem că sunt unii care-și urmăresc cu obstinație obiectivele și nu se lasă până când nu reușesc ce și-au propus. Le urmărim evoluția entuziasmându-ne pentru ei și apoi, inspirați, decidem să mai încercăm o dată. 

Însă e un ciclu vicios, iar definița nebuniei este să faci același lucru iar și iar, și să te aștepți la rezultate diferite, după cum spunea Albert Einstein.

Acum e momentul să încerci o abordare diferită. Iată, în continuare, trei sfaturi care te pot ajuta să obții ce vrei: 

1. Asigură-te că îți este clar ce îți dorești. În detalii!

Într-o agendă, descrie-ți visul în cele mai mici și mai precise detalii. Evită cuvinte precum ”mai mult”, ”mai bine” etc. și folosește numere în locul lor. În loc să spui că vrei să scrii mai mult, decide-te asupra unui număr de cuvinte și a frecvenței. În loc să-ți propui să slăbești, stabilește exact de câte kilograme vrei să scapi. Creierul răspunde mai bine la obiective clare.

2. Găsește-ți o motivație puternică

Încearcă să descrii, tot la fel de minuțios, modul în care viața ta se va schimba atingându-ți obiectivul. Dacă te-ai decis că obiectivul tău este acela de a scrie 500 de cuvinte pe zi, hotărăște-te la ce îți vor servi acele pagini, cum le vei folosi. Se vor transforma într-o carte? Într-o serie de articole? Sau le vei păstra pentru tine însuți într-un jurnal, pentru a obține o viziune cât mai limpede asupra vieții tale? Dacă intenționezi să scrii o carte, decide cât vrei să fie de stufoasă și calculează de cât timp vei avea nevoie ca să o termini. Scriind 500 de cuvinte pe zi, vei avea nevoie de 4 luni ca să închei o carte de 60 000 de caractere. Cât privește motivația pentru a slăbi, aceasta ar putea să fie dorința de a te simți mai sexy în vacanță. Cu cât îți este mai clară motivația, cu atât mai ușor îți va fi să vizualizezi reușita și să obții ceea ce îți dorești. 


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


3. Împacă-te cu nesiguranța

Când nu poți defini un termen pentru îndeplinirea obiectivului tău (pentru că sunt, uneori, situații în care nu putem ști ce ne așteaptă), împacă-te cu acest gând. Trebuie să te concentrezi pe bucuria pe care ți-o aduce fiecare pas al drumului, fiecare acțiune pe care o faci pentru a ajunge acolo. Dacă scrii pentru a-ți construi o platformă și a obține interesul unui public, s-ar putea să nu poți estima cât timp îți va lua să atingi acest obiectiv, pentru că nu ai specificat exact ce îți dorești. Dacă obiectivul tău este acela de a fi deschis oportunităților pe care ți le pot deschide articolele tale, ai putea fi tentat să renunți, pentru că nu ai formulat în termeni preciși ce anume speri să primești. Iată două metode prin care poți depăși acest neajuns: oprește-te asupra unui număr de fani pe care ai vrea să îi atragi în comunitatea ta, sau încearcă să obții bucurie pură din faptul că scrii, fără să te cramponezi de rezultatele acestui proces. 

Citește și:

Micropașii: marea idee care e pur și simplu prea mică pentru a putea da greș

Cum să-ți atingi obiectivele în 5 pași simpli

S-ar putea să-ți placă și…

WELLBEING//

Radiografia începutului de izolare: autodezvăluire asumată

SELF-IMPROVEMENT//

Cum rămâne cu sănătatea emoțională a părinților?

SELF-IMPROVEMENT//

Adolescența: și părinții au nevoie de sprijin!

Înscrie-te pentru a primi newsletter-ul

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.