SELF-IMPROVEMENT//

3 metode pentru a-ți păstra forța interioară în fața provocărilor

Viața șerpuiește printre suișuri și coborâșuri, însă cu atitudinea potrivită, le putem naviga pe toate cu serenitate.


În următoarele 3 minute vei afla:

– Cum să-ți păstrezi optimismul în momente de cumpănă.
– De ce merită să încerci să-ți asculți și să-ți controlezi gândurile.


Pâna să devin mamă, nu eram o persoană disciplinată, nu aveam tabieturi și nu puneam prea mult preț pe lucrurile așezate, tihnite. Luam totul din mers și trăiam intensitatea fiecărui moment, așa cum venea, la pachet cu bune și rele, dar cel mai adesea, cu descoperiri.

Odată cu venirea pe lume a primului meu copil, viața a căpătat alt sens, deși, la vârsta la care am născut, prietenele mele aveau alte preocupări. Pentru că mi-am dorit să fiu o mamă tânără, am găsit forța interioară necesară, mi-am ținut puiul în brațe și l-am îngrijit, ca și cum aș fi făcut asta de mii de ori până atunci. Se cheamă instinct matern și da, el chiar există, nu-l găsim doar în cărți.

Dar tot atunci au apărut și schimbările. N-am să povestesc acum despre cum se învârte totul în jurul copilului și nici despre moduri de a-ți adapta viața la un alt program, dar îmi amintesc cu drag de cum am învățat atunci să-mi savurez cafeaua. Da, o simplă cafea băută în timp ce bebelușul doarme poate fi gura de oxigen necesară pentru tot restul zilei.

Deja la al doilea copil, plus provocările primului, haosul s-a reinstalat. Prea puțin timp pentru mine, treziri nenumărate în timpul nopții, agitația de peste zi. Cine zice că-i ușor, fabulează. Îmi place să cred că sunt o persoană realistă și recunosc cu franchețe că, pe câtă satisfacție și împlinire îți aduce rolul de mamă, pe atât de epuizant poate fi.

Dar copiii cresc, așa cum au făcut și ai mei. Și toate trec pentru a face loc altora, poate mai grele sau mai frumoase – că în viață avem tot felul de experiențe de trăit. Dacă ar fi să ofer un sfat unei tinere mame este să se bucure de tot ce i se întâmplă zi de zi. De haosul din casă, de jucăriile aruncate, de mâncarea de pe pereți și de zâmbetul copiilor. Bine, exagerez un pic… Dar să nu uite nicicând de ea, de prietenii apropiați, de hobby-urile ei. Acestea vor da culoare zilelor în care pare că nimic nu e la locul lui.

Acum, spre exemplu, în vremurile delicate pe care le trăim, școala în timpul pandemiei este cea mai mare provocare a părinților din toate timpurile de până acum. Ca să reziști, ai nevoie de echilibru, maturitate și de credința că totul va fi bine.

Ce fac eu zi de zi ca să rămân pe linia de plutire este simplu și poate fi aplicat de oricine crede că este pregatit să încerce.

1. Practică recunoștința

Mesajele pe care le primim frecvent (din societate) sunt despre cât de imperfecți suntem și despre cât de puțin avem. Vrem mereu mai mult, mai bine și pare că nimic nu e destul. Dar dacă uiți să te apreciezi și să te privești cu blândețe și empatie, dacă întorci spatele la ceea ce ești, ceea ce ai realizat și ceea ce ai, viața poate deveni copleșitoare.

Sigur, îți poți schimba oricând atitudinea și poți începe prin a ține un jurnal în care să scrii zilnic pentru ce ești recunoscătoare. Trei motive, nu ai nevoie de mai multe, dar să le scrii zi de zi. Este un exercițiu bun pe care-l poți face alături de familie și, mai ales, împreună cu copiii.

Folosesc adesea afirmația:Eu sunt recunoscătoare pentru oamenii buni care mă înconjoară și de la care am atâtea lucruri de învățat, sunt recunoscătoare pentru că am familia alături și sunt sănătoasă.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


2. Schimbă-ți atitudinea

E destul de greu să rămâi optimist în momentele dificile din viață, dar trebuie să conștientizezi că orice gând negativ atrage după sine altul. Gândurile pozitive sporesc imunitatea și te ajută să nu te pierzi cu firea și să găsești soluțiile potrivite, chiar și acolo unde par că nu există.

Poți începe prin a controla ceea ce vorbești și gândești despre tine și despre ceilalți. Nu te lăsa acaparat de cele rele și scoate în evidență preaplinul paharului pe care îl privești.

Folosesc adesea afirmația: „Din zi în zi, mă simt din ce în ce mai bine, din toate punctele de vedere”

3. Începe-ți diminețile diferit

Revenind la copii, diminețile mele, până nu demult, presupuneau trezirea bruscă și săritul din pat direct în acțiune. Am descoperit că pot trece la acțiune și cu o întârziere de 3-5 minute în care stau la marginea patului, îmi întind oasele și mă bucur că respir.

Încep o nouă zi, sunt pregătită pentru provocările ei și vreau să o trăiesc cu bucurie.

Așa că, oricât te-ai simți de pierdută, oricât ți-ar fi de greu, dacă îți vei asculta instictele și vei fi atentă la mesajele pe care le transmite corpul tău, vei ști exact ce să faci. Forța interioară se va activa ori de câte ori te vei confrunta cu o criză sau cu un element de stres. Pentru că nu ne naștem cu reziliență, dar o putem dobândi în timp.

Citește și:

Lecția recunoștinței

7 strategii pentru o stare de bine constantă

S-ar putea să-ți placă și…

SELF-IMPROVEMENT//

Iar cuvântul anului este… „reziliență”

MISIUNE//

9 lecții esențiale pe care trebuie să le înveți până la jumătatea vieții

OAMENI THRIVE//

7 lecții de viață pe care le putem învăța de la Malala Yousafzai

Thrive Global
Curajul este ca un mușchi. Și știu din proprie experiență că pe măsură ce îl exersezi devine din ce în ce mai ușor să nu te lași copleșit de temeri.

- Arianna Huffington

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.