WELLBEING//

10 obiceiuri sănătoase pe care să le practici atunci când ți se pare că viața ta o ia razna

Dacă ți se pare că viața ta este ca un rollercoaster, aceste sfaturi îți vor reda calmul de care ai nevoie.


În următoarele 5 minute vei afla:

– De ce e vital să mergi la plimbare.
– Cuvântul neașteptat pe care trebuie să-l rostești atunci când cineva ți-a dat un sfat nesolicitat. 


Ai vreodată impresia că te afli într-un rollercoaster? O clipă ești în al nouălea cer, în următoarea clipă ești jos, cu moralul la pământ. 

Ai nevoie doar de cel mai neînsemnat eveniment de un banal incident pentru ca starea de spirit să ți se schimbe complet. De exemplu, un compliment de la un prieten îți luminează ziua, în timp ce, dacă primești o critică, ziua ți-e complet distrusă. 

Mulți dintre noi au tendința să reacționeze cu duritate la lucrurile care se întâmplă în jurul nostru, indiferent dacă le putem sau nu controla. Din păcate, acest lucru poate duce la extenuare, stare mentală proastă și-ți poate afecta capacitatea de a lua decizii pe termen lung. 

Dacă acest lucru îți sună familiar, este timpul să schimbi felul în care te raportezi ceea ce ți se întâmplă. Nu e capătul lumii dacă nu obții ceea ce dorești (pentru că, uneori, tu ești cel care schimbă ceea ce dorește). Iar atunci când chiar ai un motiv să sărbătorești, este doar un pas în călătoria ta. 

Eșecurile și victoriile sunt o parte din viață, nu ceva de care depinde viața ta. 

Așa că iată 10 căi pin care poți aduce liniștea în viața ta: 

1. Uită-te la imaginea de ansamblu 

Uneori, suntem tentați să credem că, dacă ceva nu merge în sensul dorit de noi, lumea noastră se va prăbuși. Poate ai avut un conflict cu cineva sau poate că aștepți cu nerăbdare să auzi despre o poziție (mai) bună la serviciu. 

În acel moment, poate părea că totul se reduce doar la acel lucru. Ești atât de fixat pe o oportunitate, încât devii orb la celelalte. 

Lumea este un loc mare. Sunt multe oportunități dacă ieși și le cauți. Un lucru poate părea o mare problemă la un anumit moment, dar într-o zi te vei uita înapoi și-ți vei da seama că n-a contat cu adevărat în marea schemă a lucrurilor și că, indiferent de ce se va întâmpla, vei fi în regulă. 

2. Ieși afară la o plimbare

Mintea mi se limpezește mereu atunci când ies afară la o plimbare. Poate datorită impulsului de energie, sunetului păsărilor care ciripesc sau schimbării de mediu. Indiferent dacă este o dimineață însorită de primăvară sau o după-amiază friguroasă de iarnă, obțin o perspectivă mai bună în viața mea și mă simt revigorat după o plimbare. 

Plimbarea are multe beneficii. Nu numai că este bună pentru inimă și sistemul muscular, dar ajută și la o mai bună funcționare a creierului. Potrivit unui studiu, atunci când mergem pe jos, crește fluxul de sânge în creier, îmbunătățindu-ne gândirea și starea generală. 

3. Inspiră, expiră 

Atunci când ne stresăm, tindem să respirăm mai repede. Respirația noastră și nivelul de anxietate formează un ciclu vicios, influențându-se reciproc și purtându-ne într-o spirală descendentă. 

Dacă ești în această situație, oprește-te. Inspiră încet pe nas, ia pauză o clipă, apoi expiră, în timp ce-ți lași umerii să cadă. Repetă atât timp cât ai nevoie. 

4. Înțelege punctul de vedere al interlocutorilor tăi 

Obișnuiam să fiu critic sau nervos atunci când cineva lua o decizie care nu părea să aibă sens. Dar atunci când am văzut situația (și) prin ochii celorlalți, am devenit mult mai înțelegător. 

Înainte de a judeca, încearcă mai întâi să înțelegi. Este ușor să iei decizii pripite sau să tragi o concluzie atunci când știi doar o parte din poveste. 

5. Practică grija de sine

Zilele trecute, imaginea unei prietene la spa m-a făcut să-mi dau seama că nu-mi fac destul timp pentru mine în mod activ. Petrecem cea mai mare parte din zi agitându-ne într-o direcție sau alta ori făcând treburi pentru alții, dar rareori ne așezăm și ne bucurăm de un moment, pur și simplu. 

Nu trebuie neapărat să fie o zi la spa. Să-ți faci timp pentru tine poate să însemne să stai și să asculți muzica favorită, să citești o carte sau să reflectezi la momentele favorite ale zilei. Ai nevoie de acel timp pentru tine!


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


6. Renunță să-ți mai faci griji pentru lucrurile pe care nu le poți controla

Grijile nu ne fac bine. Sunt neproductive, ne cresc presiunea sângelui și n-avem nici un control asupra lor. Și, cu toate astea, nu ne putem abține. 

Lasă grijile deoparte înainte de a merge la culcare. Încearcă să le scrii pe o hârtie, să le ștergi din minte sau să-ți amintești că viața este plină de posibilități, chiar dacă ceva nu merge bine. 

7. Acceptă suișurile și coborâșurile vieții

Atât timp cât rezistăm, viața este imprevizibilă. Ne duce în direcții diferite față de cele la care ne așteptăm și, mai ales, ne poartă în destinații pe care nu le putem prevedea. 

Caracterul aleatoriu al vieții este și uimitor și înfricoșător. Atunci când am recunoscut acest lucru, am început să apreciez magia întâmplărilor fericite. Am avut un sentiment mai puternic al liniștii în acțiunile mele. 

8. Împărtășește-ți experiențele 

Atunci când împărtășești vești bune, multiplici pozitivitatea. Atunci când împărtășești vești proaste, împarți tristețe. Cel puțin eu așa simt când am ceva de împărtășit. 

Când vorbești despre ceva care ți s-a întâmplat sau când asculți un prieten, vă conectați și creșteți împreună. 

9. Practică recunoștința 

Încerc să nu iau atât de multe lucuri de-a gata. Acum fac un efort să spun ”mulțumesc” în mod constant oamenilor, evenimentelor și lucrurilor care mă înconjoară care mă ajută să devin o persană mai bună. 

Ți-a dat cineva un sfat (nesolicitat)? ”Mulțumesc!” O greutate din viața ta ți-a arătat o lecție valoroasă? ”Mulțumesc!” Asta e tot ce trebuie să spui. 

10. Nu te opri din drum

Te-ai confruntat cu o nereușită sau cu un eșec. Tocmai ai primit o scrisoare de refuz. Așadar, ai depășit un obstacol și ai făcut un pas înainte în sfârșit în ceea ce înseamnă progresul tău. 

Indiferent de ce vei alege, continuă să înaintezi. Continuă să mergi spre locul unde dorești să ajungi. Nu există nicio limită referitoare la cât de mult poți învăța și te poți dezvolta ca persoană. 

Fă un pas înapoi 

Cu toții avem parte de momente care ne aduc bucurie, tristețe sau o combinație între ele. Dar atunci când simți că ești epuizat să te gândești și să te îngrijorezi constant în legătură cu orice, fă un pas înapoi și evaluează felul în care reacționezi la evenimente. 

Să simți liniște înseamnă să apreciezi caracterul aleatoriu al vieții. Să faci ceea ce poți în timp ce te bucuri de proces. Atunci când abordezi provocările vieții cu calm, cu mintea întreagă, poți rezolva orice-ți apare în cale. 

Citește și:

Care e diferența dintre obiective și aspirații

Cum am învățat să prețuiesc eșecul

S-ar putea să-ți placă și…

WELLBEING//

Obiceiurile zilnice ale oamenilor care debordează de energie

EFICIENȚĂ//

4 sfaturi pentru a-ți păstra echilibrul mental când ai un program haotic

SELF-IMPROVEMENT//

3 tehnici prin care îți poți reduce la tăcere criticii

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.