WELLBEING//

4 moduri prin care să profiți la maximum de 10 minute petrecute în natură

Nu-ți trebuie mai mult ca să te simți din nou plin de energie!


În următoarele 3 minute vei afla:

– Cu ce au înlocuit israelienii și islandezii îmbrățișările cu prietenii. 
– Cum ne ajută natura să combatem sentimentul de singurătate. 


Indiferent dacă munca te ține blocat în fața unui computer sau în picioare, cât e ziua de lungă, gândul de a face o plimbare afară, în timpul tău liber, s-ar putea să nu pară cea mai apetisantă propunere, mai ales atunci când vremea este rea. Însă să ieși în fiecare zi să respiri aer proaspăt, măcar câteva minute, este o condiție esențială pentru sănătatea și starea ta de bine. 

„Să stăm în natură e bine pentru noi. Ne simțim mai energizați, putem să ne limpezim mintea și avem mai multe idei”, declara, pentru Thrive, Inna Khazan, Ph.D., psiholog clinician și membru al facultății Harvard Medical School. „Cercetările ne arată că, atunci când petrecem cel puțin două ore pe săptămână în mijlocul naturii, avem parte de beneficii uriașe în ceea ce privește sănătatea și starea noastră de bine.” Și acest lucru are efect și dacă „spargi” intervalul de două ore în reprize mai mici, presărate de-a lungul săptămânii, subliniază ea. 

Iată patru modalități perfecte ca să te bucuri de puterea binefăcătoare a naturii, chiar astăzi:

Caută un loc perfect ca să faci o pauză.

Experiența unui moment de nemișcare, fără telefoane sau alte dispozitive care să te distragă, preferabil într-un parc sau un loc cu multă vegetație, este valoroasă mai ales pentru cei care lucrează într-un birou în care nu beneficiază de prea multă lumină naturală, sau chiar deloc. În plus, dacă ești mereu în mișcare la locul de muncă, să stai pur și simplu pe o bancă în parc poate fi un moment care să te relaxeze, să te refacă și să reducă nivelul hormonilor de stres. Așa cum explica autorul și învățătorul spiritual Eckhart Tolle în cel mai recent video lansat, este vorba, pur și simplu, despre „a fi” un moment, în loc de „a face” ceva, grăbiți, cât e ziua de lungă. 

Concentrează-te asupra unui singur detaliu.

Atunci când stai afară, acordă atenție oricărui amănunt de care ești atras: textura și nervurile unei frunze. Culorile vii ale unei petale. Folosește-ți fiecare dintre cele cinci simțuri, absoarbe senzațiile din jurul tău. „Uită-te la copaci, la iarbă, la veverițele care aleargă în copaci; ascultă ciripitul păsărilor; trage în piept aerul proaspăt”, recomandă Khazan, care subliniază că te vei bucura mai mult de pauză dacă vei decide să dai atenție acestor detalii subtile. În plus, concentrarea intensă, exersată îți poate reînvia creativitatea și simțul entuziasmului pentru miracolele naturii. 


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Îmbrățișează un copac (sau atinge unul)! 

În timpul pandemiei, diverse campanii desfășurate în Israel și în Islanda au încurajat oamenii să îmbrățișeze copacii, de vreme ce nu puteau să-și strângă în brațe prietenii și membrii familiei. Poate că sună ciudat, dar inițiativele au fundamente științifice: studiile au demonstrat că o conexiune directă cu natura poate combate cu succes sentimentele de singurătate și poate crește sentimentul de bucurie. Și, dacă să-ți încolăcești brațele în jurul unui trunchi de copac nu e chiar ceva ce ai lua în considerare (mai ales în public), să atingi scoarța unuia sau să-ți treci degetele printre frunze sunt acțiuni care pot avea un efect similar. 

Fii martor la spectacolul naturii!

Cercetările arată că o conexiune cu natura, chiar una virtuală, poate avea un impact pozitiv asupra stării noastre de bine. Așadar, atunci când n-ai ocazia să ieși afară, uită-te la o fotografie cu un lac sau cu o pădure, ori vizionează un documentar despre istoria naturii. Recomandarea noastră: uită-te la video-urile impresionante realizate de cineastul Louie Schwartzberg. Creațiile sale te vor transporta într-o lume minunată, care e complet diferită de cea în care trăiești, și-ți vor îmbunătăți și starea de spirit!

Citește și:

Cum am ajuns, după secolul vitezei, să tânjim la slow living 

De ce e vital să mergi la plimbare

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

Cum va arăta lumea după 15 mai? Exercițiu de imaginație

OAMENI THRIVE//

Ana Moga, DJ Kiss FM: ”Aleg să mă pun mereu în locul celor din jur”

WELLBEING//

De ce ar trebui să ne concentrăm mai degrabă asupra prezenței decât asupra productivității

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.