EFICIENȚĂ//

5 obiceiuri care-ți distrug productivitatea

Capacitatea de a ne concentra asupra priorităților stă în mâinile noastre.


În următoarele 5 minute vei afla:

– De ce este important să-ți stabilești o rutină zilnică de lucru.
– Care este cel mai nociv obicei pentru productivitatea noastră.


„În esență, dacă vrem să ne îndreptăm viața, trebuie să preluăm controlul asupra acțiunilor noastre consistente. Nu ceea ce facem din când în când ne modelează viețile, ci ceea ce facem constant” (Tony Robbins).

Suntem bombardați cu informații, din momentul în care ne trezim până ne culcăm. Tehnologia a crescut permanent volumul și cantitatea de zgomot care pătrunde în viețile noastre. Iar acest lucru ne face să devenim mult mai atenți la modul în care ne petrecem timpul și către ce ne îndreptăm energia.

Capacitatea de a ne concentra asupra priorităților noastre stă în mâinile noastre. Alegerile zilnice pe care le facem ne ajută să ne concentrăm sau ne distrag atenția.

Studiul efectuat de Harvard Business Review concluzionează că distracțiile digitale și întâlnirile neproductive ne întrerup atenția și productivitatea.

A fi mai productiv înseamnă a lucra mai inteligent, nu mai mult, și a profită la maximum de fiecare zi.

Deși acest lucru nu este un lucru ușor, a face mai mult în mai puțin timp este un obiectiv mult mai realizabil, dacă nu te sabotezi cu obiceiuri absolut dăunătoare.

Iată cele 5 obiceiuri pe care le poți schimbă astăzi pentru a-ți îmbunătăți productivitatea.

Nu ai o rutină de lucru

Dorințele mele cele mai mari în momentul în care am părăsit corporația au fost să fiu stăpână pe programul meu și să fiu eu cea care este responsabilă de tot ceea ce se întâmplă. În mintea mea a fost întotdeauna această imagine că, dacă vreau să mă opresc în mijlocul zilei să mă uit la Netflix, pot face asta. Acum, nu mă înțelege greșit, nu este nimic greșit dacă vrei să ai o pauză de două ore în mijlocul zilei în care poți face ce vrei, atâta timp cât ești conștient de acest lucru și te poți ține de propria rutină. În cazul în care lucrezi doar când ai chef și n-ai un plan de lucru, trebuie să știi că nu te va ajuta în nici un fel să fii productiv.

A face lucrurile doar când ai chef oferă minții un control mult prea mare. O rutină de lucru este esențială pentru a-ți transformă mintea într-un instrument productiv.

În ultima vreme se vorbește foarte mult despre a-ți construi o rutină de dimineață și cred că este important acest momentul al zilei, dar în același timp am văzut oameni care nu sunt matinali, dar care au o rutină pusă la punct. 

Ideea unei rutine nu este despre câte taskuri reușești să atingi în fiecare zi. În schimb este despre felul în care îți structurezi ziua în așa fel încât să te simți încrezător, liniștit și să ai o atitudine pozitivă când vine vorba despre ce este important pentru tine.

Multitasking

Multitasking-ul nu este decât o distracție deghizată. În momentul în care faci multitasking, de fapt nu îndeplinești mai multe sarcini în același timp. Ci, temporar, te concentrezi parțial pe una dintre ele, în timp ce concentrarea ta merge către acțiunea prin care schimbi sarcinile între ele.

Cum poți opri acest lucru? 

  1. Concentrează-te doar pe sarcina începută. Cel mai bine ar fi să începi cu cel mai greu task. Stabilește un interval de timp în care nu te vei lasă distras de altceva.
  2. Dacă nu te poți abține din a verifică e-mailul sau a verifică orice altceva, stabilește un timp prin care vei aborda doar două-trei sarcini similare sau care se leagă între ele. Prin această metodă, îți lași mintea să răsufle în loc să fii angajat în mult prea multe sarcini simultan.

Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Distracțiile

Potrivit cercetărilor efectuate de Universitatea din California, durează în medie 23 de minute și 15 secunde pentru a reveni la activitatea inițială după ce ai fost întrerupt. 

În ciuda unor eforturi susținute de a nu permite tehnologiei să preia controlul, se întâmplă ca aceasta să ne împiedice sau să fie inevitabilă. În dezvoltarea rutinei de muncă, nu te concentra pe renunțarea la tehnologie, deoarece (să fim sinceri!) o astfel de măsură chiar nu va funcționa. Există întotdeauna posibilitatea de a folosi telefonul pe post de alarmă între sarcini.

Ce putem face, în schimb, este să conștientizăm puterea noastră asupra tehnologiei. Cea mai bună și sănătoasă abordare este să facem tehnologia să funcționeze pentru noi și să o utilizăm în consecință. Atât timp cât suntem conștienți că dispozitivele și tehnologia pot face asta pentru noi, ele pot juca apoi un rol în setarea rutinei de muncă.

Perfecționismul

„Un plan bun executat imperfect acum este mai bun decât un plan executat fără cusur săptămâna viitoare.” Acest sfat al lui George S. Patton, general al armatei SUA, se aplică tuturor perfecționiștilor care se luptă cu productivitatea și procrastinarea. 

Perfecționismul se poate manifestă în multe feluri, dar cele mai comune sunt:

  1. Când ai standarde de muncă nerealiste și lucrezi până la epuizare.
  2. Când lucrurile nu merg așa cum îți dorești și renunți.

Perfecționismul îți poate ucide productivitatea și creativitatea. Ce se întâmplă în momentul în care pui prea mult accent pe a face lucrurile perfect este că vei obseda în mintea ta asupra rezultatului final, mai degrabă decât să obții rezultatul final.

Acest lucru n-ar trebui să-ți scadă standardele și să te facă să renunți la calitate, dar trebuie să alegi cu înțelepciune încotro îți canalizezi energia. A renunța la perfecționism nu înseamnă că ai standarde scăzute. Poți avea standarde înalte și să nu fi un perfecționist.

A petrece timpul perfecționând ceva care nu va aduce multă valoare vieții tale, nu este cel mai practic mod de a-ți petrece timpul. Vrei să fii flexibil, nu rigid, astfel încât să-ți poți petrece timpul fiind productiv.

Lista de sarcini prea mare

Când îți pregătești planul de bătaie pentru ziua în curs poți cădea pradă excesului de zel și ajungi să adaugi prea multe lucruri pe lista ta. Cel mai probabil, dacă se întâmplă asta, nu vei putea termina multe dintre ele, iar la finalul zilei te vei simți împlinit.

Creează o listă care să conțină 1-5 sarcini. Acest lucru te va ajuta să nu te simți copleșit și astfel vei putea rezolva toate sarcinile pe care ți le-ai propus în ziua respectivă.

Citește și:

5 obiceiuri care îți afectează productivitatea

7 pași ca să oprești ciclul ”Perfecționism, Procrastinare, Blocaj”

S-ar putea să-ți placă și…

EFICIENȚĂ//

Ghidul Thrive: totul despre concentrare

EFICIENȚĂ//

Cum să-ți optimizezi efortul pentru a te bucura de succes din plin

EFICIENȚĂ//

Felul în care lucrăm s-a schimbat: cum să-ți menții concentrarea în era digitală

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.