WELLBEING//

10 idei ușor de pus în aplicare ca să dormi mai bine vara asta

Aceste strategii te vor ajuta să te simți odihnit și plin de energie, în zilele lungi de vară.


În următoarele 3 minute vei afla:

– De ce ar trebui să ai o pereche de șosete în frigider.
– Cum să poți adormi cât e încă lumină afară.


Săptămâna trecută, New York Times a publicat un articol despre o problemă cu care se confruntă mulți dintre noi în această perioadă: somnul întrerupt și de slabă calitate în timpul lunilor de vară. ”Există dovezi care arată că schimbările de anotimp ne pot influența rutina de somn”, scrie jurnalista Rachel Rabkin Peachman, ”și există câteva cauze care duc la apariția insomniilor în timpul verii”. Rabkin Peachman sugerează chiar diferite strategii care te pot ajuta să te bucuri de un somn mai odihnitor, cum ar fi menținerea unei rutine constante, a unei temperaturi mai scăzute în dormitor și deconectarea de la dispozitivele electronice, înainte de a merge la culcare.

Am apelat la membrii comunității Thrive care ne-au împărtășit câteva idei ușor de pus în aplicare pentru a ne bucura de un somn mai odihnitor în timpul verii. Pe care dintre ele o vei aplica?

Stabilește-ți un interval de câteva minute, în care-ți notezi gândurile, ideile, emoțiile

“Cum sunt genul de persoană care analizează și disecă o problemă pe toate părțile, unul dintre cele mai importante instrumente în rutina mea de seară este scrisul. Îmi stabilesc un interval de două minute pe care-l folosesc pentru a-mi nota gândurile și sentimentele pe care le am în minte și în corp, permițându-le să fie prezente și procesate. La expirarea celor două minute, îmi acord alte două minute și, cu o minte liniștită, sunt pur și simplu prezent în moment. Atunci când se termină și aceste două minute, arunc hârtia pe care mi-am făcut notițele și mă bag în pat, simțindu-mă pregătit pentru un somn odihnitor.”

(Sam Curtis, life coach, Londra, Marea Britanie)

Fă un duș rece

”Căldura din timpul verii mă face să mă simt lipicioasă, așa că înainte de a mă duce la culcare, fac un duș. În ultimul minut petrecut în duș, dau apa pe o temperatura mai scăzută, chiar rece. Mă simt răcorită, la propriu și la figurat, iar asta îmi eliberează mintea de stres și mă ajută să adorm mai repede.”

 (Kristin Meekhof, autoare, consultant editorial și media, Royal Oak, Michigan)

Creează-ți o “listă de griji”

“Adesea, ne e greu să adormim pentru că ne facem griji și disecăm o problemă pe toate părțile. O modalitate de a evita o astfel de situație este ca, la finalul fiecărei zile, să alcătuiești o listă cu toate acele probleme care te preocupă. Pentru fiecare punct de pe lista ta, scrie următorul pas pe care intenționezi să-l faci. Asta îți va crea un sentiment de ”rezolvare” și te va ajuta să eviți momentele în care te trezești în timpul nopții și începi să ruminezi.”

(Karen Sargent, psiholog organizațional, Londra, Marea Britanie)

Acordă-ți un moment în care te gândești la lucrurile pentru care te simți recunoscător

”Cred că acel moment, de la finalul zilei, în care mă gândesc la toate lucrurile pe care le-am înfăptuit în acea zi și pentru care mă simt recunoscătoare, este un mod minunat să închei ziua și să-mi liniștesc mintea foarte activă. Iar motivele pot fi din cele mai diverse: că am cunoscut pe cineva nou, că am avut o conversație minunată și plină de semnificații cu un prieten sau cu un coleg, sau că m-am jucat cu animăluțele mele. Recunoștința este o modalitate minunată de a pune capăt unei zile.”

(Suzanne Schnaars, inginer, Basking Ridge, New Jersey)


Povești care vă inspiră, care vă vor emoționa și care, în același timp, vă vor ajuta să rămâneți sănătoși emoțional și fizic.

→ Săptămânal la tine în inbox.


Menține dormitorul în întuneric

”Îmi place să fie ca dormitorul să fie cât mai întunecat. Mereu am ușa de la dormitor închisă, draperiile sunt opace și nu există nici o altă sursă de lumină de la dispozitivele electronice. Asta îmi ușurează tranziția de la lumină la întuneric, în timpul lunilor de vară, și mă ajută să am un somn mai odihnitor.”

(Nicole Pyles, scriitoare, Portland, Oregon)

Bea o cană de ceai

”Dorm bine atunci când îmi fac timp să beau o ceașcă de ceai seara. Pentru mine, este un fel de ceremonie a pregătirii pentru somn atunci când beau ceai cu o anumită intenție. Ritualul ceaiului poate fi și o sursă de calm, dar și un minunat prilej de a-mi aduce aminte că trebuie să încetinesc ritmul, să-mi golesc mintea și să mă bucur de momentul prezent. Folosindu-te de toate simțurile pentru a-ți pregăti ceaiul, poți crea un spațiu de reflecție și mindfulness.”

(Camille Sacco, bancher instructor de meditație, Winter Park, Florida)

Citește la lumină naturală

”Zilele fiind lungi, îți vine greu să conștientizezi că e de fapt târziu, când nu s-a întunecat încă. O strategie care m-a ajutat în acest sens este să citesc la lumină naturală. Mă pregătesc de culcare și, în loc să-mi aprind veioza să citesc, mă folosesc de lumina care intră în mod natural pe fereastră. Înainte să-mi dau seama, mi se îngreunează pleoapele și adorm cu ușurință.”

(Emily Madill, autoare și coach profesional certificat, Nanaimo, Columbia)

Poartă șosete rece ca să te răcorești

”Am descoperit unul dintre cele mai plăcute moduri de a te răcori în nopțile toride de vară, pe care-l voi împărtăși și cu voi: pune o pereche de șosete din bumbac organic în frigider și, înainte de a te băga în pat, scoate-le și încalță-le ca să-ți răcorești nu doar picioarele, ci și întregul corp: asta va face tranziția la somn mai ușoară. Mi se pare un mod eficient, mai ales atunci când spui și o mantra de genul: nimic de făcut, e timpul pentru odihnă.”

(Beverly Landais, coach, Tunbridge Wells, Marea Britanie)

Du-te la culcare mai devreme decât de obicei

”În timpul verii, avem tendința de a sta treji mai mult, de a participa la evenimente sociale, de a petrece mai mult timp în afara casei, bucurându-ne de răcoarea serii înainte de a merge la culcare. Prin urmare, adeseori luăm cina mai târziu decât de obicei și ne băgăm în pat cu întârziere. De-a lungul anilor, am învățat să-mi mențin aceeași rutină pe tot parcursul anului și să rezist tentației de a sta trează mai mult în timpul verii. Ceea ce înseamnă că vara mă bag în pat când încă mai e un pic de lumină afară. Așa că mi-am instalat draperii opace și transperante care să blocheze lumina și să păcălească creierul că afară e întuneric.”

(Annie Bauer, coach, Asheville, SUA)

Creează-ți o rutină de încheiere a zilei

”Rutina de încheiere a zilei începe atunci când pun punct zilei de lucru. Mă demachiez, îmi schimb hainele cu o ținută confortabilă, iar aceste momente marchează simbolic trecerea la resetare. Restul serii este dedicat relaxării, așa că de obicei stau pe terasă cu câinele meu și ascult păsărelele ciripind. Pregătirea cinei este, de obicei simplă și fără bătăi de cap, pentru că asta ar pune o presiune suplimentară, dar care e inutilă, de fapt. Apoi, când mă pregătesc de culcare, mă bucur de lumina lumânărilor electrice pe care le-am instalat pe pervazul ferestrei. Ele îmi induc o stare de liniște atunci când urc în dormitor. Le las aprinse cam jumătate de oră, după ce m-am băgat în pat, pentru că sunt ca un răsfăț vizual înainte de somn.”

(Carolina Migliaccio, mentor transformațional, Chicago, SUA)

Citește și:

Cum prevenim efectele dăunătoare ale luminii albastre

3 sfaturi pentru un somn odihnitor de la Arianna Huffington

S-ar putea să-ți placă și…

WELLBEING//

Cum să-ți ajuți corpul să se adapteze la ora de vară

WELLBEING//

Somnul: o superputere la îndemâna noastră

WELLBEING//

Ce legătură există între felul în care dormi și COVID-19

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență plăcută. Pentru a continua navigarea pe site trebuie să fii de acord cu uzul lor. Mai multe informații despre modul în care folosim cookie-uri poți afla citind politica noastră de confidențialitate.