EFICIENȚĂ//

6 lucruri inteligente pe care le fac oamenii super-eficienți

Da, în mod clar e pe listă și luatul unei pauze.


În următoarele 3 minute vei afla:

– De ce ședințele lungi au fost înlocuite cu întâlniri de 5 minute.
– Care este durata ideală a unei pauze, ca să fii mai productiv pe parcursul unei zile de muncă.


De-a lungul timpului, am identificat nenumărate obiceiuri care reușesc să împiedice o persoană din să fie eficientă la locul de muncă.

Încercând în permanență să reușim să facem cât mai mult, în timp ce suntem deturnați de tot felul de surse de distragere a atenției, am căutat diverse instrumente și tehnici de lucru care să ne vină în ajutor, fără să fim nevoiți să muncim până la epuizare

Lăsând la o parte tehnologia și dispozitivele, alternativa cea mai umană este aceea de a învăța, pur și simplu, să ne disciplinăm mintea și să ne construim noi tipare mentale pentru a deveni eficienți și productivi. 

Pe măsură ce înveți să-ți antrenezi creierul să se adapteze acestor noi tipare, în timp, vei constata că te simți mult mai capabil să-ți controlezi programul zilnic. 

1. Fă-ți programul zilei încă de dimineață

Încearcă să-ți faci un ritual matinal din a-ți plănui activitățile zilei și dă-ți silința să te ții de program, chiar dacă solicitările de tot felul se înghesuie în jurul tău și în fiecare parte ”arde” câte ceva.

2. Propune-ți obiective realiste

Pe măsură ce-ți alcătuiești planul zilei, propune-ți unul sau două obiective pe care vrei să le duci la bun sfârșit până la încheierea programului de lucru. Pentru a fi sigur de succes, ai grijă să le fragmentezi în operațiuni mai mici care să ducă la atingerea obiectivului, astfel încât să nu te simți copleșit de magnitudinea sa la prima oră a zilei. 

3. Nu-ți începe ziua cu citirea mail-ului

O metodă sigură de a avea continuitate în ceea ce faci este aceea de a evita să-ți deschizi email-ul când te apuci de treabă, pentru că odată deschisă, s-ar putea să te trezești absorbit într-un vârtej de solicitări din partea altora, din care să-ți fie, apoi, foarte greu să ieși. Dacă nu cumva aștepți un email foarte important, lasă gestionarea căsuței poștale pe finalul zilei de lucru. 


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


4. Evită multitasking-ul

Oamenii productivi își gestionează timpul eficient pentru că evită să jongleze cu mai multe sarcini în același timp. Studiile susțin că multitasking-ul este un mit și că poate fi dăunător pentru sănătatea creierului. Sfârșești prin a-ți diviza concentrarea între mai multe sarcini, ceea ce duce la diminuarea capacității de concentrare, la scăderea calității muncii și la termene mai lungi pentru atingerea obiectivelor. 

5. Pauzele dese, cheia marilor succese

O cercetare realizată de cei de la The Draugiem Group a scos la iveală că cei mai productivi dintre angajați aveau o rutină de lucru ce presupunea, în medie, 52 de minute de activitate intensă, după care, o pauză de 17 minute și apoi, reluarea activității. Trăgând linie, secretul menținerii celui mai înalt nivel de productivitate pe parcursul zilei de muncă nu este să muncești mai mult, ci să muncești mai inteligent și să-ți iei frecvent pauze. 

6. Încearcă să limitezi durata ședințelor la sub cinci minute

Vechea practică a rezervării sălilor de conferință și a umplerii agendei cu ședințe obositoare de 30 sau de 60 de minute este înlocuită, treptat, de întâlniri-fulger de 5 minute, în care echipa se concentrează strict asupra subiectului de dezbatere și ia decizii pe loc. Regula de aur? Limitarea duratei ședinței la sub cinci minute, dacă nu vrei ca membrii echipei să își piardă interesul. La Fingerpaint Marketing, o agenție newyorkeză de marketing, dacă discuțiile sau divergențele între colegi se prelungesc peste timpul alocat, pornește muzica, pentru a le atrage atenția că este vremea să încheie discuțiile pe acel subiect. 

Citește și:

Ghidul Thrive: totul despre concentrare

3 strategii de productivitate dacă nu-ți plac regulile

S-ar putea să-ți placă și…

EFICIENȚĂ//

Munca de acasă: cum să combați riscul de burnout

EFICIENȚĂ//

Avantajele programului de lucru flexibil pentru părinți

SELF-IMPROVEMENT//

5 obiceiuri zilnice care te duc mai aproape de bani, succes și împlinire

Înscrie-te pentru a primi newsletter-ul

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.