WELLBEING//

3 obiceiuri pentru o minte mai calmă

Cum să dezvolți obiceiuri sănătoase la nivel mental pentru a gestiona problemele mai eficient!


În următoarele 3 minute vei afla:

– De ce mintea noastră poate semăna uneori cu o cameră murdară și dezorganizată.
– Care sunt motivele pentru care e nesănătos să proiectezi așteptări asupra celorlalți.


Mintea noastra este, în general, zgomotoasă, haotică, plină de auto-critici și negativitate.

Am învățat să fugim de propriile reflecții, fiind asaltați de griji și anxietate. Reușim să ne umplem timpul, fiind cât mai ocupați și lăsându-ne distrași, pentru a evita să rămânem câteva clipe cu noi înșine, în calm. Această strategie de evitare nu funcționează aproape niciodată.

Ca o cameră murdară și dezorganizată, cu cât evităm dezordinea din mintea noastră, cu atât aceasta devine mai mare și mai apăsătoare. Atunci când consumăm cea mai multă energie, evitând ceea ce nu ne dorim, ne rămâne foarte puțină energie pentru a ne îndeplini visele, obiectivele cu adevărat importante.

Pentru a cultiva o minte mai calmă, ești responsabil să-ti dezvolți obiceiuri sănătoase la nivel mental.

1. Ai grijă de propriile așteptări!

Așteptările pe care le proiectezi asupra celorlalți au foarte puține avantaje și o mulțime de dezavantaje. Problema cu propriile așteptări este că, aproape de fiecare dată, sunt înșelate.

  • Faptul că te aștepți ca partenerul să fie înțelegător și calm de fiecare dată când ai o zi dificilă îl face așa?
  • Când te aștepți mereu ca cei din jur să fie amabili și cu bun simț, vezi acest comportament ?
  • Dacă te aștepți ca un prieten să-ți sară în ajutor din proprie inițiativă, atunci când ai cea mai mare nevoie, se întâmplă de obicei așa?

Lumea din jur este surprinzător de indiferentă la așteptările noastre. Stresul produs de aceste speranțe duce la dezamăgire și anxietate, nicidecum la o minte calmă.

Așadar, este benefic să reduci drastic din propriile așteptări. Poți face o listă cu cele mai importante cinci persoane din viața ta. Enumeră cinci așteptări pe care le ai din partea fiecăruia. Ulterior taie de pe listă câte trei așteptări. Vei observa că mintea ta este mai calmă și lumea din jur nu se prăbușește.

2. Limitează călătoriile mentale în timp!

Una dintre puterile noastre este aceea de a călători mental în timp, amintindu-ne trecutul și imaginându-ne viitorul. Chiar dacă această capacitate ne aduce beneficii, există și un cost important. Atunci când petrecem prea mult timp în trecut sau în viitor, ratăm momentul prezent.

Este binevenit în doze mici să ne imaginăm probleme ipotetice și cum le vom rezolva, dar dacă acesta devine felul nostru de a gândi în permanență, rezultatul va fi stresul cronic și anxietatea.

Multe momente frumoase, pline de bucurie, de esență, se întâmplă în prezent. Dacă rămânem blocați în trecut sau în viitor, pierdem plăcerea de a trăi acum. Viața se petrece în momentul prezent. “Ziua de ieri a devenit cenușă, ziua de mâine este încă lemn, doar azi arde focul cu putere”, spune un proverb de la eschimoși.

Nu putem controla ceea ce ni se întâmplă, dar putem controla unde ne concentrăm atenția. Așadar, cu o atenție susținută pe momentul ACUM, mintea devine din ce în ce mai calmă.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


3. Amintește-ți că, într-o zi, nu vei mai fi!

Acest îndemn poate sună ciudat, chiar înspăimântător, dar contează mult dacă-ți dorești o minte mai liniștită.

Moartea dă sens vieții. Ne dorim să maximizăm perioada de timp pe care o petrecem pe Pământ. Gândul la moarte ne amintește că ar fi bine să facem tot ce putem să ne bucurăm de viață.

Majoritatea oamenilor preferă să se lase distrași pentru a uita de propria mortalitate. Își mențin mintea ocupată permanent pentru a nu avea vreo secundă liberă în care să reflecteze la cum au irosit timpul până atunci. Nu vei avea o minte liniștită dacă ți-e teamă să rămâi singur(ă) cu gândurile tale, chiar și cu cele mai puțin luminoase dintre ele.

Pentru a încetini ritmul alert al vieții și pentru a ușura anxietatea, este necesar să-ți înfrunți propria mortalitate. În acest fel, îți vei asuma responsabilitatea de a da un sens existenței.

Când îți amintești zilnic că viața este limitată, devii din ce în ce mai tolerant(ă) la frica născută din ideea morții. Îți dai voie să faci pași (chiar mici la început) către cea mai bună variantă a vieții tale.

Mintea se calmează pe măsură ce dezvolți toleranță la frică și nu mai fugi de ea.

Îți sugerez ca, la finalul acestui an, aparent haotic, să-ți acorzi niște timp pentru analiza propriei minți. Ce fel de gânduri te-au consumat? Cum te-au ajutat sau nu? Ce poți face pentru a iniția «curățenia» propriei minți? Cum vrei să-ți conduci propria minte în 2021?

”Mintea, în felul său propriu și prin ea însăși, poate face din paradis un infern și din infern un paradis”, spunea John Milton.

Citește și:

Tehnici simple care te ajută să te simți mai bine în situații de stres

Comutatorul anti-stres al corpului uman: reguli de utilizare

S-ar putea să-ți placă și…

EFICIENȚĂ//

Viața în izolare: de ce muncim mai mult decât până acum?

OAMENI THRIVE//

AMI, cântăreață: ”Nu trebuie să fim prizonierii trecutului”

SELF-IMPROVEMENT//

Cosmina Păsărin: ”Când te iubești cu adevărat, în sufletul tău e mai multă liniște”

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.