EFICIENȚĂ//

6 motive pentru care ești demotivat și cum să-ți redobândești motivația

Cum să-ți recâștigi claritatea de care ai nevoie pentru atingerea obiectivelor.


În următoarele 5 minute vei afla:

– De ce este important să te recompensezi pe măsură ce te apropii de atingerea unui obiectiv.
– Care sunt motivele pentru care trebuie să-ți amintești de ce faci un anume lucru sau de ce ai pornit pe o anume cale. 


„Oamenii spun adesea că motivația nu durează. Ei bine, nici dușul de dimineață nu durează mult: de aceea este recomandat zilnic,” Zig Ziglar.  

Dacă ne asemănăm cât de puțin, înseamnă că știi prea bine ce înseamnă să alergi cât poți de repede spre îndeplinirea unui obiectiv personal, împlinirea unui vis sau încheierea unei afaceri semnificative, când brusc simți cum ești lipsit de energie și lipsa de motivație își face intrarea.

În ceea ce mă privește, mi-am lăsat cu siguranță prezumțiile să preia conducerea în mai multe rânduri, doar ca să mă trezesc simțindu-mă lipsită de putere și cu o perspectivă descurajantă asupra vieții înainte de a ajunge la destinație. Inevitabil, cu toții ne vom confrunta cu lipsa motivației și vom fi descurajați la un moment dat în viață. 

Dar doar pentru că rezervorul personal este gol nu înseamnă că trebuie să ne oprim complet înainte de a ajunge la destinație. Dacă visul pe care-l ai și pasiunea pentru viață au nevoie de asistență, permite-mi să arunc o linie de salvare care te va ajuta să-ți umpli rezervorul și te va readuce pe calea succesului.

În acest articol vei găsi 6 motive din cauza cărora e posibil să te simți demotivat și care te vor ajută să câștigi claritatea de care ai nevoie pentru a-ți îndeplini obiectivele.

Nu ai încredere în tine

Vrei să faci un anume lucru, dar în adâncul sufletului tău nu crezi că-l poți face. Și-ți face ravagii când vine vorba de motivația personală, deoarece vocea din capul tău îți spune în continuare: „De ce să încerci? Oricum nu vei ajunge acolo!”.

Cel mai probabil aici vei găsi credințe limitative care vor trebui înlocuite cu unele mai puternice. Cele mai multe dintre aceste convingeri au fost create în copilărie sau în adolescență și încă determină în mare măsură modul în care te raportezi la tine. Dar, din moment ce acele credințe au fost programate în subconștient, ele-ți ghidează deciziile și acțiunile fără că tu chiar să observi. Pentru a atinge obiective mari și îndrăznețe, va trebui să-ți îmbunătățești mentalitatea cu un set nou de credințe care-ți vor oferi încrederea necesară.

Ai uitat de ce faci ceea ce faci

Sunt posibile două ipoteze aici. Prima, mai greu de admis, dar poate nu ești interesat cu adevărat să faci acest lucru. Fie este un obiectiv pe care ți l-ai propus, cum ar fi alergarea unui maraton sau finalizarea unui proiect, dar poate nu ești interesat să faci acel lucru. În adâncul sufletului, ori nu-i vezi rostul, ori recompensa nu este suficient de atractivă pentru tine. 

Fie ai uitat de ce anume ai ales să faci acest lucru. Soluțiile sunt cât se poate de evidente aici. Ori renunți pentru că te va elibera pe tine și, cel mai probabil, și  pe cei din jur implicați. Fie găsești de ce-ul din spatele acțiunilor tale și-ți schimbi perspectiva asupra situației. Dacă te afli aici este important să găsești valoarea lucrului pe care-l faci sau a situației în care te afli.

Ești extenuat

Practic vorbind, ești bine odihnit? Te ocupi de sănătatea ta mentală și emoțională? Te ocupi în mod activ de a te recrea, astfel încât creativitatea și etica muncii tale să poată fi completată? A fi proactiv în legătură cu acest pas este esențial, deoarece ai nevoie să te recreezi atunci când consumi mai mult decât poți oferi. Dacă nu faci asta, te va costa timp și eficiență, iar singura modalitate de a face acest lucru este de a te opri și a avea grijă de tine.

Ți-e frică

Teama, în general, într-un mod inconștient te împiedică să aduni motivația de care ai nevoie pentru a începe. În adâncul sufletului tău, ți-e frică că nu vei reuși. Te temi de necunoscut sau chiar ți-e frică de succes. Astfel, suferi de unul sau mai multe dintre simptomele fricii: amânare, anxietate, rezistență și îngrijorare excesivă.

Este important să definești de ce anume îți este frică și cum apare această teamă în viață ta (care anume dintre simptome apare în acel moment). Înțelegerea acestui fapt creează baza pentru a construi o strategie specifică de a face față fricii.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Stilul de viață nu te susține

Te simți obosit în mod constant? Suferi de dureri fizice cronice (cel mai probabil probleme digestive, dureri de spate sau dureri de cap)? Trăiești în ceață mentală și ai probleme cu concentrarea? Dacă răspunzi pozitiv acestor întrebări, ia în calcul sfaturile de mai jos. Sunt mici schimbări care te vor ajută să-ți recâștigi energia.

  • Bucură-te de un somn bun și dormi 7-8 ore în fiecare noapte.
  • Fă sport în fiecare zi: chiar dacă este doar pentru 15 minute.
  • Începe ziua cu un mic dejun sănătos: acest lucru te va ajută să faci alegeri sănătoase și pe parcursul zilei.
  • Mănâncă cu atenție: dacă mănânci, doar mănâncă. Nu te uită la televizor sau răspunde la email-uri. Concentrează-te pe gustul mâncării. 
  • Mănâncă bine: pptează pentru alimente proaspete, sănătoase, neprelucrate și hrănitoare. Renunță la gluten, lactate și alimente procesate dacă ai probleme digestive.
  • Limitează consumul de stimulente precum cofeina, alcoolul și nicotina.

Nu ai răbdare

Ești demotivat pentru că ai crezut că vei fi acolo până acum. N-ai crezut că atingerea obiectivului tău va dura atât de mult. Și asta te demotivează serios. S-ar putea chiar să cochetezi cu ideea de a renunța, pentru că ești atât de nerăbdător.

Sigur ai mai auzit acest lucru, dar lucrurile bune au nevoie de timp. Sună a clișeu, dar serios: trebuie schimbat modul în care gândești și te raportezi la obiectivul tău. Concentrează-te asupra progresului și bucură-te de călătorie, deoarece progresul este o recompensă ca și atingerea obiectivului, în sine. În plus, sărbătorește micii pași parcurși și recompensează-te pentru eforturile depuse. Acest lucru îți va menține moralul ridicat.

Citește și:

8 pași simpli pentru a-ți găsi motivația

Cum să-ți găsești motivația luni dimineața?

S-ar putea să-ți placă și…

EFICIENȚĂ//

9 greșeli manageriale care distrug atmosfera de la serviciu

EFICIENȚĂ//

Chiar avem nevoie de ședința asta?

EFICIENȚĂ//

5 strategii care te vor ajuta să-ți menții concentrarea la cele mai importante sarcini de la birou sau în business

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.