WELLBEING//

12 trenduri de fitness de care să ții cont în noul an

Nu toate tendințele sunt potrivite pentru toată lumea, așa că încearcă să alegi ceva ce te reprezintă, ceva în care te regăsești și în care crezi.


În următoarele 5 minute vei afla:

– Cum poate lucra consumerismul în beneficiul nostru.
– Ce modalități de a-ți atinge obiectivele de fitness ai la dispoziție anul acesta.


Să faci sport și să te menții fit a devenit un stil de viață, așa că era firesc ca industria fitness-ului, dezvoltată în jurul exercițiului fizic, să fie interesată să mențină viu apetitul de a cheltui pentru pasiunea ta și pentru starea ta de bine. Așa merg lucrurile, iar câteodată, consumerismul poate lucra chiar și în beneficiul nostru.

De-a lungul timpului, revoluții din lumea fitness-ului au răsunat de pretutindeni, pe rețelele de socializare și în mass-media. Fie că sunt topuri de alimente sănătoase sau articole despre slăbit ale unor celebrități, aplicații cu programe de antrenament prin care-ți atingi obiectivele de fitness, povești de succes cu transformări care te lasă cu gura căscată sau influencer-i care vor să-ți arate ce știu să facă, e greu să treacă o săptămână fără să fii bombardat de noi informații și sugestii fitness.

Unele tendințe sunt mai generale, iar altele mai nișate. Unele sunt eficace, susținute de un fundament științific, în timp ce altele doar exploatează fantasmagorii și hrănesc iluzia că schimbările ar putea avea loc peste noapte. Un exemplu sunt „pantofii de tonifiere”, lansați de mărci de renume precum Reebok și Sketchers, care le-au promis utilizatorilor că ar putea obține picioare mai frumoase doar purtandu-i și au sfârșit prin a le plăti procese cu pagube în valoare de 25 de milioane de dolari și, respectiv, 40 de milioane de dolari.

Unele tendințe dispar la fel de repede precum au apărut, în timp ce altele sunt aici pentru a rămâne.

Trendsetter-ii caută să inspire longevitate, însă judecătorii sunt tot oamenii și nevoile lor. Să vedem cele mai populare tendințe de fitness pentru acest an.

1. Participarea la evenimente sportive: competiții sau tabere

Fie că este vorba de 5k,10k, un semi-maraton sau un maraton, a devenit un must do anual să te provoci cu o cursă bună de alergare, depășindu-ți limitele. Cei care nu sunt adepții evenimentelor standard, abordează triatlonul sau curse cu obstacole de tipul spartan race. Mai este o categorie care abordează evenimentele mai soft, axate pe mișcări de yoga sau pilates. Pentru cei cu spirit de aventură mai pronunțat, taberele sportive, așa-numitele boot camps la munte sau la mare, sunt o alegere inspirată, pentru că te pot face să te simți ca și când ai face armata, concentrându-se în câteva zile de disciplină riguroasă.

2. Clase de ciclism în sală

Menite să te stoarcă și de ultima picătură de transpirație, astfel de antrenamente de grup te ajută să pierzi rapid din greutate, însă și să simți că înoți într-o piscină formată din propria sudoare. 2 în 1, ca șampoanele mass market.

3. Clase de dans

Când spun dans, mă refer la orice antrenament conceput pentru a crește ritmul cardiac și a tonifia pielea, cum ar fi Zumba. Dansul binedispune, așa că astfel de clase nu doar că-ți dezvoltă creativitatea și contribuie la formarea de sinapse noi, ci îți și lărgesc cercul de prieteni cu oameni optimiști și joviali.

4. Antrenament pe intervale

Antrenamentul pe intervale este o tendință generală ”sado-maso”, de tipul „ori la bal, ori la spital”, prin care adepții, după 30 de minute, șterg podeaua… la propriu. Pentru că astfel de tipuri de antrenamente sunt grele… deosebit de grele. Pentru cei cu un military mindset, împătimiți într-ale mișcării și care vor să-și testeze limitele și să eficientizeze acest proces, acest tip de antrenament este precum untul pe pâine. Unde mai pui că, dacă felia de pâine e încălzită, se mai și topește. Fii fără grijă: fanii consecvenți într-ale intervalelor au dezlegare culinară la orice, întrucât se ard toate caloriile în plus.

5. CrossFit CrossFit

Acest tip de mișcare se concentrează pe încorporarea unor exerciții funcționale de mare intensitate și antrenament de forță grea în rutina de sport, într-un mediu „primar”, care-ți aduce aminte că ești acolo să lucrezi din greu. Și încă ceva… așteaptă-te să fii expus și la un puternic simț al comunității.


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


6. Antrenamente de yoga și Pilates

Aceste tendințe persistă de ceva vreme (yoga există literalmente de mai bine de 3.000 de ani, iar Pilates din anii ’50) și rămân proaspete cu o abordare în continuă schimbare. De exemplu, poți încerca yoga corpului la clase normale sau în saună, sau yoga minții, cu ore de meditații. De asemenea, îți poți alterna rutina Pilates de saltea cu o nouă abordare: Pilates Reformer.

7. Antrenamente funcționale

Orele de antrenament funcțional presupun exerciții cu propria greutate și, pentru varietate, te poți folosi de accesorii concepute pentru a îmbunătăți echilibrul, coordonarea, agilitatea și viteza, jonglând cu variații ale exercițiilor tradiționale de antrenament de forță (exemplele perfecte presupun TRX, antrenamente de fitness pe nisip și antrenamente BOSU).

8. Box și Kickbox

Box-ul și Kickbox-ul sunt două discipline care se reinventează ca și antrenamente de grup, asta întrucât sunt extrem de eficiente și lucrează majoritatea mușchilor, fiind exerciții cardio excelente. Promovate în diferite feluri, oricând dorești să eliberezi Tarzanul tău interior sau Xena, prințesă războinică, tot ce trebuie să faci este să participi cu încredere la o astfel de clasă. De restul se vă ocupa antrenorul și te vei trezi abia la final, mega obosit, dar cumva… fericit.

9. Stand Up Paddle boarding

Stand up paddle boarding (SUP) este un sport acavatic similar cu surf-ul, dar pe o placă mai mare, mai stabilă, în care stai în picioare și ai o singura văslă și… ai ghicit, te prefaci că ești căutător de comori prin apă.

10. Ceasurile fitness

În ziua de azi, nu te poți numi pasionat de sport până când nu ai la încheietură ultima generație de ceas care-ți monitorizează pașii, ritmul cardiac, procentul de grăsime corporală și tot felul de alți indici care te fac într-un mod ironic să-ți pui întrebări dacă mai are rost să mergi la consultul anual medical.

11. Sportul ghidat online și aplicațiile de fitness

În această lume permanent conectată, mulți antrenori cu veleități de antreprenor apelează la Internet pentru a motiva și inspira masele prin postări pe rețelele sociale sau clase de antrenamente în online și aplicații de fitness. Și da, orice ține de online aduce eficiență în procesul de ardere a caloriilor, dar, pe de altă parte, fură puțin din acea apropiere energetică ce se petrece live.

12. Îmbrăcămintea de antrenament și ținuta sportivă

Sportul vinde bine, iar hainele de antrenamente sunt peste tot, inclusiv ținutele de show off rezervate plimbărilor în oraș au devenit casual. Ce, nu știai?! Dacă nu faci sport, e cool măcar să pari sportiv.

ATENȚIE: Nu toate tendințele sunt potrivite pentru toată lumea, așa că încearca să alegi ceva ce te reprezintă, ceva în care te regăsești și în care crezi. Educă-te și gândește critic înainte de a urma orbește orice instructor sau antrenor: industria fitness poate fi hocus-pocus așa că, înainte de a lua decizii, nu uita că-ți asumi atât beneficiile, cât și riscurile fiecărui antrenament.

Într-un final, NU UITA: cel mai bun antrenament este antrenamentul față de care vei rămâne consecvent, așa că găsirea unei activități motivante este o modalitate excelentă de a rămâne dedicat rutinei tale de exerciții.

Citește și:

7 beneficii surprinzătoare ale sportului și asul din mânecă

Ghidul Thrive: totul despre mișcare

S-ar putea să-ți placă și…

EFICIENȚĂ//

Cum să-ți optimizezi efortul pentru a te bucura de succes din plin

EFICIENȚĂ//

Dezvoltarea leadership-ului personal prin coaching

SELF-IMPROVEMENT//

Copilul interior te ajută sau te sabotează în carieră?

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.