SELF-IMPROVEMENT//

5 sfaturi pentru a face să meargă o relație la distanță, conform experților

Convorbirile sunt importante pentru că vocea păstrează un anumit grad de apropiere și intimitate.


În următoarele 3 minute vei afla:

– De ce relațiile la distanță presupun turbulențe, mai ales la început.
– Ce activități te pot face un partener mai bun, atunci când ai o relație la distanță.


Au trecut demult vremurile în care primeai vești de la persoana iubită o dată la câteva luni de zile și pentru asta era nevoie de un cal, un porumbel mesager sau de un drum la poștă pentru a trimite o telegramă prin care să poți răspunde măcar la un salut. Relațiile la distanță din vremurile noastre, în care avem Zoom, Skype, Whatsapp și Facetime ar trebui să fie mult mai ușor de gestionat, nu-i așa? Însă relațiile în care nu ești alătiuri de persoana iubită pot fi o provocare pentru orice cuplu, în ciuda faptului că tehnologia ne oferă comunicarea în mod instant.

Poate că, în timpurile moderne, distanța nu mai este un impediment pentru a păstra legătura, însă, să te conectezi cu adevărat cu cineva poate fi dificil și pentru oamenii care locuiesc în aceeași casă, d’apoi pentru cei care se află la sute, sau poate chiar mii de kilometri distanță – și asta dincolo de dinamica firească a oricărei relații, cu suișurile și coborâșurile ei. Și nu este câtuși de puțin de mirare faptul că relațiile la distanță (RLD, pe scurt) nu rezistă, în majoritatea cazurilor. Dar asta nu înseamnă că RLD nu sunt posibile – din contră, ele sunt posibile și pot funcționa foarte bine, însă este nevoie de puțină creativitate, de comunicare și de organizare.

Mai jos, îți propunem cinci sfaturi menite să îți îmbunătățească prezenta sau viitoarea ta relație la distanță cu puțin ajutor din partea expertului în relații Shannon Smith, de la platforma de online dating Plenty of Fish și al Celestei Headlee și autoare a volumului We Need to Talk.

1.Nu te îngrijora dacă nu e totul perfect

Smith susține că, la fel ca în oricare altă relație, e normal să fie și momente mai dificile la început: ”E bine să fii pregătit pentru câteva turbulențe în etapele inițiale – sunt firești!”, ne-a scris ea într-un email. 

2. Vorbește (la telefon) despre lucrurile care nu îți convin

În loc să comunicați prin mesaje, programați-vă să vă auziți la telefon sau prin Facetime în mod regulat, pentru că auzul vocii celuilalt păstrează un anumit grad de apropiere. Este important să îi oferi partenerului tău (și ție însuți, dealtfel) feedback despre ce anume funcționează și ce nu, ne sfătuiește Smith. Și mai important de atât este să pui mâna pe telefon, să suni și să purtați aceste discuții – mesajele nu sunt cu adevărat o conversație, susține Headlee. (În plus, ce anume vrea să însemne emojiul cu inimioară, ”Te iubesc!”?)

”Cheia funcționării unei relații la distanță este comunicarea eficientă, adică, vorbitul la telefon”, mai adaugă ea. ”Email-urile nu pot înlocui vocea umană (o serie de studii elaborate arată că vocea este principalul factor care ne umanizează, care ne face să fim empatici unii cu alții). Așadar, sună!” 

3. Acordă atenție

Atunci când comunicăm numai prin intermediul telefonului, e necesar să depunem ceva mai mult efort pentru a ne asigura că partenerul știe că ne pasă, mărturisește Headlee. Ea ne sugerează să îi trimitem persoanei iubite email-uri și mici daruri (care nu trebuie să fie neapărat scumpe) pentru a-i arăta că ne gândim la ea. ”Dacă partenerul ne spune că ar vrea să citească o carte bună, putem căuta pe Amazon un astfel de dar și i-l putem trimite. Dacă ne spune că a avut o zi dificilă, îi putem comanda cina cu livrare la domiciliu”, ne-a scris ea. 


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


4. Găsește alte căi prin care să vă simțiți conectați

Ca în orice altă relație, o RLD împlinită necesită o doză bună de compromis și creativitate. Poți face asta, într-o oarecare măsură, transformând activitățile concrete pe care le-ar face în mod normal un cuplu în ceva care să vă apropie și să scurteze distanța dintre voi. ”Încercați, de exemplu, să vă uitați la filme împreună, chiar dacă o faceți la telefon, citiți aceeași carte sau uitați-vă la aceleași emisiuni. Astfel, vă veți simți mai conectați și veți împărtăși aceleași experiențe”, a mai scris Headlee.

5. Împreună, dar și separat

Fără îndoială că cea mai importantă componentă a unei relații sănătoase este nevoia de spațiu pentru a ne putea concentra asupra propriei dezvoltări, reușite și împliniri. 

”Grija de sine și dezvoltarea personală te fac un om și un partener mai bun – și sunt esențiale atunci când vine vorba despre funcționarea unei relații la distanță (și în general, pentru orice relație), a mai notat Smith. ”Înscrie-te la un curs, ai grijă de sănătatea ta, petrece timp cu prietenii sau citește o carte bună, pe care îți propuneai de mult timp să o începi”, a mai adăugat ea. 

În plus, dacă ești împlinit din punct de vedere personal și profesional, situațiile de viață dificile sunt mult mai ușor de îndurat: ”Atunci când ai preocupări variate, perioadele de timp în care sunteți despărțiți nu se simt ca și cum nu ai avea pentru ce trăi”, afirmă Smith. 

Un alt avantaj este acela că atunci când ai activități și preocupări personale, ai și despre ce vorbi cu persoana iubită, ai ce să îi povestești când nu sunteți împreună. Cu toate că tentația de a fi tot timpul în contact – mai ales atunci când vă este foarte dor unuia de celălalt – este reală, Smith recomandă programarea unor ”întâlniri la telefon” la câteva zile distanță unele de celelalte.

”Atunci când conversațiile sunt mai rare, se creează spațiu pentru întâmplarea unor lucruri, pentru experiențe, care devin, mai apoi, material de discuție cu persoana iubită.” Umple-ți cât mai mult timpul pe care îl petreci departe de persoana iubită concentrându-te asupra carierei, în compania celor care te înțeleg și te sprijină și având grijă de tine.

Citește și:

Relația de cuplu și dificultățile ei

Relații sănătoase Vs. relații toxice

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

8 mituri despre relații și cum ne afectează ele

Foto: Sabina Ghiormescu
OAMENI THRIVE//

Gáspár György: ”Cred în iubire și în vindecare”

SELF-IMPROVEMENT//

5 Motive pentru care merită să renunți la resentimente

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.